Skocz do zawartości

Skropliny po nowej elewacji


Recommended Posts

Napisano

Witam

 

Co moze być przyczyną:

Elewacja położona miesiąc temu i pojawiają się skropliny na ścianach szczytowych i na podbitce spływające po krokwiach w dół.

*Na pierwszej ścianie  (południowej) tam gdzie woda znalazła miejsce powstały trzy zacieki 

*Druga północna wygląda katastrofalnie  kumuluje się wszystko na samym szczycie i spływa krokwiami i podbitką do dołu ( u samego szczytu tynk jest juz napęczniały i ściana do położenia jeszcze raz na wiosnę ).

Po zrobieniu zdjęcia termowizją widać ze na samym szczycie powstaje mostek termiczny lub jakieś Objawienia Maryjne.

*Dach nie ma pełnego deskowania jest membrana.

*Strych i dach są ocieplone wełną 2x15 

 

 

 

 

 

IMG_20221211_105318.jpg

IMG_20221211_104818.jpg

IMG_20221211_105120.jpg

IMG_20221128_213113.jpg

IMG_20221208_065858.jpg

Napisano

Według kamery ktoś zostawił tam nieocieploną dziurę i efekt by się zgadzał z tym co opisujesz. Jakby ta dziura miał z metr wysokość, nie byłoby takiej kumulacji ciepła w tak małej przestrzeni i tak duże wykraplanie by nie wystąpiło. Poddasze jest zamieszkałe?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
3 minuty temu, Piotr Dominik napisał:

Od środka wygląda to tak ytong dojechany do  szpica delikatna szczelina i jest membrana ale wszystko to zakrywa wełna. Czuć delikatne przewiewy miedzy pustakami.

IMG_20221211_122426.jpg

Trzeba zniwelować  mostki.

Czy szczyt od góry jest obłożony izolacją, czyli wełna z dachu łączy się ze styropianem szczytu,  czy dotyka do membrany.  

Napisano

Z zewnątrz szczyt jest dojechany styro do samego końca. Od wewnątrz mam na całym dachu membrana ,sznurki miedzy krokwiami na 2,3cm dyletacja i wełna.

Wełna nie styka sie z membraną.Membrana od środka jest sucha

Wczesniej jeszcze na ścianie szczytowej od środka był położony na tym trójkącie styro 10 i był dojechany do samej membrany i skropliny na zewnątrz też były (zerwałem bo myślałem ze tam miedzy styro od zewnątrz i od środka jakiś kocioł powstaje)

IMG_20221211_130049.jpg

Napisano
58 minut temu, Piotr Dominik napisał:

Mam zrobione to tak, tam gdzie są linie czerwone  ytong został ścięty 10 cm i podłożono styrodur 10 cm tam gdzie sa linie żółte mam zrobione dokłdnie jak twoim rysunku.

To teraz trzeba ciąć od środka szczyty obniżyć ściany  i zrobić to samo, co niżej.

Musi być ciągłość izolacji.

 

Napisano
To teraz trzeba ciąć od środka szczyty obniżyć ściany  i zrobić to samo, co niżej.
Musi być ciągłość izolacji.
 
Dobrze zrozumiałem, że na miejsce Ytonga jest wsadzony styropian?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Jak dobrze widzę, nad stropem jest izolacja, wyrzucone pieniądze, jakby tam nic nie było tylko folia, problemu by też nie było.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

To teraz co panowie bo teraz sie gubie.

Kratki wentylacyjne 

Czy ścinam  ściany szczytowe na stryszku na 10 cm  wsadzam styropian?

Dnia 11.12.2022 o 18:06, vlad1431 napisał:

Dobrze zrozumiałem, że na miejsce Ytonga jest wsadzony styropian?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
 

Tak dobrze tylko jest do momentu gdzie jest część mieszkalna (czerwone linie)tam gdzie zaczyna sie stryszek nie zostalo to zrobione

Napisano

Ja się pogubiłem już na samym początku. To zdjęcie jest jeszcze przed zrobieniem elewacji? Tak, kratki wentylacyjne powinny zrobić robotę. Normalnie cyrkulacja powietrza odbywa się w kalenicy, ale u Ciebie ktoś to szczelnie pozatykał.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

No dobra ale mam przecież dachówki wentylacyjne. I co ocieplając stryszek zamknąłem wełną dostęp powietrza?

Poza tym na drugiej stronie budynku  zaciek powstał nieco poniżej (zdjScreenshot_2022-12-13-19-18-35-577_com_miui.gallery.thumb.jpg.bb46a4a398da4313d3a1f0420fcb8525.jpg

)

Sorry za taki mix zdjęciowy ale dużo sniegu u mnie naj...bało. wiec wrzucam stare zdjęcia. Sytuacja która sie dzieje jest juz po ociepleniu budynku po tynkowaniu

Napisano
4 minuty temu, Piotr Dominik napisał:

No dobra ale mam przecież dachówki wentylacyjne.

Dachówki wentylują przestrzeń wstępnego krycia.

4 minuty temu, Piotr Dominik napisał:

 I co ocieplając stryszek zamknąłem wełną dostęp powietrza?

Ocieplając z błędami masz "niedomkniętą lodówkę". 

6 minut temu, Piotr Dominik napisał:

Sytuacja która sie dzieje jest juz po ociepleniu budynku po tynkowaniu

A przy większych mrozach będzie bardziej intensywna.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...