Skocz do zawartości

Recommended Posts

To zależy jaki zakres zmian wchodzi w grę. Zgodnie ze sztuką należałoby przede wszystkim dodać paroizolację od spodu. Ale to oznacza albo rozbieranie całości, albo dodanie folii od spodu na płytach g-k i dołożenie drugiej warstwy płyt. 

Zaś absolutne minimum to zapewnienie dobrej wentylacji tego poddasza. Wtedy wilgoć z dolnej kondygnacji będzie na nie trafiać, ale będzie usuwana wraz z powietrzem.

Link do komentarza

 

Przy niewielkim spadku dach z blachodachówki może być nieszczelny, bo wiatr wpycha deszcz i śnieg między blachy. Tu powinien być dach spodni, choćby membrana klejona na zakładach. Zacząłbym od sprowadzenia dobrego dekarza, który wie coś o stopniach szczelności dachu, żeby powiedział, czy da się coś z tym zrobić bez zdejmowania pokrycia.

Od dołu, między karton-gipsami a wełną powinna być paroizolacja, żeby wilgoć z domu nie wchodziła w ocieplenie. Mokra/wilgotna wełna przestaje izolować termicznie.

 

Link do komentarza
Dnia 1.03.2023 o 09:52, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

 

Przy niewielkim spadku dach z blachodachówki może być nieszczelny, bo wiatr wpycha deszcz i śnieg między blachy. Tu powinien być dach spodni, choćby membrana klejona na zakładach. Zacząłbym od sprowadzenia dobrego dekarza, który wie coś o stopniach szczelności dachu, żeby powiedział, czy da się coś z tym zrobić bez zdejmowania pokrycia.

Od dołu, między karton-gipsami a wełną powinna być paroizolacja, żeby wilgoć z domu nie wchodziła w ocieplenie. Mokra/wilgotna wełna przestaje izolować termicznie.

 

Tylko to się wiąże że zdjęciem całej wełny ....od poddasza i wyłożenie folii to raczej nie wchodzi w grę...a co do przecieku na łączeniach tak właśnie się dzieje....woda wpływa w szczeliny i kapie wewnątrz...

Link do komentarza

Folia paroprzepuszczalna nie zdała egzaminu....położyłem parę metrów i pomiędzy folią a wełną było mokro...I dużo skroplin od strony wełny a na zewnątrz stała woda...I to nie było z przeciekającego dachu....

Przed chwilą, Marek Kanarkowski napisał:

Folia paroprzepuszczalna nie zdała egzaminu....położyłem parę metrów i pomiędzy folią a wełną było mokro...I dużo skroplin od strony wełny a na zewnątrz stała woda...I to nie było z przeciekającego dachu....

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...