Skocz do zawartości

Nieszczelne okna, wieje pod podłogę


oserot

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Mam taki problem w mieszkaniu - spod okna było czuć, że lekko wlatuje powietrze. Majster stwierdził, że jak przyjdzie podłoga, to problemu nie będzie. Podłoga już jest, jednak teraz jest bardzo zimno w pokoju, a podłoga przy oknie (fragment zaznaczony) jest też zimna, dużo zimniejsza niż w innych pomieszczeniach. Co teraz można z tym zrobić? Podłoga weszła pod ościeżnice okienną, tak że z chyba jak już to odciąć 2 cm, uszczelnić (ale czym?) i włożyć tam listwę przypodłogową? Jest to budynek 17 piętrowy, nowe budownictwo. W innych pokojach tego problemu nie mam


406195949_2069625336726868_7811967996866

Edytowano przez oserot (zobacz historię edycji)
Napisano

Uszczelnić trzeba. Jeżeli szczelina okaże się bardzo mała to wystarczy nawet silikon sanitarny. Ale podejrzewam, że skoro wyraźnie chłodniejszy jest tak duży fragment podłogi, to coś jeszcze jest źle zrobione. Być może izolacja na ścianie zewnętrznej, na styku z profilem okiennym. Być może również izolacja cieplna podłogi w tym miejscu.

Napisano
17 godzin temu, oserot napisał:

Mam taki problem w mieszkaniu - spod okna było czuć, że lekko wlatuje powietrze. Majster stwierdził, że jak przyjdzie podłoga, to problemu nie będzie. Podłoga już jest, jednak teraz jest bardzo zimno w pokoju, a podłoga przy oknie (fragment zaznaczony) jest też zimna, dużo zimniejsza niż w innych pomieszczeniach. Co teraz można z tym zrobić? Podłoga weszła pod ościeżnice okienną, tak że z chyba jak już to odciąć 2 cm, uszczelnić (ale czym?) i włożyć tam listwę przypodłogową? Jest to budynek 17 piętrowy, nowe budownictwo. W innych pokojach tego problemu nie mam


406195949_2069625336726868_7811967996866

A ta podłoga klejona, czy pływająca?

Napisano (edytowany)
19 godzin temu, animus napisał:

A ta podłoga klejona, czy pływająca?


Pływająca. Okazujue się, że niektórzy inni mieszkancy też mają podobny problem.. Tak to wygląda u jednego z nich:

 

 

 

 

 

Ogólnie to nie jest jakiś "no-name" deweloper, tylko jeden z większych, a budynek ma prawie 400 mieszkań.

 

Edytowano przez oserot (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
3 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Czy ten świst na nagraniu to wiatr? W zasadzie należałoby zdjąć panele w tym miejscu i sprawdzić uszczelnienie na styku profili okna ze ścianą i podłogą. 


Tak, to wiatr. Od jeszcze innego mieszkańca z podobnymi problemami mam takie info:
 

Cytat

U mnie wieje z miejsca łączenia okna ze ścianą. Przy montażu okien uszczelnili to czymś elastycznym ale ta masa zaczęła teraz wypadać ze szczelin, jakby była wydmuchiwania. Budynek jest wyeksponowany i stawia spory opór wiatrowi, ale chyba okna nie są na to gotowe...


Jutro będzie serwis od dewelopera. Myślę, czy nie odciąć kawałka podłogi przy oknie, by serwisant mógł lepiej zobaczyć co jest nie tak. Tam i tak przyjdzie dość szeroka listwa, tak że przykryje odcięty fragment. U mnie te panele wchodzą pod ościeżnicę okienną, bo akurat tyle było miejsca
400981580_282612244779698_78242361978007

Edytowano przez oserot (zobacz historię edycji)
Napisano
12 godzin temu, oserot napisał:

 

Ogólnie to nie jest jakiś "no-name" deweloper, tylko jeden z większych, a budynek ma prawie 400 mieszkań.

 

Ewidentnie jest nieszczelność, ale to nie wina podłogi tylko źle obsadzonego okna.

Firma, która montowała okna, prawdopodobnie nie deweloper, tylko podwykonawca będzie musiała to poprawić.

 

6 godzin temu, oserot napisał:

Jutro będzie serwis od dewelopera. Myślę, czy nie odciąć kawałka podłogi przy oknie, by serwisant mógł lepiej zobaczyć co jest nie tak.

Nie ma sensu wycinać szczeliny, to nic nie da lub pomoże chwilowo, na okres gwarancyjny.

Należy to naprawiać od zewnątrz i wewnątrz, są specjalne taśmy uszczelniające, które się wkleja dookoła ramy okiennej.

Okno stoi na listwie podparapetowej, ciekawe czy zastosowano taśmy, na dole może nie dali, albo  zostały zerwane, przecięte nożem monterskim.

 

Sprawa pewno trafi do sądu, albo podwykonawca zgodzi się dobrowolnie, poniesie sporą stratę, naprawiając te problemy.

 

  

 

Jeżeli tak wieje, to taśm tam nie ma, z żadnej strony, czasami zleżała pianka rozprężna po rozprężeniu i zastygnięciu, po kilku dniach dostaje delikatnego skurczu  i powstaje szczelina.

Może też być niechlujnie pianowane, brak ciągłości, są braki.

    

Napisano

Tak jak wcześniej pisałem, trzeba będzie poprawić uszczelnienie okna na styku z murem i podłogą. Ale prawdopodobnie również do poprawy będzie styk profilu okiennego z ociepleniem zewnętrznym oraz ocieplenie na wysokości stropu. Niepokojąca jest tak duża zimna strefa na podłodze. 

Poprawianie tego będzie trudne, skoro okno jest typu fix. Ale to już zmartwienie dewelopera. A samo uszczelnienie na styku podłogi z profilem nie rozwiąże problemu. Ono go jedynie zamaskuje na krótko. Potem zaczną się problemy z przemarzaniem i zawilgoceniem. Szczególnie w takim wysokim budynku w takie szczeliny trafi przecież wraz z wiatrem woda deszczowa. 

Napisano

Dzisiaj przyjeżdza serwis od podwykonawcy (deweloper Atal). Czuję po kościach, a w zasadzie na podstawie poprzednich doświadczeń ze zgłoszeniami, że będą twierdzić że jest wszystko ok, a jeśli nie, to na pewno wina kogoś innego. Wiedzą pewnie, że jeśli oni tego nie poprawią, albo będą to przeciągać, to każdy poprawi to we własnym zakresie, by nie marznąć przez zimę. Ja się też na tym nie znam, tak że jestem łatwy do "przegadania".

No cóż, dzisiaj będę wiedział coś więcej. Dzięki za pomoc!

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Był u mnie serwis od okien (podwykonawca dewelopera) i stwierdzili, że mam jakąś wadę, nie mieli narzędzi by to dokładniej zweryfikować, ale powiedzieli, że najprawdopodobniej jest nieszczelność między podłogą a ścianą i trzeba będzie to podkuć, przewiercić i wpuścić piankę.

 

Chcą, bym rozebrał podłogę, ale też stwierdzili, że odcięcie paska 3-4 cm wystarczy. No to skontaktowałem się z firmą która kładła podłogę i mogą mi multi toolem odciąć podłogę przy oknie (listwa i tak ma 4.9 cm, więc przykryje cięcie).

Czy w tej sytuacji mogę oczekiwać od dewelopera/podwykonawcy, że zapłacą za tą usługę (ok. 500 zł)? Mam zapłącić, wziąć fakturęi kazać by oddali mi kasę?

Napisano
35 minut temu, oserot napisał:

doradzicie coś Panowie?

Kup za dwie stówki multitoola i sam to zrobisz, to prosta robota.

A narzędzie zawsze się w domu przyda.

Napisano
2 godziny temu, oserot napisał:

Wracamy do tego postu.

Dnia 28.11.2023 o 20:31, oserot napisał:

 Majster stwierdził, że jak przyjdzie podłoga, to problemu nie będzie. Podłoga już jest, jednak teraz jest bardzo zimno w pokoju, a podłoga przy oknie (fragment zaznaczony) jest też zimna, dużo zimniejsza niż w innych pomieszczeniach. 

Czy ten majster widział/oglądał  ma jakieś zdjęcia tego fragmentu, wysnuł jakąś diagnozę co jest przyczyną?

Ma Pan  zdjęcia mieszkania, pokoju przed tymi  inwestycjami  wykonczenioiymi.

Dnia 30.11.2023 o 09:58, oserot napisał:

Okazujue się, że niektórzy inni mieszkancy też mają podobny problem.. Tak to wygląda u jednego z nich:

W jaki sposób oni rozwiązali problem?

Napisano
7 godzin temu, oserot napisał:

Chcą, bym rozebrał podłogę, ale też stwierdzili, że odcięcie paska 3-4 cm wystarczy. No to skontaktowałem się z firmą która kładła podłogę i mogą mi multi toolem odciąć podłogę przy oknie (listwa i tak ma 4.9 cm, więc przykryje cięcie).

Tylko przed założeniem listwy dokładnie odkurz szczelinę pod paskiem, bo potem przy chodzeniu kurz będzie wystrzeliwany z niej do przestrzeni pokoju.

Napisano
12 godzin temu, retrofood napisał:

Tylko przed założeniem listwy dokładnie odkurz szczelinę pod paskiem, bo potem przy chodzeniu kurz będzie wystrzeliwany z niej do przestrzeni pokoju.

Nie bardzo rozumiem, planowałem zrobić to tak, by po naprawieniu sytuacji włożyć kawałek panela (przykleić) w ten wycięty pasek, by listwa miała się na czym opierać

Napisano
12 godzin temu, animus napisał:

Wracamy do tego postu.

Czy ten majster widział/oglądał  ma jakieś zdjęcia tego fragmentu, wysnuł jakąś diagnozę co jest przyczyną?

Tak rzucił tylko takie stwierdzenie, ogólnie on nie był za bardzo ogarnięty, nie mam już z nim styczności

 

12 godzin temu, animus napisał:

Ma Pan  zdjęcia mieszkania, pokoju przed tymi  inwestycjami  wykonczenioiymi.

Mam np. takie zdjęcie tego okna. Najbardziej wieje z zaznaczonego miejsca:

5SATUW9gwG.thumb.png.bd4975e123372ba8adfd0da8f3306f8c.png
 

 

12 godzin temu, animus napisał:

W jaki sposób oni rozwiązali problem?

Ogólnie nie wszyscy mają w bloku takie problemy jak ja. Ktoś z identycznym problemem rozwiązał to tak:
"wiało na stykach łączenia posadzki, scian i ramy okiennej. Zrobiłem taką ramkę sylikonem a potem przyciąłem na wymiar taką cienką piankę, co miałem pod ręką. Potem jeszcze raz przejechałem łączenia sylikonem i całość przysłoniłem listwą. Nie zauważyłem aby zbierała się tam wilgoć, ale mimo wszystko sprawdzę całość po sezonie jak tam to wszystko wygląda i ogarnę to od nowa. Jak było -5 ostanio i wietrznie to panele były zimne. Teraz są w miarę ok. No ewidentnie coś tam nie tak zaizolowali"

 

Napisano
38 minut temu, oserot napisał:

Nie bardzo rozumiem, planowałem zrobić to tak, by po naprawieniu sytuacji włożyć kawałek panela (przykleić) w ten wycięty pasek, by listwa miała się na czym opierać

Możesz tak zrobić. Ja jedynie uprzedzam, że wszelkie resztki z jakichkolwiek robót, np. z wiercenia w ścianach, muszą zostać dokładnie usunięte, bo później przy chodzeniu podłoga będzie się uginała nieco i ze szczelin pod paskiem, jeśli pyłu się nie usunie, to będzie on potem wydostawał się na mieszkanie.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Ok, panele już odcięte, niedługo będzie serwis poprawiał. W przypadku salonu wygląda to tak jak na zdjęciu. Taka szpara jest ok? Wg serwisanta, w salonie ja już nic nie zrobię, bo tam pianki wcisnąć nie będę mógł. Ma on racje?411675801_6350196571747716_4599601168895494354_n.thumb.jpg.e792a6d1890d008fbc9efd8533b896e5.jpg

Napisano (edytowany)
43 minuty temu, oserot napisał:

Wg serwisanta, w salonie ja już nic nie zrobię, bo tam pianki wcisnąć nie będę mógł. Ma on racje?

No jak nie, wydłubać trzeba teraz tą z gąbki matę i w jej miejsce wstrzyknąć piankę.

To wieje właśnie dlatego że ona nie zapewnia szczelnego połączenia i musi być pianka.

Ludzie takie proste sprawy, ja bym to w godzinę zrobił a tu serwisanty sranty i owanty.

Odpierdzielili dziadostwo, posadzili okno na jakąś gąbkę, wywinęli do góry, a pewnie podłoże było nierówne no i teraz wieje, bo między gąbką a podłożem są szczeliny przez które wchodzi wiatr do pokoju.

 

A jaką grubość ma ta gąbka między oscieżnicą a wylewką?.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Ok, był u mnie serwis. Podkuli posadzkę miejscowo, wpuścili piankę po całości, na wszystko założyli jakieś taśmy. Słyszałem też że gadali coś w stylu "nadal wieje", w pewnym momencie zdjęli boczną listwę od okna i gdzieś wiercili. Po tej akcji nie wieje, jest cieplej w pomieszczeniu, ale chłodniej niż w pozostałych. Kupiłem sobie kilka termometrów, porozstawiałem je na podłodze i takie są wyniki (kaloryfery pozakręcane wszędzie):
temp.thumb.png.b23fd6b67c737440d481031a3a1a1d65.png

Ten pokój gdzie jest 19.5°C to był ten z największym problemem okiennym. Czuć jak się stoi, że podłoga jest wyraźnie chłodniejsza niż w innych pokojach. Nawet gdy 1 stopą jestem na korytarzu, a drugą w pokoju, to czuję różncę. Jak sądzicie, da się coś z tą temperaturą podłogi zrobić? 

Edytowano przez oserot (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, oserot napisał:

Ok, był u mnie serwis....w pewnym momencie zdjęli boczną listwę od okna i gdzieś wiercili. 

Czy okno składa się z dwóch oddzielnych futryn?

Napisano
Dnia 14.01.2024 o 23:54, animus napisał:

Czyli zdjęli listwę utrzymującą pakiet szybowy, wiercili futrynę na przelot do muru żeby umieścić aplikator i następnie pianowali  to miejsce. 


A masz pomysł z czego może to wynikać, ze w tym 1 pokoju temperatura jest dużo niższa, nawet ponad 2 stopnie mniej niż w innych pomieszczeniach? Mam wrażenie, jakby biło zimnem od podłogi w tym pokoju, bo jak stoję 1 nogą na korytarzu a 2 w pokoju to jest róznica. Może to być kwestia tego, że wcześniej wiało mi w posadzkę od zewnątrz i ona jakby została przechłodzona? Dopiero kilka dni temu był u mnie serwis, podkuwali posadzkę i wpuszczali piankę

Napisano
49 minut temu, oserot napisał:


A masz pomysł z czego może to wynikać, ze w tym 1 pokoju temperatura jest dużo niższa, nawet ponad 2 stopnie mniej niż w innych pomieszczeniach? Mam wrażenie, jakby biło zimnem od podłogi w tym pokoju, bo jak stoję 1 nogą na korytarzu a 2 w pokoju to jest róznica. Może to być kwestia tego, że wcześniej wiało mi w posadzkę od zewnątrz i ona jakby została przechłodzona? Dopiero kilka dni temu był u mnie serwis, podkuwali posadzkę i wpuszczali piankę

Okno/ okna nadal nie są prawidłowo obsadzone, powinny zostać wycięte i wstawione jeszcze raz poprawnie.

Napisano (edytowany)

Byłem w mieszkaniu z kamerą termowizyjną. Ogólnie w tym pomieszczeniu wszystkie ściany są dużo chłodniejsze niż w innych pomieszczeniach:

 

CCIRutNSig.png.2f8d2610de05587644602543a5720baf.png

Jeśli chodzi natomiast o okno, to wydaje się, że teraz jest ok:
415675862_734877565249814_2745329233345994717_n.jpg.73cb6828fecac1994175df07810d9afc.jpg

Może to jednak wychłodzone mury przez to, że cały czas było tam zimno? Od wczoraj włączyłem tam kaloryfer na maxa, z tego co widzę w czujniku, to jest 21.2*C, a normalnie było o 19*C.

 

 

 

Edytowano przez oserot (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...