Skocz do zawartości

Ściany przeciwległe i sufit - kolejność


rawracer

Recommended Posts

Tynki zdzieram do gołego betonu .

Tak by było najlepiej na pewno ,ale czy konieczne ?

Ręcznie robię,to trochę schodzi a nie wiem czy wytrwam do końca 😁,więc tak zapobiegawczo pytam 😉

Grubo tego nie jest a w większości trzyma dobrze .

Choc fajnie będzie jak starczy siły i cierpliwości ,bo mozolnie idzie .2024-02-16-15-35-27-913.thumb.jpg.d08856eae26e0e0128fc81197339f1b2.jpg

Link do komentarza

I działowe z płyty? Nie bardzo mi się chce wierzyć. Wtedy dawano raczej bloczki gipsowe pro-monta. Ja mam mieszkanie w bloku z lat 50-tych, to tam rzeczywiście wszystkie ściany wewnętrzne są betonowe i zbrojone. A zewnętrzne z pustaków pyłowych, mięciutkich jak z piasku. :icon_biggrin:. Cała chałupa trzyma się na wewnętrznych.

Link do komentarza
19 minut temu, rawracer napisał:

Jak lane ,to musieli się bardzo postarać 

 

Ja mam na pewno wylewane. U mnie tynk (czysto wapienny) odpadał płatami, zostawiając gołą ścianę, więc nawet szalunek dało się odtworzyć. Tym niemniej, ściany nie mają odchyłek od pionu. Ale przypomnę to lata pięćdziesiąte, Kult "jakoś to będzie" epoki Gierka jeszcze nie nadszedł. 

 

PS. Te szczeliny możesz wykorzystać do prowadzenia przewodów, rozpatrz się uważnie, bo wycinanie bruzd w betonie jest upierdliwe. Ja zawsze wolałem dołożyć kilka metrów przewodu żeby nie dłubać w ścianach.

Link do komentarza

Taką krótka poziomicą 40cm to piony są .nie idealne ,ale w oczku na kreskę .

 

A w casto odpuściłem zakup bo w porównaniu z alle to przepaść 4x nawet dróżej😮

 

 

Poradzicie co kupić .

Łate od razu kupię z poziomicą .

Tylko trapezowa czy "h" i jaka długość dla kogoś kto nigdy nie robił ? Pewnie na listwy prowadzące pójdę .

I odrazu zapytam o te listwy,bo różnie czytałem .

 

Napewno nie ciąć szlifierka tylko nożycami a usuwać je czy nie ? Bo tu różne szkoły spotkałem.

Link do komentarza
23 minuty temu, rawracer napisał:

Tylko  i jaka długość dla kogoś kto nigdy nie robił ? Pewnie na listwy prowadzące pójdę .

I odrazu zapytam o te listwy,bo różnie czytałem .

 

Napewno nie ciąć szlifierka tylko nożycami a usuwać je czy nie ? Bo tu różne szkoły spotkałem.

Łata 2,5 m. - stabila, set-2227 i tego typu grubsze profile, wklejane oczka.

STABILA-Poziomica-Typ80AS-2-180cm_%5B307

Tu ciekawostka

0_0_productGfx_9a875471bc072934f52158a26

 

Listwa podtynkowa W6/2,5 m

listwa-podtynkowa-W6-900x600.jpg

Link do komentarza

Mnie się bardzo dobrze zaciągało tynk taką łatą 1.5m, kupiłem taką, bo akurat mam taki mały sufit w korytarzu do zrobienia. Listwy takie jak animus pokazał. Tylko jak będziesz osadzał listwy, to klej nie więcej niż 25-30cm na długość, bo ja sobie ostatnio taką pół metra przerwę zrobiłem i jak ciągłem łatą, to po prostu mi się wgięła o 1mm listwa i zrobiła się dziura na jakieś 30cm o 1mm głębsza, ale kleiłem duże płytki, także w miarę na kleju wyprostowałem. Ja bym Ci na pierwszy raz nie radził większej łaty tynkarskiej kupować niż 1.5m, do większej trzeba mieć już wprawę, bo tynk zdąży częściowo wyschnąć zanim taką ilość zaciągniesz. Ja mam taką, bo w to zagłębienie resztki tynku się fajnie zbierają, bo akurat miałem takie grube tynkowanie aż 5cm, ale poszło na raz i tynk z łaty mi nie zjeżdżał, tylko siedział w tej rynience. https://welta.pl/produkt/lata-tynkarska-uniwersalna-zamknieta-ht-200cm/ Ja listwy usuwałem, bo to jest w piwnicy i na ganku też, i bałem się że zaczną korodować w środku, bez problemu można wyciągnąć nawet po 1.5 godziny, a nawet na następny dzień, potem zarzucić czy zatrzeć i jest ok.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka











Link do komentarza
1 godzinę temu, rawracer napisał:

No u mnie 2,5m średnio (2,54-2,56)

To 2m czy 2,5m faktycznie kupić ?

2,5 m trzeba kupić, bo jak wkleisz listwy.

A jak 1-2 cm za długa to się wyjmuje plastik, ucina i wkłada z powrotem

2 godziny temu, rawracer napisał:

,ale główne pytanie to czy nie trzeba zaopatrywać się w trapezowa czy typ h ?

Do ściągania Łata tynkarska trapezowa 1,5m albo 2m

AW30070_trapez.JPG

Szukaj powierzchniowo anodowanych. 

Jak do naciągania cienkiego gipsu to może być HT

image.png.3a7b64b2acf8e3e2a1891e0ce1e13943.png

 Najłatwiej utrzymać w czystości trapezówkę.

Link do komentarza
Ale zauważ, że łata i poziomica to dwie różne rzeczy...
Jako łaty używałem poziomicy "po przejściach", bo była solidna, prosta i szkoda było ją wyrzucić, pomimo naruszonych, czy rozbitych oczek...
Ostatnio jak robiliśmy taką małą płytę pod traktorek dla syna, jakoś 4.5×4.5m, to elegancko się właśnie zaciągało łatą 2.5m, bo nie trzeba było dociskać, bo pod swoim ciężarem dobrze ciągnęła beton, ale to w poziomie, natomiast poziomicą za tynkowanie raczej bym się nie brał, choć teoretycznie poza tym, że poziomica jest gruba, to teoretycznie większej różnicy nie ma, poza tym, że trzeba ją trzymać najlepiej prostopadle do listew. Ja kupiłem właśnie tą HT, żeby mi się tynk nie przelewał.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
11 godzin temu, podczytywacz napisał:

Ale zauważ, że łata i poziomica to dwie różne rzeczy...

Jako łaty używałem poziomicy "po przejściach", bo była solidna, prosta i szkoda było ją wyrzucić, pomimo naruszonych, czy rozbitych oczek...

No z tego się orientuje niby dwie różne rzeczy ,ale lepiej kupić raz a porządniej ,czyli łate z oczkami bo ma dużo większą dokładność a profil ten sam i w zasadzie mamy dwa w jednym .

 

Kupię late 2,5metra z dwoma oczkami i łatę trapezowa 1,5metra .

Link do komentarza

Po mału ciągnę z tematem ,ale gdzie tu koniec tego etapu a już barki wymiekają😉

Futryna kurde częściowo cementem ,częściowo gipsem mocowana .... Lekko podważyć i się rusza cała.

W tym pokoju akurat drzwi będą lepsze akustycznie najpewniej Porta 36db a może i nawet 42db .

Myślałem o ościeżnicy nakładkowej ,ale może lepiej będzie wyciąć te futrynę i wtedy osądzą Majstry nową ,bo na drzwi to się nie rzucam bez wiedzy .Za duzy koszt żeby się uczyć czy tam próbować samemu docinać .

2024-02-24-16-15-11-905.jpg

2024-02-24-16-15-45-840.jpg

Link do komentarza
4 godziny temu, rawracer napisał:

W tym pokoju akurat drzwi będą lepsze akustycznie najpewniej Porta 36db a może i nawet 42db .

Myślałem o ościeżnicy nakładkowej ,ale może lepiej będzie wyciąć te futrynę i wtedy osądzą Majstry nową 

Wyciąć szlifierką kątową to ścierwo, tnie się w połowie powyżej zamka z obu stron,   tam są blaszki wzmacniające.

Odchylasz łomikiem, góra spadnie, a dolne trzeba ruszać aż spaw pęknie, przeważnie  jest płaskownik na dole w posadzce.   

1 godzinę temu, rawracer napisał:

Ościeżnicy regulowanej na starą futrynę stalowa się nie założy ?

Nałoży jak nie wystaje z muru, ale nie zachowasz rozmiarówki typowej, chyba że o jeden rozmiar węższe dasz, czyli z 80 na 70.

Jedynie zamówić drzwi u stolarza, przyjedzie wymierzy i z 80 zrobi 75, ale też nie mogą wystawać poza mur.   

Link do komentarza
11 godzin temu, animus napisał:

Wyciąć szlifierką kątową to ścierwo, tnie się w połowie powyżej zamka z obu stron,   tam są blaszki wzmacniające.

Odchylasz łomikiem, góra spadnie, a dolne trzeba ruszać aż spaw pęknie, przeważnie  jest płaskownik na dole w posadzce.

Tak zrobię .W końcu robi się dla siebie i na lata,więc trza odrazu zrobić jak trzeba .

Może i wszystkie tak się zrobi futryny ....

 

Myslalem wyciąć na dole osycalacyjnie i poprzecinac w dwóch trzech miejscach i tak z tym walczyć .

Spróbuję w połowie .Jakby dół(płaskownik) puścił nie ruszając posadzki to będzie gitarra.

 

A otwór drzwiowy muszę jakoś wyprowadzić czy zajmie się tym ekipa jak przyjdzie z drzwiami do drzwi ?😉

Link do komentarza
3 godziny temu, rawracer napisał:

Może i wszystkie tak się zrobi futryny ....

W cienkich ścianach jest gorzej, futryny "są wlane" w ścianę, trudniej ciąć futryny, przeszkadza beton,  w dodatku mają wspawane kotwy dookoła, mialem już przypadki, że kotwienie było takie,  4-6 kotew po bokach i dawali jeszcze 3 od góry.    :takaemotka:

Takie futryny wycinam diamentem w całości ze ścianą i prętami.9_9

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Najlepiej byłoby tak wyciąć w koło .

Tyle że to już trzeba będzie diaxem ciąć a tego pierona to się gdzieś boje .... Kiedyś to odpaliłem to odrzut jak z karabinu 😁

Zobaczymy .Te futrynę co pokazałem do breszka podważam i się cała wysokość rusza ,to ta myślę że puści po nacięciu tylko a inne ,okaże się .

Link do komentarza
1 godzinę temu, rawracer napisał:

 Tyle że to już trzeba będzie diaxem ciąć a tego pierona to się gdzieś boje .... Kiedyś to odpaliłem to odrzut jak z karabinu 😁

 

Też się bałem, ale idzie się przyzwyczaić. :icon_biggrin:. Teraz to najbardziej przeszkadza mi pył. Ostatnio jak miałem coś ciąć, to najpierw przez kilka minut pryskałem wodę, żeby się nie pyliło.

No i jak tniesz metal, to chroń całe szkło w pobliżu, bo iskry potrafią stopić się ze szkłem, jeśli bezpośrednio na niego padają.

Link do komentarza
2 godziny temu, rawracer napisał:

.Te futrynę co pokazałem do breszka podważam i się cała wysokość rusza 

Tak ona jest "przykręcona" na 3 gwoździe z obu stron, wbite w klocki montowane na "jaskółczy ogon" w ścianie, łomikiem łatwo odłazi.

Łby tych gwoździ trudno zobaczyć,  są pod kilkunastoma warstwami farby.:hahaha2:

Link do komentarza
2 godziny temu, rawracer napisał:

trzeba będzie diaxem ciąć

Chodzi o szlifierkę kątową?

Cytat

Określenie "diaks, diax" jest równie cudaczne jak "dewasto".

Dlaczego? Dlatego, że i jedno i drugie powstało przez radosną twórczość "alfanabetów" - pierwsze to zniekształcona nazwa własna firmy produkującej narzędzia BIAX, http://www.biax.pl/  , a drugie pochodzi od WEBASTO - producenta ogrzewania postojowego.

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...