Skocz do zawartości

Cegiełki gipsowe na ścianę z farbą lateksową


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Mam pytanie odnośnie wykończenia ściany cegiełkami gipsowymi. 

Mam w domu ściany pomalowane farbą lateksową Bekers . Chciałbym najednej ścianie położyć płytki, cegiełki gipsowe . Czy będzie się to trzymać , czy muszę zdzierać farbę? Myślałem o przyklejeniu ich mamutem. W sypialni przykleiłem tak panele tapicerowane i trzyma całkiem niezle. Jestem kompletnie zielony w budowlance i wykończeniach niestety :-/ proszę o poradę .

Napisano
6 godzin temu, GarryCooper35 napisał:

 Mam w domu ściany pomalowane farbą lateksową Bekers . Chciałbym najednej ścianie położyć płytki, cegiełki gipsowe  

 

Kto Ci to doradził? Niech teraz powie jak to zrobić.

Napisano
7 godzin temu, GarryCooper35 napisał:

Mam w domu ściany pomalowane farbą lateksową Bekers .

Beckers to bardzo dobre farby , spróbuj skaleczyć czymś ostrym i jeżeli będzie odstawać , zwijać sie to czeka Cię darcie do żywego.....Jeżeli było pomalowane jak książki każą i nie idzie tego odspoić to śmiało możesz kleić.

59 minut temu, retrofood napisał:

 

Kto Ci to doradził? Niech teraz powie jak to zrobić.

Ekspert się odezwał...:zalamka:

Napisano

Mieszkanie jest nowe, wykańczane i malowane było w zeszłym roku. Pod farbą byla gładź, następnie grunt, farba trzyma bardzo dobrze , po skaleczeniu nic nie odwarstwia się i nie zwija. Dzięki wielkie za odpowiedzi , zrobię jeszcze próbę z jedną cegiełką w mało widocznym miejscu. Jeżeli odlezie na następny dzień to niestety będę musiał drzeć , oby nie odlazła :-)  

A powiedzcie jeszcze proszę, czy przed przyklejaniem tych cegiełek za pomocą mamuta na tą farbę, powinienem wcześniej zagruntować ściane ? Na stronie producenta jest napisane, że użycie tego kleju nie wymaga wcześniejszego gruntowania :-/ ale sam już nie wiem 

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, GarryCooper35 napisał:

Mieszkanie jest nowe, wykańczane i malowane było w zeszłym roku. Pod farbą byla gładź, następnie grunt, farba trzyma bardzo dobrze , po skaleczeniu nic nie odwarstwia się i nie zwija. Dzięki wielkie za odpowiedzi , zrobię jeszcze próbę z jedną cegiełką w mało widocznym miejscu. Jeżeli odlezie na następny dzień to niestety będę musiał drzeć , oby nie odlazła :-)  

A powiedzcie jeszcze proszę, czy przed przyklejaniem tych cegiełek za pomocą mamuta na tą farbę, powinienem wcześniej zagruntować ściane ? Na stronie producenta jest napisane, że użycie tego kleju nie wymaga wcześniejszego gruntowania :-/ ale sam już nie wiem 

Zrób próbę z jedną płytką i śmiało przyklejaj.

Dla pewności warto skonsultować się z doradcą technicznym producenta kleju lub płytek.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, krzysiek_web napisał:

Wystarczy zastosować odpowiedni grunt dla 'ciężkich' podłoży są grunty szczepe.

Tak, tylko trzeba mieć pewność, że TEN GRUNT będzie miał się czego trzymać... Tutaj wygląda na dobre przygotowanie podłoża i grunt nie będzie potrzebny...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...