Skocz do zawartości

Podkład na beton pod panele winylowe


Muskagap

Recommended Posts

Napisano

Witam, niedługo odbieram mieszkanie od dewelopera. Mieszkanie jest na parterze. Chciałbym ułożyć panele winylowe na klik (jakieś 6 mm) po całości mieszkania (oprócz łazienki). Podłoże jest betonowe. Nie mamy ogrzewania podłogowego. Mam takie pytanie - czy wystarczy na takim podłożu położyć podkład np. 1,5 mm i to już wszystko? I można na to już kłaść panele?
Pytam bo zastanawia mnie czy naprawdę tylko wystarczy taka cienka warstwa podkładu na czysty beton czy jednak coś jeszcze coś może powinno być położone. Np. folia paroizolacyjna?

Napisano

Rozumiem, każdy producent ma swoje wytyczne. Pytam natomiast tez bardziej ogólnie, czy dobrą praktyką jest kładzenie tylko takiego podkładu (np.1.5 mm) czy coś jeszcze pod takie panele (zagruntowanie wylewki przed położeniem paneli to też odrębny temat).

Z tego co czytałem należy na beton najpierw położyć zawsze folię paraizolacyjną, potem podkład. Nawet jeśli to panele winylowe. Zgadza się?

Napisano

Folia jest potrzebna, jeśli wylewka nie "dojrzała", jeśli wykazuje jeszcze objawy dosychania...

Wylewce generalnie potrzebny jest czas na wiązanie - tu określa się około 4 tygodnie, oraz czas na wyschnięcie.

Producent powinien określać graniczną wartość wilgotności posadzki, poniżej której można kłaść jego wyrób.

Po zagruntowaniu również trzeba DOSUSZYĆ posadzkę - tym bardziej pod zupełnie nie przepuszczających wilgoci paneli winylowych.

Napisano

Będę miał panele Arbiton i z tego co widziałem ich podkłady mają warstwę paraizolacyjną, zintegrowaną. Więc chyba nie trzeba oddzielnie kłaść ale jeszcze się dowiem. Ale z tego co czytam to gruntowanie wylewki to taki must have

Napisano
6 minut temu, Muskagap napisał:

 Ale z tego co czytam to gruntowanie wylewki to taki must have

 

Gruntowanie wylewki to zabezpieczenie przed pyleniem podczas użytkowania. Tak samo jak będziesz mocował listwy przypodłogowe, to należy odkurzaczem od razu zebrać wszystkie resztki z wiercenia dziur pod kołki.

Natomiast ja żadnej folii nie kładłem, tyle, że mieszkanie nie było nowe, a remontowane. Ale też parter.

Napisano
Dnia 27.01.2023 o 22:50, Muskagap napisał:

Będę miał panele Arbiton i z tego co widziałem ich podkłady mają warstwę paraizolacyjną, zintegrowaną. Więc chyba nie trzeba oddzielnie kłaść ale jeszcze się dowiem. Ale z tego co czytam to gruntowanie wylewki to taki must have

Najlepiej poczytać na stronie producenta i dopytać o zalecany podkład pod konkretne wybrane panele. Różnice w grubości są niewielkie, ale produkty różnią się właściwościami i zapewne ceną. Ważne jest, czy zależy Panu również na termoizolacji czy np. wygłuszeniu posadzki.

Producent zdecydowanie odradza stosowanie paneli ze zintegrowanym podkładem oraz podkładów wykonanych z pianki PE.

poniżej link do lektury

https://arbiton.com/pl/profesjonalny-przewodnik-jak-wybrac-podklad-pod-panele-winylowe

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...