Skocz do zawartości

Układanie płytek w zawilgociałej piwnicy.


Recommended Posts

Napisano

Witajcie, mieszkam w domu jednorodzinnym z początku lat 90, jedna kondygnacją nadziemna i jedna podziemna. W planach mam teraz ułożyć płytki na podłodze w jednym z pomieszczeń w piwnicy. Problem w tym że zdarza się że podłoga i około 30-40cm ścian na wysokość od podłogi, na wiosnę potrafi być zawilgoconych. Tylko na wiosnę. 

Pytanie teraz jest takie, czy jeżeli nic z tym nie zrobię, to czy to może w pewnym stopniu mieć negatywny wpływ na płytki ? W tej chwili podłoga jest betonowa, niczym nie wykończona. Co jest pod betonem, Nie wiem ale mogę się dowiedzieć;-)

Jak mogę ułożyć  te płytki, albo jak się zabezpieczyć przed wilgocią i dopiero ułożyć płytki żeby to miało sens ?

Czekam na jakieś podpowiedzi. 

Napisano
5 godzin temu, Karolok napisał:

A gdyby się okazało że trzeb trochę podrównać poziomy to dać coś specjalnego pod albo na folie w płynie ?

Pod, jakaś masa wyrównawcza zewnętrzna.

Napisano
15 godzin temu, Karolok napisał:

Czekam na jakieś podpowiedzi

Bez wyeliminowania przyczyny zawilgocenia nie bierz się za układanie płytek - szczególnie na podłodze... masz źle OD ZEWNĄTRZ zabezpieczone ściany i posadzkę... te płytki za jakiś, niezbyt długi czas zaczną odpadać...

Na dłuższy czas nie pomoże żadna folia w płynie, ani inne cudowanie

Proponuję w momencie gdy posadzka jest wilgotna wyrównać ją i po wyschnięciu zagruntować, żeby beton nie pylił przy używaniu pomieszczenia i dać mu możliwość wysychania po wiosennym zawilgoceniu...

Napisano

Poprawienie izolacji od zewnętrznej strony będzie trudne i drogie. Bo to i taras jest od tej strony i kostka ułożona. 

A co myślisz gdyby to naprawić od wewnątrz czymś takim "Środek uszczelniający Ultrament Szczelny Mur"

Napisano

Są materiały takie, że możesz w tym pomieszczeniu zrobić "basen" i w nim będzie suchutko, jak na Saharze, aleeeeeeee... ta wilgoć dalej będzie, jak twierdzisz:

Dnia 13.10.2023 o 16:26, Karolok napisał:

Tylko na wiosnę

moczyć/zawilgacać ściany i posadzkę, nie będzie miała możliwości odparowania - tak jak teraz - no i będzie degradować podstawę budynku :zalamka:...

 

Napisano
Dnia 14.10.2023 o 08:17, podczytywacz napisał:

 Proponuję w momencie gdy posadzka jest wilgotna wyrównać ją i po wyschnięciu zagruntować, żeby beton nie pylił przy używaniu pomieszczenia i dać mu możliwość wysychania po wiosennym zawilgoceniu...

Szwagier pomalował farbą do posadzek i się nie pyli.

Dlatego najpierw trzeba zadbać o wentylację, a potem odpowiedzieć na pytanie co chcemy w tej piwnicy robić i czy płytki są wtedy niezbędne.

 

 

 

 

Napisano
21 godzin temu, Karolok napisał:

Poprawienie izolacji od zewnętrznej strony będzie trudne i drogie. Bo to i taras jest od tej strony i kostka ułożona. 

Jak zastosujesz masy wyrównawcze zewnętrzne i kleje zewnętrzne to  one nie boją się wilgoci.

 

Napisano
25 minut temu, podczytywacz napisał:

Tutaj farba do posadzek zlikwiduje możliwość wysychania posadzki, moczonej "tylko na wiosnę" od spodu...

Musi być coś paroprzepuszczalnego...

Dlatego wspomniałem o tym przykładowo. Bo wciąż nie znamy planów, po co tam nagle mają być płytki.

I czy być muszą. 

Bo one też utrudnią parowanie.

 

PS. Szwagier też ma czasami wodę w kanale garażu.

Napisano
31 minut temu, retrofood napisał:

czy być muszą

Nie powinny tam być, dopóki będą mogły podmakać... ale kto to kategorycznie zabroni... jest ryzyko (odspojenia płytek) - jest zabawa... chyba...

35 minut temu, retrofood napisał:

PS. Szwagier też ma czasami wodę w kanale garażu.

I ma płytki na podłodze w kanale?

Napisano

Ciekawy jestem co to woda w kanale ma do moich płytek;d

 

A płytki chcemy zrobić bo, mamy tam taką roboczą kuchnie, i dużo z niej korzystamy. A cały czas albo był tam beton którego nie idzie ogarnąć mopem, albo na ten beton kładziemy gumoleum i też się szybko niszczy. 

 

Czy takie środki ""Środek uszczelniający Ultrament Szczelny Mur"" Nie zatrzymują podciągania wody ? Co z nimi jest nie tak ? Do tej pory myślałem że to idealne rozwiązanie. 

Napisano
5 godzin temu, Karolok napisał:

Czy takie środki ""Środek uszczelniający Ultrament Szczelny Mur"" Nie zatrzymują podciągania wody ? Co z nimi jest nie tak ? Do tej pory myślałem że to idealne rozwiązanie.

 

Bo może jest to idealne rozwiązanie w idealnych warunkach...

 

Widzę, że nie do końca zrozumiałeś to, co napisałem... zatem powtórzę:

 

Dnia 15.10.2023 o 08:04, podczytywacz napisał:

Są materiały takie, że możesz w tym pomieszczeniu zrobić "basen" i w nim będzie suchutko, jak na Saharze, aleeeeeeee... ta wilgoć dalej będzie, jak twierdzisz:

 

"Tylko na wiosnę"

 

moczyć/zawilgacać ściany i posadzkę, nie będzie miała możliwości odparowania - tak jak teraz - no i będzie degradować podstawę budynku :zalamka:...

 

 

Możliwe, że jednym z tych  materiałów do "zrobienia basenu" jest i ten Twój  "IDEALNY" "Środek uszczelniający Ultrament Szczelny Mur", ale... nie jest to takie IDEALNE rozwiązanie problemu :bezradny:...

Idealnym rozwiązaniem jest idealne zabezpieczenie budynku w czasie jego budowy... potem można kombinować jak pudrować trupa, albo zrobić remont... duży i kosztowny remont...

 

U Ciebie najwidoczniej nie masz prawidłowej izolacji posadzki od podłoża i - co gorsze - źle wykonaną izolację poziomą pod ścianami piwnicy - tą pomiędzy fundamentem pod piwnicą, a ścianami piwnicy...

 

 

4 godziny temu, retrofood napisał:

A to, że obydwie lokalizacje, czyli Twoja i mojego szwagra, mają podobny poziom wód gruntowych. 

no, nie... u Twojego szwagra poziom wód gruntowych na wiosnę - w stosunku do podłogi piwnicy/kanału - jest nieco wyższy, bo u @Karolok'a nie stoi czasami woda na posadzce, tylko

Dnia 13.10.2023 o 16:26, Karolok napisał:

podłoga i około 30-40cm ścian na wysokość od podłogi, na wiosnę potrafi być zawilgoconych. Tylko na wiosnę.

 

 

 

Tylko na wiosnę.  :509:

 

 

 

Prawidłowo powinno się zrobić tak, jak woojek google podpowiada:

 

Jak uszczelnić piwnicę przed wodą?

 

Najpopularniejszym materiałem do wykonywania hydroizolacji poziomej jest papa termozgrzewalna. Można również ją wykonać przy pomocy mineralnych szlamów uszczelniających. Ściany fundamentowe osłania się natomiast hydroizolacją pionową od strony gruntu, aby nie wchłaniały wilgoci bądź wody, która znajduje się w gruncie.

 

 

Ale to w trakcie budowy budynku :bezradny:

 

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

 no, nie... u Twojego szwagra poziom wód gruntowych na wiosnę - w stosunku do podłogi piwnicy/kanału - jest nieco wyższy,  

No nie. Poziom posadzki piwnicy i dna kanału (podłogi kanału) są różne.

Szwagier nie ma wody na posadzce, tylko czasami na dnie kanału.

Napisano

Oj retro, wiesz dobrze, że chodzi mi o porównanie sytuacji poziomów wód gruntowych u szwagra z jego okresową obecnością wody w kanale jego garażu, oraz z poziomem wód gruntowych u Karoloka z jego okresowym problemem zawilgocenia posadzki i około 30-40cm ścian na wysokość od podłogi...

Przecież napisałem całym zdaniem:

4 godziny temu, podczytywacz napisał:

u Twojego szwagra poziom wód gruntowych na wiosnę - w stosunku do podłogi piwnicy/kanału - jest nieco wyższy, bo u @Karolok'a nie stoi czasami woda na posadzce,

a tylko Karolok ma okresowy problem zawilgocenia posadzki i około 30-40cm ścian na wysokość od podłogi...

Napisano

Nie zmieni to faktu, że tak jak piszesz, to pudrowanie trupa. Miałem podobnie w piwnicy, ale teraz mam sucho aż miło wejść. Ale my meliorację zrobiliśmy w dwa dni za 6tys zł, jeszcze po starych cenach dwa albo trzy lata temu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to iniekcja, ale żeby odciąć podmakanie posadzki, trzeba byłoby wykonać tą iniekcję z 30 cm poniżej poziomu obecnej posadzki, aż do wysokości gruntu, albo nawet z 20cm wyżej, choć ja w to do końca nie wierzę. Btw, dziurkowanie zwykłego zalewanego fundamentu też budzi spore obawy.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka





Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...