Skocz do zawartości

Wylewka w kamienicy (2 piętro)


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Jestem w trakcie generalnego remontu w kamienicy .

Postanowiliśmy zrobić wylewkę lecz napotkaliśmy problem , po zdjęciu starych dech , oraz parkietu znajdującego się pod nim zobaczyliśmy coś na wzór wylewki(piaskowca)

w kuchni natomiast jest zachowany strop drewniany ( lub belki , ciężko to fachowo nazwać z moją dotychczasową wiedzą w zakresie budowlanki ) .

Wracając , chcemy mieszkanie zrównać jakąś wylewką ( samopoziom / miksokret itp / sami jeszcze nie do końca wiemy  (:  ) kuchnia z tego co już wyczytałem na 

różnychczej zo forach jak i tutejszym rastanie podniesiona o płyty OSB a do nich zrównamy  wylewką . 

Po pomiarach wychodzi , iż podnieść musimy się o 7 cm ( na razie planujemy 2 cm styropianu oraz samopoziom ) 

 

Po konsultacji z administracją wychodzi na to , że wystarczy wystosować odpowiednie pismo (O zezwolenie ) / tudzież zawiadomienie ..... i MOŻNA LAĆ SMIAŁO . :)

Po wszelkich namysłach i rozmowach jak i czytaniu forum , dochodzimy do wniosku , że bez Opinii fachowca nie ma co ryzykować obciążeniem stropu nie wiedząc jakie to skutki ze sobą niesie ..

Nasze pytanie brzmi ... Do kogo powinniśmy się udać ponieważ nie mamy już bladego pojęcia / architekta / nadzorcy budowlanego /  inspektora ?/ kto tak właściwie będzie wstanie ocenić 

stan naszego stropu , oraz będzie wstanie wydać stosowne pismo na zezwolenie prac ?

 

Pozdrawiam serdecznie ! Liczę na waszą pomoc <3 :)

 

 

 

Napisano
4 minuty temu, Szymon2022 napisał:

 Nasze pytanie brzmi ... Do kogo powinniśmy się udać  

Do osoby z uprawnieniami budowlanymi w zakresie konstrukcyjnym. Szukać w biurach projektowych.

Napisano
8 minut temu, Szymon2022 napisał:

Po konsultacji z administracją

Jak wyglądała ta konsultacja? czy ktoś znający się na rzeczy ocenił stan belek stropowych i legarów pod podłogą? Byli na budowie, czy tak na gębę?

 

Dobrze, że myślicie przy tym remoncie :blowup:

 

 

obraz.thumb.png.808f929a54d0bacf8ea956468708135c.png

 

i tak dalej...

Telefon w dłoń i pytać...

1 minutę temu, retrofood napisał:

Niestety, ja z Galicji a nawet Lodomerii.

A ja z Puław... też daleko...

Napisano

Nikt nie oceniał stanu belek dlatego chcemy zaczerpnąć opinii kogoś,  kto to zobaczy a nawet pomoże załatwić potrzebne formalności .

W dodatku belki są pod deskami w kuchni a reszta mieszkania jest pokryta tą pseudo wylewką (piaskową) do której był klejony parkiet .

 

Nic mi nie pozostaje jak dzwonienie i pytanie architekta jak dobrze rozumiem ? 

Napisano
3 minuty temu, Szymon2022 napisał:

pytanie architekta

Pytanie O KONSTRUKTORA, lub architekta z uprawnieniami konstruktora i o możliwość wizji lokalnej... chyba...

 

Po to, żebyś nie wylądował z wylewką u sąsiada z dołu...

Napisano

Według mnie obciążenie to nie największy problem, w zależności jak grubą tę wylewkę chcecie dać, tylko to, że te legary tak czy tak będą się uginać. Co tam w ogóle planujecie dać na tę wylewkę? I czy w ogóle warto dawać wylewkę? Planujecie ogrzewanie podłogowe?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
14 minut temu, vlad1431 napisał:

Według mnie obciążenie to nie największy problem, 

 

To JEST największy problem. Chyba, że mieszkanie na parterze i pod spodem nie ma piwnic. 

Można jednak zmniejszyć masę wylewki, stosując na przykład wypełnienie keramzytem. Ale to wszystko powinien zaakceptować PROJEKTANT KONSTRUKTOR!!! Zwracam uwagę, że wielu architektów NIE MA uprawnień w zakresie konstrukcji, dlatego to jest tak ważne. 

Napisano

Jest największy czy najważniejszy problem, natomiast podejrzewam, że jak to jest kamienica, to nawet na parterze pod nimi jest piwnica, czyli jest to strop. Ale pomimo tego że nawet jak te legary będą na tyle zdrowe, niewierzę w to, że wylewka nie spęka.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
15 minut temu, vlad1431 napisał:

  pomimo tego że nawet jak te legary będą na tyle zdrowe, niewierzę w to, że wylewka nie spęka. 

Od tego jest zbrojenie, ale to wszystko jest rzeczą konstruktora, który oceni stan istniejący i poda sposób rozwiązania (albo powie, że nie). 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...