Skocz do zawartości

Viessmann Viteodens 100 - piec co chwilę włącza się na 5 sekund i wyłącza.


Recommended Posts

Proszę o pomoc. Dotyczy pieca Viteodens 100 (B1HC, B1KC)

Zauważyłem niepokojące zachowanie. Gdy piec nagrzeje wodę w układzie (grzejniki, podłogówka) a termostat pokojowy nie wyłącza pieca ponieważ temperatura zadana nie jest jeszcze osiągnięta. Wówczas piec zgodnie z logiką po przekroczeniu temperatury wody o kilka stopni wyłącza się. Po chwili spada temperatura i ponownie się włącza. Teoretycznie wszystko dobrze ale bardzo niepokojące jest to, że ten cykl wygląda tak że po 2-3 minutach piec odpala się na 5-sekund, temperatura szybko wzrasta, wyłącza się i tak w nieskończoność. Zakładam że większość użytkowników nie zdaje sobie z tego sprawy, ale uważam że takie zachowanie niekorzystnie wpływa na żywotność produktu. Proszę o pomoc i podpowiedz jak wprowadzić czas opóźnienia pomiędzy uruchomieniami aby  zminimalizować niepożądane zjawisko, lub wykonać inny zabieg.

Dodatkowo zauważyłem że co jakiś czas nałogowo gubi ciepłą wodę użytkową. Tą informację mam potwierdzoną od innych użytkowników.

Adam.`

Link do komentarza

Zastanawiam się jak to jest, że zwykły polski Termet ma 25 ustawień, żeby można było sobie do woli ustawiać według swoich preferencji. U mnie jest takie ustawienie między innymi jak czasowe wyłącznie palnika, jest ustawione na 30 minut, żeby zapobiec takiemu szalonemu taktowaniu. Kocioł osiąga temperaturę i odpoczywa sobie przez 30 minut, albo 60, w zależności jak sobię ustawię. Mogę sobie też obniżyć moc, albo obniżyć ją na określony czas, np na 30 sekund, albo 5 minut, żeby nie startował jak szalony koń wyścigowy i w 5 sekund tak jak piszesz dobiegał do celu.
To jest kocioł dwufunkcyjny czy jednofunkcyjny? Nie wiem jak jest w dwufunkcyjnym, ale zazwyczaj za gubienie jak to nazwałeś CWU odpowiedzialny jest zawór 3D, zwłaszcza przy podłogówce, po prostu na podłogówkę jest potrzebne większe ciśnienie niż np na grzejniki i wtedy zawór 3D nie domyka się do końca i puszcza do zasobnika wodę z obiegu CO i ochładza zasobnik. Tak przez jakiś czas działo się w Termetach dopóki nie zaczęli montować lepszych zaworów 3D. Co do ustawień zapytaj serwisanta z Viessmanna, bo na szybko przeleciałem instrukcję i niestety żadnych ustawień nie widzę, także być może do tych ustawień wgląd ma tylko autoryzowany serwisant. Albo poszukaj na Elektrodzie, albo Forum Info-ogrzewanie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
11 godzin temu, Adam Białystok napisał:

Proszę o pomoc. Dotyczy pieca Viteodens 100 (B1HC, B1KC)

Zauważyłem niepokojące zachowanie. Gdy piec nagrzeje wodę w układzie (grzejniki, podłogówka) a termostat pokojowy nie wyłącza pieca ponieważ temperatura zadana nie jest jeszcze osiągnięta. Wówczas piec zgodnie z logiką po przekroczeniu temperatury wody o kilka stopni wyłącza się. Po chwili spada temperatura i ponownie się włącza. Teoretycznie wszystko dobrze ale bardzo niepokojące jest to, że ten cykl wygląda tak że po 2-3 minutach piec odpala się na 5-sekund, temperatura szybko wzrasta, wyłącza się i tak w nieskończoność. Zakładam że większość użytkowników nie zdaje sobie z tego sprawy, ale uważam że takie zachowanie niekorzystnie wpływa na żywotność produktu. Proszę o pomoc i podpowiedz jak wprowadzić czas opóźnienia pomiędzy uruchomieniami aby  zminimalizować niepożądane zjawisko, lub wykonać inny zabieg.

Dodatkowo zauważyłem że co jakiś czas nałogowo gubi ciepłą wodę użytkową. Tą informację mam potwierdzoną od innych użytkowników.

Adam.`

Użytkowałem taki kocioł dokładnie.

 

Spada temperatura wody na kotle i się załącza mimo, że temperatura w pomieszczeniu jest OK?

Link do komentarza

To w końcu model jednofunkcyjny, z zasobnikiem c.w.u.  - B1HC, czy dwufunkcyjny (podgrzewający c.w.u. przepływowo) - B1KC?

Czym on jest sterowany? Czy to prosty termostat pokojowy, działający tylko dwustanowo, z sygnałem włącz/wyłącz? Co to za model? Czy temperatura wody w obiegu jest ustawiana osobno na sterowniku kotła? 

Mamy tu sytuację, gdy ustawiona moc kotła przekracza możliwości jej odbioru. 

Czy w układzie jest zawór mieszający na zasilaniu podłogówki? Jaka temperatura wody ustawiona jest na kotle, a jaka na zaworze mieszającym? Sposób wykonania tej części układu także może być problemem, jeżeli do kotła wraca zbyt duża ilość gorącej wody. 

Link do komentarza
12 minut temu, retrofood napisał:

Ale znalazłeś rozwiązanie?

Mój kocioł pracował OK na podstawie wskazań termostatu w pokoju na zasadzie włącz wyłącz w funkcji temperatury w pomieszczeniu. Poza tym, ja miałem grzejniki.  Tutaj jest podłogówka, a sam temat instalacji jest bardzo złożony. Ciśnienie w instalacji, ustawienie temperatury powrotu w podłogówce, lokalizacja termostatu. Możliwe, że serwisant musi zawitać i np. zmienić ustawienie krzywej w menu.

 

Jaka jest ustawiona temperatura medium na kotle - tam w menu uzytkownika można ręcznie.

 

Czy do kotła jest podłączona automatyka pogodowa?

 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Piec jednofunkcyjny - jak ma grzać wodę użytkową to nie grzeje domu - jeśli to o to chodzi. sterownik on / off - mówi kiedy ma grzać. wszystko wydaje się że działa poprawnie. Nie ma żadnej krzywej grzewczej. Na dole podłogówka na górze grzejniki. dodatkowa pompa zewnętrzna do podłogówki.

Uważam że wystarczy zmienić:

1. temp wyłączenia i włączenia, przy ustawionej 45 wyłącza się na 52 włącza 35

2. ustawić czas tak by nie mógł się włączać częściej niż .....

3. wyłączyć pompę zewnętrzną od podłogówki tak by szybko nie spadała temperatura na kotle.

4. może coś jeszcze.

tylko jak to zrobić w instrukcji brak na ten temat informacji.

składam meila z filmami do Viessmanna, dzwoniłem na infolinie to nikt nie pomógł odsyłają do serwisu bo to może problem leży między krzesłem a klawiaturą jak to mówią informatycy.

 

Link do komentarza

Pompa od podłogówki powinna chodzić cały czas, by nie wychładzać podłogi, a kocioł ma tak modulować mocą, żeby utrzymać zadaną temperaturę. Ile zajmuje nagrzanie tego zasobnika? U mnie na 10kw 140L nagrzewa z 10 minut i grzejniki nie zdążą się na tyle wychłodzić by różnica była zauważalna.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

O ile rozumiem, to jest tu założony jakiś regulator temperatury, popularnie mówiąc termostat pokojowy? Moim zdaniem to kocioł źle współpracuje z takim dwustanowym (włącz/wyłącz) regulatorem temperatury. Kocioł powinien działać właśnie zgodnie z krzywą grzewczą, modulując moc w zależności od zapotrzebowania na ciepło i w ten sposób działać w miarę możliwości w sposób ciągły. Podejrzewam, że to regulator temperatury wymusza te włączenia i wyłączenia. Na początek proponuję zrobić test. Odłączamy go , a jedynie na sterowniku kotła ustawiamy zadaną temperaturę wody w obiegu. Obserwujemy, czy kocioł będzie modulował moc, zmniejszając ją w miarę wzrostu temperatury wody w obiegu. Myślę jednak, że bez pomocy serwisanta się ostatecznie nie obejdzie. Trzeba znać ustawienia konkretnego modelu kotła. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...