AncioJancio Napisano 15 maja 2024 Udostępnij #1 Napisano 15 maja 2024 W jaki sposób doradzilibyście zrobić szczelny przepust dla wody PE40 w ścianie piwnicy jesli wczesniej nie było wypuszczone pod ławą a teraz nie ma takiej możliwości. Czy wystarczy wg was wykuć dziurę dla przepustu wykonanego z rury kanalizacyjnej 50mm, wsadzić w to PE40, zapianować w srodku i zakorkować taką redukcją 50/50 żeby woda nie dostawała się do środka? Czy będą tu występować jakieś uderzenia hydrauliczne, czy nie rozszczelni sie to z wiekiem, guma nie sparcieje i woda bedzie się lać z zewnątrz do piwnicy? Link do komentarza
retrofood Napisano 15 maja 2024 Udostępnij #2 Napisano 15 maja 2024 Nic nie piszesz o stosunkach wodnych na działce, więc ciężko coś podpowiadać. Jednej zasady należy przestrzegać zawsze. Przepust ma mieć nachylenie na zewnątrz, czyli do piwnicy rura wchodzi nieco "do góry". Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 15 maja 2024 Udostępnij #3 Napisano 15 maja 2024 Najważniejsze jest to o co zapytał Retrofood - jakie są tam warunki gruntowe, a więc i jakie jest zagrożenie parciem wód gruntowych? Jeżeli już wykorzystywać rurę kanalizacyjną 50 mm do zrobienia przepustu to proponuję użyć odcinka prostego oraz dwóch gumowych redukcji 40/50 mm. Oczywiście, po jednej na każdym z końców. przestrzeń pomiędzy rurą 40 i 50 mm też wypełniamy pianką. Jednak najważniejsze i najtrudniejsze będzie uszczelnienie połączenia pomiędzy rurą 50 mm oraz ścianą. Gumowe redukcje 40/50 mm można bez problemu kupić w sklepach hydraulicznych, najczęściej są białe, ja załączam zdjęcie z czarną. Link do komentarza
animus Napisano 15 maja 2024 Udostępnij #4 Napisano 15 maja 2024 10 godzin temu, AncioJancio napisał: W jaki sposób doradzilibyście zrobić szczelny przepust dla wody PE40 w ścianie piwnicy jesli wczesniej nie było wypuszczone pod ławą a teraz nie ma takiej możliwości. Czy wystarczy wg was wykuć dziurę dla przepustu wykonanego z rury kanalizacyjnej 50mm, wsadzić w to PE40, zapianować w srodku i zakorkować taką redukcją 50/50 żeby woda nie dostawała się do środka? Czy będą tu występować jakieś uderzenia hydrauliczne, czy nie rozszczelni sie to z wiekiem, guma nie sparcieje i woda bedzie się lać z zewnątrz do piwnicy? Pianka montażowa przepuszcza wodę, nasiąka. Link do komentarza
AncioJancio Napisano 15 maja 2024 Autor Udostępnij #5 Napisano 15 maja 2024 Wód gruntowych nie widać, teren gliniasty. Mam jeszcze masę reaktywną, pozostalosc po smarowaniu ścian wiec na przepust i miejsce łączenia zrobię jakąś fasetkę i zmatowię rurę i na rurę ta redukcja PCV nie była by lepsza? Z tym nachyleniem to chodzi o to żeby zrobić poduszkę żeby woda nie przeszła? Ale jest jakiś wymagany kąt nachylenia? Np żeby zewnętrzna górna krawędz była wyżej od dolnej zewnętrznej? No i rurę przepustową musialbym wyciągnąć poza kamienie drenażu czyli na długość jakieś 50cm od ściany? I chyba najważniejsze ile cm nad chudziakiem w piwnicy umieścić rurę PE40 czyli ile się z reguły daje styropianu? 5 cm wystarczy? Do tego doliczyć jakas wylewkę z 5 cm? Czyli rura wody jakieś 10-12cm od chudziaka powinna się znajdować? Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 16 maja 2024 Udostępnij #6 Napisano 16 maja 2024 A dlaczego redukcja PVC ma być lepsza? Jeżeli już, to należałoby dać prostą zamiast mimośrodowej. W redukcji mimośrodowej nie bardzo da się równo wypełnić przestrzeń wokół rury 40 mm. Coś takiego jak ta produkcji Tycnera na zdjęciu poniżej. I tak trzeba będzie połączyć dwie redukcje z prostym odcinkiem rury, inaczej nie przejdziemy przez całą grubość ściany. Ta na zdjęciu poniżej jest do rury bez kielicha. Co do wysokości przepustu nad podłogą to lepiej pozostawić sobie przynajmniej z 10 cm dodatkowego luzu. Przecież tam trzeba będzie założyć jeszcze złączkę i zawór odcinający. Jeżeli piwnica nie będzie ogrzewana to nie ma sensu izolować cieplnie podłogę. Nachylenie rury nie musi być duże, ze 2-3% w zupełności wystarczy. Link do komentarza
retrofood Napisano 16 maja 2024 Udostępnij #7 Napisano 16 maja 2024 9 godzin temu, animus napisał: Pianka montażowa przepuszcza wodę, nasiąka. Ale piasek zatrzyma. Link do komentarza
animus Napisano 16 maja 2024 Udostępnij #8 Napisano 16 maja 2024 11 godzin temu, retrofood napisał: Ale piasek zatrzyma. Piasek zatrzyma nawet wsadzona szmata, ale nie o to chodzi. PRZEJŚCIE SZCZELNE WGC DN 32 40-44 mm INTEGRA https://allegro.pl/oferta/przejscie-szczelne-wgc-dn-32-40-44-mm-integra-13128988374?fromVariant=14242948588 PRZEJŚCIE SZCZELNE WGC FI 40 48-52 INTEGRA https://allegro.pl/oferta/przejscie-szczelne-wgc-fi-40-48-52-integra-14242948588?fromVariant=13128988374 Link do komentarza
animus Napisano 16 maja 2024 Udostępnij #9 Napisano 16 maja 2024 Przejście szczelne DN 32 WGC do rur 40-44mm https://allegrolokalnie.pl/oferta/przejscie-szczelne-dn-32-wgc-do-rur-4044mm https://allegro.pl/oferta/przejscie-szczelne-uszczelnienie-dn-40-wgc-do-rur-48-52mm-14776925185 Link do komentarza
animus Napisano 16 maja 2024 Udostępnij #10 Napisano 16 maja 2024 Są jeszcze zaciskowe przy ładnych przewiertach koroną diamentową. https://exip.pl/przejscia-szczelne.html Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 17 maja 2024 Udostępnij #11 Napisano 17 maja 2024 Jedna uwaga. Jeżeli ściana jest ocieplona to dociśnięcie gumowego uszczelnienia metalowym, kołkowanym do ściany pierścieniem możliwe jest tylko od strony wnętrza piwnicy. Tu zaś zasadnicze znaczenie ma uszczelnienie przepustu od strony zewnętrznej, tam skąd spodziewamy się ewentualnego naporu wody gruntowej. Wolałbym jednak umieścić w ścianie rurę osłonową i dopiero w niej rurę PE z wodą. Czyli w takim układzie, jak opisywałem wcześniej. Link do komentarza
AncioJancio Napisano 17 maja 2024 Autor Udostępnij #12 Napisano 17 maja 2024 No ale przecież izolację można wyciąć żeby przymocować pierścień do betonowej ściany. Piwnica raczej bedzie kiedys ocieplana lub może jakieś niektore pokoje, czas pokaże. Ale wolałbym być przygotowany na ocieplenie. Tylko styropian pewnie niewielkiej grubości i coś o dobrej lambdzie żeby nie podnosić zbytnio podłogi bo piwnica dość niska. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 17 maja 2024 Udostępnij #13 Napisano 17 maja 2024 Jeżeli wytniemy styropian to woda może zacząć wnikać pomiędzy izolację cieplna i ścianę nośna piwnicy. Ponowne dobre uszczelnienie takiego miejsca wcale nie będzie łatwe. Ciężko doradzać coś konkretnego przy tylu niewiadomych. Bo nie wiemy jak i czym izolowana jest (lub dopiero ma być) ta piwnica, nie wiemy na ile występuje tam napór wód gruntowych, co ma być docelowo w piwnicy. Pytałem czy piwnica będzie ogrzewana, bo jeżeli tak, to zrobienie izolacji cieplnej podłogi ma sens. Jeżeli zaś nie będzie w niej ogrzewania to lepiej nie układać izolacji cieplnej na podłodze. Wtedy pewna ilość ciepła z gruntu będzie przenikać do piwnicy, utrzymując tam zawsze dodatnią temperaturę. Tu ma jeszcze znaczenie, czy strop nad piwnicą będzie izolowany cieplnie. Przy braku izolacji ciepło z wyższej kondygnacji i tak będzie nieco ogrzewać piwnicę. Link do komentarza
AncioJancio Napisano 17 maja 2024 Autor Udostępnij #14 Napisano 17 maja 2024 Ściany smarowane masą reaktywną Remmersa. Po wycięciu otworu np 70mm mam zamiar wbetonować rurę przepustową 50mm na masę PCC lub jakis beton z włóknami (żeby uniknąć skurczów czy pęknięcia wynikających z pracy takiego przepustu pod naciskiem gruntu bo jak pisałem mam zamiar wypuścić go na ok 50 cm od ściany. W miejscu łączenia ze ścianą zrobię jakąś fasetke tez z tej masy PCC i zasmaruje z naddatkiem na przepust masą Remmersa. Pewnie z użyciem siatki czy taśmy elastycznej. Ta guma jako uszczelka wyglada ok tylko zastanawiam sie czy pod naciskiem gruntu nie odkształci się i czy nie lepiej by było sztywne redukcje zastosować jak ta? Wiem że jest mimosrodowa ale przecież mogę zapianwać od wnętrza domu żeby pianka rowno wypełniła przepust. Zreszta pianka i tak nie zadziała jako izolacja przeciwwodna tylko bardziej jako amortyzatory rury PE40 tudzież cieplne zabezpieczenie. A czy taka rura PE40 musi być jakas mocniejsza do domu, czy występują jakieś wersje na ciśnienia panujące w wodociągach domowych? Jak dobrać taka rure? Link do komentarza
AncioJancio Napisano 17 maja 2024 Autor Udostępnij #15 Napisano 17 maja 2024 Dnia 16.05.2024 o 08:09, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Co do wysokości przepustu nad podłogą to lepiej pozostawić sobie przynajmniej z 10 cm dodatkowego luzu. Przecież tam trzeba będzie założyć jeszcze złączkę i zawór odcinający. Jeżeli piwnica nie będzie ogrzewana to nie ma sensu izolować cieplnie podłogę. Zawor odcinający pomiędzy ścianą a kolankiem w górę i licznikiem? Myslalem ze nic nie może być do wodomierza poza zaworem skazeniowym. A ile się powinno ocieplac posadzkę w ogrzewanej piwnicy? Dodatkowe 10 cm nad to trochę sporo mi się wydaje. Liczę juz styro plus wylewka, razem 12 cm i do tego 10 cm to wyjdzie 22cm i może nie być zachowana strefa przemarzania czyli 125 cm u mnie wychodzi jesli by było na 12 cm od chudziaka Link do komentarza
animus Napisano 17 maja 2024 Udostępnij #16 Napisano 17 maja 2024 3 godziny temu, AncioJancio napisał: Ściany smarowane masą reaktywną Remmersa. Po wycięciu otworu np 70mm mam zamiar wbetonować rurę przepustową 50mm na masę PCC lub jakis beton z włóknami (żeby uniknąć skurczów czy pęknięcia wynikających z pracy takiego przepustu pod naciskiem gruntu bo jak pisałem mam zamiar wypuścić go na ok 50 cm od ściany. W miejscu łączenia ze ścianą zrobię jakąś fasetke tez z tej masy PCC i zasmaruje z naddatkiem na przepust masą Remmersa. Pewnie z użyciem siatki czy taśmy elastycznej. Ta guma jako uszczelka wyglada ok tylko zastanawiam sie czy pod naciskiem gruntu nie odkształci się i czy nie lepiej by było sztywne redukcje zastosować jak ta? Wiem że jest mimosrodowa ale przecież mogę zapianwać od wnętrza domu żeby pianka rowno wypełniła przepust. Zreszta pianka i tak nie zadziała jako izolacja przeciwwodna tylko bardziej jako amortyzatory rury PE40 tudzież cieplne zabezpieczenie. A czy taka rura PE40 musi być jakas mocniejsza do domu, czy występują jakieś wersje na ciśnienia panujące w wodociągach domowych? Jak dobrać taka rure? To musi być materiał, niestarzejący i powiększający się w szczelinie np. od wilgoci, taki jak pęczniejąca taśma bentonitowa https://ibet.com.pl/sznur-bentonitowy/ do uszczelniania szczelin roboczych, albo Przejścia szczelne zaciskowe, które cały czas się może rozprężać. Link do komentarza
AncioJancio Napisano 17 maja 2024 Autor Udostępnij #17 Napisano 17 maja 2024 Czy uszczelka w rurze pcv i redukcji nie jest materiałem niestarzejacym się? Przeciez rur pcv nie wymienia się co kilka lat? Jesli nie jest to czemu kombinować z jakimiś bentonitowymi taśmami? Ponadto mógłbym zapianować cały przepust, wydłubać przy redukcji od strony zewnętrznej i upchać masą remmersa. 1cm grubości tez powinno spełnić rolę hydroizolacji Link do komentarza
podczytywacz Napisano 18 maja 2024 Udostępnij #18 Napisano 18 maja 2024 6 godzin temu, AncioJancio napisał: czemu kombinować z jakimiś bentonitowymi taśmami? Nie znam się, ale napiszę... Po coś jednak ludzie szukali JESZCZE LEPSZYCH rozwiązań doszczelnienia tego typu przejść różnych rur... Może te JAKIEŚ bentonitowe taśmy lepiej zdają egzamin praktyczny, na przykład przy ewentualnych parciach gruntów Rozwiązań doszczelnienia jest kilka... Jest o czym rozmawiać, ale i tak Ty, albo Twój wykonawca zadecydujecie o wyborze... a życie zweryfikuje trafność wyboru... Link do komentarza
AncioJancio Napisano 18 maja 2024 Autor Udostępnij #19 Napisano 18 maja 2024 (edytowany) Chyba nic nie stoi na przeszkodzie żeby użyć zarówno jednego ja i drugiego. Zapianować w srodku rure, zrobic miejsce na tasme bentonitową i ją tam po prostu wsadzić. A calosc zamknąć redukcjami z uszczelkami. Bo samych pierścieni zamkniętych nie ma? Tylko czy ta tasma jest jakas miękka, plastyczna, można ją upchnąć? Bo jeśli przepust bedzie 50mm a rura 40mm to potrzebuje 5mm taśmy czy grubszej? Mozna dac po obu stronach ściany a pomiędzy taśmami pianka. No i pytanie zasadnicze jakiej średnicy otwor trzeba by wywiercić pod przepust 50mm żeby spoczywało na masie PCC. 70mm wystarczy czyli ok 1cm masy betonowej PCC wokoło rury? A za ścianą mam zamiar dać od razu do góry kolanko zgrzewane lub jakieś lepsze skrecane i dopiero zawor odcinający na pionowym odcinku Edytowano 18 maja 2024 przez AncioJancio (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 18 maja 2024 Udostępnij #20 Napisano 18 maja 2024 22 godziny temu, AncioJancio napisał: Czy uszczelka w rurze pcv i redukcji nie jest materiałem niestarzejacym się? Przeciez rur pcv nie wymienia się co kilka lat? Jesli nie jest to czemu kombinować z jakimiś bentonitowymi taśmami? Ponadto mógłbym zapianować cały przepust, wydłubać przy redukcji od strony zewnętrznej i upchać masą remmersa. 1cm grubości tez powinno spełnić rolę hydroizolacji Uszczelka po wsunięciu rury jest poddana ściskaniu, zalewając to betonem, po jego stwardnieniu tego efektu nie będzie. Link do komentarza
AncioJancio Napisano 19 maja 2024 Autor Udostępnij #21 Napisano 19 maja 2024 Ale to masz na myśli uszczelkę miedzy przepustem a ścianą? Tu nie będę dawal uszczelki tylko beton z jakimiś włóknami lub masę PCC. Czyli przepust wmurowany w ścianę. Uszczelka będzie w przepuście miedzy PE40 a przepustem 50mm. Tu nie będzie betonu, jedynie pianka wewnątrz przepustu, zakończone albo gumową redukcją (tudzież redukcja PCV z uszczelką) albo bentonitem lub jednym i drugim. Jak dobiera się grubość tego sznura bentonitowego? Tyle ile jest luzu miedzy PE40 a rurą 50mm czyli 5mm czy więcej? Link do komentarza
AncioJancio Napisano 20 maja 2024 Autor Udostępnij #22 Napisano 20 maja 2024 A może ktoś odpowiedzieć jaką grubość powinna mieć taką rura PE40? 2,5mm? Bo widze ze jest kilka rodzajów. Czy to zależy od ciśnienia w sieci? Link do komentarza
animus Napisano 20 maja 2024 Udostępnij #23 Napisano 20 maja 2024 PN10 czyli 10 Bar. Link do komentarza
AncioJancio Napisano 21 maja 2024 Autor Udostępnij #24 Napisano 21 maja 2024 (edytowany) Szukalem pomaranczowej rury do przepustu żeby wystawała jeszcze z 50 cm poza mur żeby ochraniała PE40 przed żwirem z drenażu ale są tylko szare czyli nie ziemne i słabsze. Mam nadzieję że szara z czasem nie peknie. Chyba ze widzicie jakis inny sposób na ochronienie PE40 w drenażu. Chuba że takie rury ciśnieniowe do basenów beda mocniejsze? Do 10 bar. Edytowano 21 maja 2024 przez AncioJancio (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 21 maja 2024 Udostępnij #25 Napisano 21 maja 2024 https://www.hauff-technik.ch/pl/nadmiar/przepusty-do-budynkow-3/przez-sciane-sciana-juz-istnieje-konstrukcja-otwarta-61/kombinacja-przepustow-do-rur-wodociagowych https://mateomarket.pl/heatpex-rura-pojedyncza-preizolowana-delta-pe-40-110-pn16-721110040,id182295.html Link do komentarza
AncioJancio Napisano 21 maja 2024 Autor Udostępnij #26 Napisano 21 maja 2024 Ta preizolowana to sprzedaja razem z PE40? Mozna to wyciągnąć i wsadzić swoją PE40? Tylko że tu już nie założę redukcji z uszczelką i musialbym kombinować z izolacją reaktywną Link do komentarza
animus Napisano 22 maja 2024 Udostępnij #27 Napisano 22 maja 2024 16 godzin temu, AncioJancio napisał: Ta preizolowana to sprzedaja razem z PE40? Mozna to wyciągnąć i wsadzić swoją PE40? Tak to komplet, czy da się wyciągnąć trudno powiedzieć, jakiś krótki odcinek pewnie by się dało. https://allegro.pl/oferta/otulina-na-rury-oslona-kanal-izolacyjny-50mm-13259580282 Link do komentarza
AncioJancio Napisano 22 maja 2024 Autor Udostępnij #28 Napisano 22 maja 2024 (edytowany) Nie wygląda to na piankę zamkniętokomórkową, ciekawe czy faktycznie ta pianka poliolefinowa jest wodoszczelna. Tu znalazlem coś takiego, może to jest zamkniętokomórkowa: https://allegro.pl/oferta/rura-preizolowana-pojedyncza-32-125-pur-13730497513 Pozostałby tylko problem zaizolowania tej otwartej płaszczyzny pianki przed wilgocią. Chyba żeby to jeszcze umieścić w jakiejś oslonie z PCV i zamknąć redukcją/gumową uszczelką. Edytowano 22 maja 2024 przez AncioJancio (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 22 maja 2024 Udostępnij #29 Napisano 22 maja 2024 Z tej PUR to już nie wyciągniesz. Link do komentarza
AncioJancio Napisano 22 maja 2024 Autor Udostępnij #30 Napisano 22 maja 2024 To coś takiego znalazlem tylko trzeba by kleić łaczenia: https://allegro.pl/oferta/otulina-z-twardej-pianki-pur-w-oslonie-pcv-44-30mm-13665185791 Link do komentarza
animus Napisano 22 maja 2024 Udostępnij #31 Napisano 22 maja 2024 To to możesz sam zrobić. https://www.msexpert.pl/docieplenia/izoplus-piana-izolacyjna-poliuretanowa IZOPLUS POLIURETANOWA IZOLACJA TERMICZNA W SPRAYU, ZAMKNIĘTOKOMÓRKOWA PIANA PUR DO OCIEPLEŃ (PIANA PISTOLETOWA) 750ML Tu jeszcze. https://www.polynor.pl/ Link do komentarza
AncioJancio Napisano 22 maja 2024 Autor Udostępnij #32 Napisano 22 maja 2024 (edytowany) Już wymyślili wodoodporną pianę z puszki? Kiedys sie tym interesowałem i byla jakas piana niby zamkniętokomórkowa, Polynor chyba się nazywała ale jak pogrzebałem głębiej to wyszlo na to że nie do końca jest wodoodporna. Edit: Dogrzebałem się do komentarzy Polynora gdzie użytkownicy opisują słabe rozprężanie pianki co chyba akurat powinno być zrozumiałe w przypadku zamkniętokomórkowej pianki. Ale znalazłem zdjecie po przecięciu i widzę że są jakieś pustki powietrzne: Ma youtube jest film gdzie ktos kupił gotowe wkłady z pianki PIR ale sprzedawca jas_kokos już sie nie ogłasza na allegro niestety. A to bu chyba było najlepsze rozwiązanie bo mam pewność równomiernie rozłożonej izolacji a robiac to ręcznie to moze wyjść różnie. Edytowano 22 maja 2024 przez AncioJancio (zobacz historię edycji) Link do komentarza
vlad1431 Napisano 22 maja 2024 Udostępnij #33 Napisano 22 maja 2024 Polynora sporo ostatnio używałem, rozpręża się tak na moje oko dwukrotnie, czyli tak jak producent określa. Ale jakbym miał to wsadzać do ziemi, to raczej słabo.Od 6tej minuty jest test na chłonność. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
AncioJancio Napisano 28 maja 2024 Autor Udostępnij #34 Napisano 28 maja 2024 A czy coś stoi na przeszkodzie żeby zastosować PN16 (z HDPE chyba zamiast LDPE) SDR11? Link do komentarza
AncioJancio Napisano 1 czerwca 2024 Autor Udostępnij #35 Napisano 1 czerwca 2024 I z tego co widze wszystkie te pianki jak i preizolowane są wykonane z PUR a nie PIR. Więc chyba pozostane przy gotowych wkładach do rur z PUR które po prostu skleję i wsunę w rurę. Będę miał pewność że rura bedzie otoczona równomiernie izolacją. No i gotowy wklad PUR ma gesta strukturę raczej bez pęcherzy powietrza w przeciwieństwie do chociażby Polynoru który jak widać ma pęcherze Link do komentarza
AncioJancio Napisano 13 czerwca 2024 Autor Udostępnij #36 Napisano 13 czerwca 2024 Nie wiecie może czy występują rury 4omm PN16 odporne na UV? Wszędzie gdzie pytam maja tylko PN10. Odnośnie tej izolacji rury to zdecyduje się na łupek PUR grubości 30mm składany z dwóch części, jest on porownywalny z xps: gestość 40-60kg/m3, współczynnik przewodzenia ciepła: 0,025 W/mK, średnica zewn 104mm więc powinien do kanalizacyjnej sie zmieścić a jak nie to moze się go trochę przyszlifuje z tym ze jedyny problem to dość spora średnica wewnątrz bo 44mm a rura wodna ma 40mm więc będzie miała luz. Trzeba by to chyba jakoś tasmą bentonitową uszczelnić te 4mm. Tylko jakiej grubości wybrać taśmę, czy ona ma możliwość zgniecenia a później się sama rozpręży, czy jak? Link do komentarza
animus Napisano 13 czerwca 2024 Udostępnij #37 Napisano 13 czerwca 2024 4 godziny temu, AncioJancio napisał: Nie wiecie może czy występują rury 4omm PN16 odporne na UV? Wszędzie gdzie pytam maja tylko PN10. https://aquamonkey.pl/truba-pvh-era-d40-3-0-pn16-l-3-cena-za-1-m-pog.html Link do komentarza
AncioJancio Napisano 13 czerwca 2024 Autor Udostępnij #38 Napisano 13 czerwca 2024 A to nie są łaczone rury? Bo tu potrzeba ok 20m. Dzwoniłem do jednej hurtowni i jutro powinni coś mieć Link do komentarza
animus Napisano 14 czerwca 2024 Udostępnij #39 Napisano 14 czerwca 2024 13 godzin temu, AncioJancio napisał: A to nie są łaczone rury? Klejone. Link do komentarza
AncioJancio Napisano 18 czerwca 2024 Autor Udostępnij #40 Napisano 18 czerwca 2024 Nie no gdzie, do wodociągowej klejone odpada. No nic szukam dalej Link do komentarza
animus Napisano 23 czerwca 2024 Udostępnij #41 Napisano 23 czerwca 2024 Jest wykorzystywana w przemyśle spożywczym. Link do komentarza
AncioJancio Napisano 2 lipca 2024 Autor Udostępnij #42 Napisano 2 lipca 2024 No tak ale tu potrzebna jest szczelność na długim odcinku. Niestety nic nie znalazłem odpornego na UV wiec zdecyduje się na warstwową rure PE100-RC PN16 z Kaczmarek, która powinna być mocniejsza od jedno warstwowej. Szukalem Wavinu ale nigdzie nie mają. Mam nadzieję że to będzie dobry wybór Link do komentarza
animus Napisano 4 lipca 2024 Udostępnij #43 Napisano 4 lipca 2024 Twoje pieniądze, ty wybierasz. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się