Skocz do zawartości

Jak zapobiec wilgoci drzwi łazienkowych


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Proszę o pomoc . Jak zapobiec wilgoci i pęcznieniu drzwi oraz futryn w łazience? Drzwi były wymieniane ok 2 lata temu. Mąż zły , mówi - że zaistniała sytuacja jest moją winą bo myje podłogę zbyt wilgotnym mopem. Zawsze staram się wycisnąć jak najlepiej , mamy małe dzieci które też chlapią przy kąpieli. Ogólnie mam wrażenie , że w naszej łazience jest dużo wilgoci , robią się bąble i odpryski na pralce i suszarce , ale najbardziej martwi mnię pęczniejąca futryna i drzwi. Proszę o polecenie jakichś preparatow lub wskazówek , jak temu zapobiec. Boje sie , ze po wymianie drzwi i futryn sytuacja się powtórzy. 

20230701_165438.jpg

20230701_165432.jpg

20230701_165428.jpg

20230701_165412.jpg

20230701_165356.jpg

20230701_165424.jpg

Napisano

Otóż to, nie żadne preparaty, tylko trzeba najpierw sprawdzić drożność przewodu wentylacyjnego, jak są wątpliwości, wezwać kominiarza, niech zmierzy anemometrem czy jest prawidłowy ciąg.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Zbyt wilgotny mop ma pewien wpływ na stan drzwi, ale nie jest on najistotniejszy...

Problemem jest również - tak jak pisze vlad1431 - nieskuteczna wentylacja łazienki, ale najistotniejszą sprawą jest badziewny materiał, z którego wyprodukowane są drzwi i ościeżnica... MDF, z którego są zaprezentowane drzwi - jest doskonałym materiałem, dopóki w grę nie wejdzie woda - czy to w postaci nadmiaru w mopie, czy to w postaci nadmiaru pary wodnej w atmosferze łazienki... z tym, że nadmiar wody z mopa spłynie i wyschnie, a nadmiar pary wodnej, wiszącej w powietrzu powolutku penetruje w budulec drzwi i go rozpęcza... Marna okleina - tapeta papierowa - niby powlekana czymś wodoodpornym pięknie wygląda w sklepie i w dzień po montażu, ale jest bardzo delikatna i każde jej uszkodzenie - ryska, dziurka, otarcie -  powoduje powolną destrukcję wnętrza  skrzydła drzwi, czy ościeżnicy...

Tak że jeśli planujecie wymianę drzwi, warto jest kupić trochę droższe, drewniane - i  przy ich montażu, po docięciu na wymiar, zaimpregnować miejsca cięcia olejem, lakierem wodoodpornym, czy innym środkiem, który zminimalizuje dostęp wilgoci  do drzwi czy ościeżnicy... Również te drzwi z MDF należy po dopasowaniu/podcięciu zaimpregnować, a ościeżnicę, dodatkowo, w miejscach ewentualnego styku z wodą z mopa - zabezpieczyć przy podłodze silikonem - albo bezbarwnym, albo w kolorze zbliżonym do koloru okleiny.

 

No i sprawdzić/udrożnić wentylację... Poczytać co to jest wentylacja - u Was zapewne grawitacyjna - zobaczyć czy u Was spełnione są warunki skutecznego jej działania - a jak nie - to wzywać  kominiarza do diagnozy i zrobić tak, żeby było dobrze.

Napisano (edytowany)
Dnia 1.07.2023 o 18:43, panidomu124 napisał:

Witam.

Proszę o pomoc . Jak zapobiec wilgoci i pęcznieniu drzwi oraz futryn w łazience? 

Proszę zwiększyć ilość otworów w dolnej strefie drzwi przez podcięcie ich. czyli robiony 2 wentylacje w jednym skrzydle,, jedna otworowa druga przez podcięcie, to zwiększy przepływ powietrza  przy tak intensywnym używaniu łazienki.   

 

tuleje-wentylacyjne-do-drzwi-co-musisz-wiedziec-115368.jpg

Dnia 1.07.2023 o 18:43, panidomu124 napisał:

Mąż zły , mówi - że zaistniała sytuacja jest moją winą bo myje podłogę zbyt wilgotnym mopem. 

Proszę się nie dawać powiedzieć mu, że sika na stojąco i to jego wina.:hahaha2:

Dnia 1.07.2023 o 18:43, panidomu124 napisał:

Proszę o polecenie jakichś preparatow lub wskazówek , jak temu zapobiec. Boje sie , ze po wymianie drzwi i futryn sytuacja się powtórzy. 

Futryny dopasowując do otworu po przycięciu z długości powinny być podmalowane od spodu w miejscu cięcia wtedy nie pęcznieją, to samo z drzwiami trzeba je zabezpieczyć w miejscu przecięcia, po przecięciu mamy surowy materiał podatny na  pęcznienie.

Na dole futryn, chodzi o styk z płytkami, wypełnia się przestrzeń silikonem  woda nie wpływa pod ościeżnice, a drzwi przycina się nieznacznie wyżej od posadzki, to cała tajemnica,  

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, animus napisał:

Futryny dopasowując do otworu po przycięciu z długości powinny być podmalowane od spodu w miejscu cięcia wtedy nie pęcznieją, to samo z drzwiami trzeba je zabezpieczyć w miejscu przecięcia, po przecięciu mamy surowy materiał podatny na  pęcznienie.

Na dole futryn, chodzi o styk z płytkami, wypełnia się przestrzeń silikonem  woda nie wpływa pod ościeżnice, a drzwi przycina się nieznacznie wyżej od posadzki, to cała tajemnica,

Hmmmm... jakbym to już gdzieś czytał :scratching:

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano

Przyczyną kłopotów jest niewydolna wentylacja. Ale to nie tylko kwestia otworów i/lub podcięcia u dołu drzwi. Czy w łazience nie ma włączanego tylko okresowo wentylatora w kanale wentylacyjnym? Czy sam kanał jest drożny? Czy kratka wentylacyjna jest czysta? Z każdej z tych przyczyn wyciąg może praktycznie nie działać.

Czy w oknach są nawiewniki? Bez dopływu świeżego powietrza też nie ma jego wymiany. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...