Skocz do zawartości

Grzejniki tradycyjne czy kanałowe?


Recommended Posts

Napisano
Jaka jest różnica między ogrzewaniem za pomocą tradycyjnych grzejników wieszanych na ścianie a grzejnikami kanałowymi?? Z czym trzeba się liczyc przy wyborze grzejników kanałowych i jakie są ich wady w porównaniu z grzejnikami tradycyjnymi?
Napisano
Cytat

Jaka jest różnica między ogrzewaniem za pomocą tradycyjnych grzejników wieszanych na ścianie a grzejnikami kanałowymi?? Z czym trzeba się liczyc przy wyborze grzejników kanałowych i jakie są ich wady w porównaniu z grzejnikami tradycyjnymi?



A co to są grzejniki kanałowe? To jak w ogrzewaniu podłogowym rurki prowadzone pod podłogą czy jeszcze inny sposób na ciepło w domu?
Napisano
Te grzejniki mają sporo wad.
Podstawowa,to cena.Stosunek ceny do mocy jest powalający.
Potem mamy małą wydajność.
Następnie problemy z podłączeniem takiego grzejnika,bo aby zapewnić skuteczne ogrzewanie pomieszczeń taki grzejnik powinien być duży,a to wymaga czasem bardzo głębokiego lub szerokiego korytka.
No i estetyka.Nie zawsze taka ciągnąca się w salonie wzdłuż okien kratownica dodaje uroku.
Dochodzi jeszcze czyszczenie ich z kurzu,piasku i śmieci.
Zalety?To,że mamy wolne ściany,ale to już jest zaleta jedynie w szczególnych sytuacjach.
Zdecydowanie lepsze jest ogrzewanie podłogowe w strefach przyokiennych nieco zagęszczone.
Napisano
Cytat

Te grzejniki mają sporo wad.
Podstawowa,to cena.Stosunek ceny do mocy jest powalający.
Potem mamy małą wydajność.
Następnie problemy z podłączeniem takiego grzejnika,bo aby zapewnić skuteczne ogrzewanie pomieszczeń taki grzejnik powinien być duży,a to wymaga czasem bardzo głębokiego lub szerokiego korytka.
No i estetyka.Nie zawsze taka ciągnąca się w salonie wzdłuż okien kratownica dodaje uroku.
Dochodzi jeszcze czyszczenie ich z kurzu,piasku i śmieci.
Zalety?To,że mamy wolne ściany,ale to już jest zaleta jedynie w szczególnych sytuacjach.
Zdecydowanie lepsze jest ogrzewanie podłogowe w strefach przyokiennych nieco zagęszczone.


Grzejniki kanałowe Jaga
Nie zgadzam się z przedmówcą. Owszem te grzejniki są drogie ale wolę taki grzejnik w posadzce przy szerokim przeszkleniu (drzwi na taras) niż instalowanie po bokach zwykłych grzejników. Co do głębokości montażu to minimalna wynosi .... 9 cm! Jest to najdroższy model (coś kosztem czegoś) ale mając na uwadze, że grubość warstw posadzkowych na parterze jest zdecydowanie większa nie musimy się ładować w duże mini. Co do estetyki, tak jak pisałem wyżej - zdecydowanie lepiej to wygląda niż "dwie kolumny kaloryferów po bokach przeszklenia". A jaką rolę pełni? Oprócz standardowego ogrzewania to ogrzewa również przeszklenia co utrzymuje nasze okna w czystości jeśli chodzi o parowanie szyb. Ten efekt po prostu nie występuje.Ogrzewanie podłogowe w większości przypadków nie robi się w salonach (z przeszkleniami), gdzie prawie zawsze są panele. Czyszczenie? - zdejmujesz kratkę wsadzasz rurę od odkurzacza z miękką końcówką i odkurzasz. Podłączenie grzejnika - chyba nawet prostsze niż zwykłego kaloryfera. Natomiast wydajność: Możesz wziąć model z mikronadmuchem. Uzyskasz wtedy efekt "Marlyn Monroe". Ale bez wentylatora również rewelacyjnie się sprawdza.
Napisano
Cytat

Te grzejniki mają sporo wad.
Podstawowa,to cena.Stosunek ceny do mocy jest powalający.
Potem mamy małą wydajność.
Następnie problemy z podłączeniem takiego grzejnika,bo aby zapewnić skuteczne ogrzewanie pomieszczeń taki grzejnik powinien być duży,a to wymaga czasem bardzo głębokiego lub szerokiego korytka.
No i estetyka.Nie zawsze taka ciągnąca się w salonie wzdłuż okien kratownica dodaje uroku.
Dochodzi jeszcze czyszczenie ich z kurzu,piasku i śmieci.
Zalety?To,że mamy wolne ściany,ale to już jest zaleta jedynie w szczególnych sytuacjach.
Zdecydowanie lepsze jest ogrzewanie podłogowe w strefach przyokiennych nieco zagęszczone.




No właśnie,a jeszcze trzeba pamiętać o tym,że istnieje konieczność zastosowania odpowiedniego rozwiązania dla umożliwienia
spuszczenia wody z grzejników( to też dodatkowy koszt), dodatkowo hodowla kurzu w kanałach- to duży minus
Napisano
Cytat

Jaka jest różnica między ogrzewaniem za pomocą tradycyjnych grzejników wieszanych na ścianie a grzejnikami kanałowymi?? Z czym trzeba się liczyc przy wyborze grzejników kanałowych i jakie są ich wady w porównaniu z grzejnikami tradycyjnymi?


Tego typu grzejnik to kompromis,gdy masz okna balkonowe do podłogi wtedy masz pewność, że od okien nie będzie "ciągnąć". Jednak lepszym rozwiązaniem jest ogrzewanie podłogowe. Rurki są schowane w podłodze i nie widać ich. A takie koryta w podłodze nie wyglądaja ładnie - no i jeszcze kurz i okruszki się tam zbierają...
ktos z mojej rodziny ma takie grzeniki - bardzo źle mi się kojarzą one, gdyż w tym domu jest zawsze barrrrdzo zimno.
Napisano
Cytat

Te grzejniki mają sporo wad.
Podstawowa,to cena.Stosunek ceny do mocy jest powalający.
Potem mamy małą wydajność.


to chyba sobie daruje. W końcu tradycyjne nie są też aż takie brzydkie icon_smile.gif
Napisano
Cytat

to chyba sobie daruje. W końcu tradycyjne nie są też aż takie brzydkie icon_smile.gif


icon_biggrin.gif biedactwo ; "nie są aż tak brzydkie". no co ty? kazdy z nas jest przyzwyczajony od urodzenia do widoku grzejnków na ścianie i nikt na to nie zwraca uwagi. Są grzejniki które można zamontować tuz przy podłodze - np. długość 2m a wysokość tylko 25cm (grubość też około 25cm). Nie zajmuje wtedy dużej powierzchni ściany.
A tam gdzie nie można powiesić grzejnika można zrobić podłogówkę - u mnie jest i super sie sprawdza.
Napisano
Cytat

Co do głębokości montażu to minimalna wynosi .... 9 cm! Jest to najdroższy model (coś kosztem czegoś) ale mając na uwadze, że grubość warstw posadzkowych na parterze jest zdecydowanie większa nie musimy się ładować w duże mini.


nie wolno jednak zapominać,że korytka takiego grzejnika nie kładzie się na betonie,tylko tez trzeba tam dać z 5cm styropianu.Poza tym ten najniższy grzejnik musiał by mieć chyba z pół metra szerokości,by coś ogrzać.Nie chce mi się szukać w katalogu Jaga (bo taki montowałem),jego szerokości,ale dla klienta był to poważny minus,i w końcu stanęło na podłogówce.
Cytat

Ogrzewanie podłogowe w większości przypadków nie robi się w salonach (z przeszkleniami), gdzie prawie zawsze są panele.


icon_eek.gif 90% podłogówek zakładałem w salonach z przeszklonymi mocno ścianami i kamieniem lub gresem na podłodze,dlatego nie rozumiem tego zdania.
Napisano
Cytat

nie wolno jednak zapominać,że korytka takiego grzejnika nie kładzie się na betonie,tylko tez trzeba tam dać z 5cm styropianu.Poza tym ten najniższy grzejnik musiał by mieć chyba z pół metra szerokości,by coś ogrzać.Nie chce mi się szukać w katalogu Jaga (bo taki montowałem),jego szerokości,ale dla klienta był to poważny minus,i w końcu stanęło na podłogówce.

icon_eek.gif 90% podłogówek zakładałem w salonach z przeszklonymi mocno ścianami i kamieniem lub gresem na podłodze,dlatego nie rozumiem tego zdania.


Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś a zrozumiesz.
Cytat: 90% podłogówek zakładałem w salonach z przeszklonymi mocno ścianami i kamieniem lub gresem na podłodze.
No właśnie a ja mówię o panelach.Ech... czego ty nie rozumiesz?
Co do grubości (wysokości korytka). Pod korytko dajesz ocieplenie. Na parterze masz ocieplenia min. 10 cm i wylewki min 5-7cm, grubość warstwy wykończeniwej - w przypadku płytek lub kamienia 2 cm.Razem grubość warstw 17-19 cm. I co nie zmieścisz tam kanału z warstwą ocieplenia?
A zresztą nie będę cię przekonywał skoro jesteś nastawiony na anty. Jednak powinieneś pisać obiektywnie.Skoro jest to jakieś rozwiązanie to może warto zastanowić się nad nim. Tłumaczenie "nie bo nie" albo, że będziesz musiał częściej odkurzać bo brud wpada jest niepoważne. Ja na temat np. zabudowy GK na tym forum nie napiszę ani słowa bo będę bardzo subiektywny-to po co mam pisać?.
Napisano
Cytat

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś a zrozumiesz.
Cytat: 90% podłogówek zakładałem w salonach z przeszklonymi mocno ścianami i kamieniem lub gresem na podłodze.
No właśnie a ja mówię o panelach.Ech... czego ty nie rozumiesz?
Co do grubości (wysokości korytka). Pod korytko dajesz ocieplenie. Na parterze masz ocieplenia min. 10 cm i wylewki min 5-7cm, grubość warstwy wykończeniwej - w przypadku płytek lub kamienia 2 cm.Razem grubość warstw 17-19 cm. I co nie zmieścisz tam kanału z warstwą ocieplenia?
A zresztą nie będę cię przekonywał skoro jesteś nastawiony na anty. Jednak powinieneś pisać obiektywnie.Skoro jest to jakieś rozwiązanie to może warto zastanowić się nad nim. Tłumaczenie "nie bo nie" albo, że będziesz musiał częściej odkurzać bo brud wpada jest niepoważne. Ja na temat np. zabudowy GK na tym forum nie napiszę ani słowa bo będę bardzo subiektywny-to po co mam pisać?.


hmmm... myślę, że jeśli w salonie są panele na podłodze - to te grzejniki mogą być alternatywą dla zwykłych grzejników ściennych. Bo wtedy podłogówka się nie sprawdzi. Ale jeśli na podłodze w salonie przewidziana jest np. terakota - to ogrzewanie podłogowe jest wtedy w 100% najlepszym rozwiązaniem.
Napisano
Cytat

hmmm... myślę, że jeśli w salonie są panele na podłodze - to te grzejniki mogą być alternatywą dla zwykłych grzejników ściennych. Bo wtedy podłogówka się nie sprawdzi. Ale jeśli na podłodze w salonie przewidziana jest np. terakota - to ogrzewanie podłogowe jest wtedy w 100% najlepszym rozwiązaniem.


Chyba że masz dom szkieletowy - wtedy ogrzewanie podłogowe odpada ze względu na zbyt dużą bezwładność. Ja owszem przewiduję w salonie terakotę, ale podłogówkę zdecydowanie mi odradzono i właśnie badam kwestię grzejników kanałowych (wszystkie okna sięgają do podłogi).
Napisano
Cytat

Ogrzewanie podłogowe w większości przypadków nie robi się w salonach (z przeszkleniami), gdzie prawie zawsze są panele.


Z tego zdania zrozumiałem,że w salonach ludzie prawie zawsze maja panele,a to przeczy moim doświadczeniom.Co ja na to poradzę?
A co do wydajności grzejników kanałowych,to mam na kolanach katalog f-my JAGA i tak;
Aby grzejnik kanałowy miał wydajność 10 żeberek aluminiowych (ok.1300W) lub płytowego 600x1000,to przy wysokości 9cm musiał by mieć np.;
-przy 14cm szerokości-ok. 10m(słownie:dziesięć metrów) długości.Z tym,że najdłuższe grzejniki w katalogu mają 4,5m.Taki 4,5metrowy kolos ma moc 776W ,i to przy temp. zasilania 75st,więc kocioł kondensacyjny tu jest bez sensu.Przy temp. zasilania będzie miał ok. 550W.
-przy szerokości maksymalnej,jaka jest dostępna w katalogu,czyli 42cm i długości 2,7m osiągniemy przy temp.zasil.75st te interesujące nas 1300W.Gdyby obniżyć temp. zasilania do 55st (kocioł kondensacyjny) moc 1300W uzyskamy przy długości grzejnika 4,5m.Czyli na 50-cio metrowy salon potrzebujemy ok. 4 takich gigantów
Cena grzejnika 42x270 + zawory,to ponad. 2000zł,a tego 42x450 z zaworami to ok.3700zł.
Następne wymiary grubości grzejnika to 11,14 i 19cm.
Cytat

Ja owszem przewiduję w salonie terakotę, ale podłogówkę zdecydowanie mi odradzono i właśnie badam kwestię grzejników kanałowych (wszystkie okna sięgają do podłogi).


A dlaczego ''zdecydowanie'' odradzano podłogówkę?Jakie padały argumenty?
Napisano
Cytat

Z tego zdania zrozumiałem,że w salonach ludzie prawie zawsze maja panele,a to przeczy moim doświadczeniom.Co ja na to poradzę?
A co do wydajności grzejników kanałowych,to mam na kolanach katalog f-my JAGA i tak;
Aby grzejnik kanałowy miał wydajność 10 żeberek aluminiowych (ok.1300W) lub płytowego 600x1000,to przy wysokości 9cm musiał by mieć np.;
-przy 14cm szerokości-ok. 10m(słownie:dziesięć metrów) długości.Z tym,że najdłuższe grzejniki w katalogu mają 4,5m.Taki 4,5metrowy kolos ma moc 776W ,i to przy temp. zasilania 75st,więc kocioł kondensacyjny tu jest bez sensu.Przy temp. zasilania będzie miał ok. 550W.
-przy szerokości maksymalnej,jaka jest dostępna w katalogu,czyli 42cm i długości 2,7m osiągniemy przy temp.zasil.75st te interesujące nas 1300W.Gdyby obniżyć temp. zasilania do 55st (kocioł kondensacyjny) moc 1300W uzyskamy przy długości grzejnika 4,5m.Czyli na 50-cio metrowy salon potrzebujemy ok. 4 takich gigantów
Cena grzejnika 42x270 + zawory,to ponad. 2000zł,a tego 42x450 z zaworami to ok.3700zł.
Następne wymiary grubości grzejnika to 11,14 i 19cm.

A dlaczego ''zdecydowanie'' odradzano podłogówkę?Jakie padały argumenty?


Tak jak napisałam, z powodu sporej bezwładności w reagowaniu na zmiany temperatury. Szkielet szybko się nagrzewa, ale i szybko wychładza. Słyszałam z paru źródeł, że ogrzewanie podłogowe nie potrafi w krótkim czasie dostosować się do takich zmian, co owocuje brakiem komfortu dla użytkownika. Ktoś też odradzał mi podłogówkę, bo podobno kurz bardziej się unosi, ale nie wiem, czy to prawda.
Ale muszę przyznać, że te wyliczenia porównujące moc "żeberek" i kanałowych trochę mnie przestraszyły. Co prawda chcemy to połączyć z ogrzewaniem kominkowym, ale mino wszystko nie planowaliśmy kanałowych dłuższych niż 1,5 m przed każdym z 3 okien. A salon ma około 50 metrów... Nie mam katalogu Jagi, ale takie uspokajające dane (że 1,5 m to już dużo) wyczytałam gdzieś w sieci u jednego z producentów grzejników kanałowych.
Napisano
Podłogówka współpracować może z czujnikiem pogodowym właśnie po to,by wyeliminować takie spóźnione reakcje.A nawet,gdy tego czujnika nie ma,nie jest to większym problemem.Raz nagrzana podłoga reaguje dość żwawo na zmiany temp. w górę.
Z tym kurzem,to mit.Ilość kurzu w pomieszczeni jest taka sama,bez względu na źródło ogrzewania.Z tym,że przy ogrzewaniu grzejnikowym na ścianach i sufitach ten kurz gromadzi się intensywniej,co widać w postaci brudnych smug nad grzejnikiem.Przy podłogówce rozkład -zaznaczam,że tej samej ilości- kurzu jest inny.Po prostu zalega on równomiernie a nie punktowo,jak przy grzejnikach.Tak więc pod względem kurzu podłogówka jest lepsza.
Każdy,kto ma podłogówkę,jest z tego bardzo zadowolony.
Gdybym mógł,miałbym podłogówkę w całym domu.No...,może oprócz sypialni.Bo przykręcenie grzejnika na głowicy daje szybszą reakcję niż podłogówka.
Cytat

Nie mam katalogu Jagi, ale takie uspokajające dane (że 1,5 m to już dużo) wyczytałam gdzieś w sieci u jednego z producentów grzejników kanałowych.


Co to znaczy 1,5m?Dużo to będzie wtedy jak ten grzejnik będzie najwyższy i najszerszy,ale chyba nie o to chodzi.Grzejnik ma być dyskretny a nie rzucający się w oczy każdemu,kto wejdzie do salonu,a taka ogromna kratownica pod oknem nie jest dyskretna.
Napisano
Cytat

Podłogówka współpracować może z czujnikiem pogodowym właśnie po to,by wyeliminować takie spóźnione reakcje.A nawet,gdy tego czujnika nie ma,nie jest to większym problemem.Raz nagrzana podłoga reaguje dość żwawo na zmiany temp. w górę.
Z tym kurzem,to mit.
Co to znaczy 1,5m?Dużo to będzie wtedy jak ten grzejnik będzie najwyższy i najszerszy,ale chyba nie o to chodzi.Grzejnik ma być dyskretny a nie rzucający się w oczy każdemu,kto wejdzie do salonu,a taka ogromna kratownica pod oknem nie jest dyskretna.


Dzięki, przyznam, że mało się do tej pory zastanawiałam nad tym czujnikiem pogodowym. A naprawdę wolałabym mieć podłogówkę niż w jakikolwiek sposób widoczne grzejniki (również kanałowe). W takim razie idę drążyć temat czujnika, mam nadzieję, że z sukcesem! Na szczęście do wylewania fundamentów jeszcze mam trochę czasu...
Pozdrowienia
Napisano
Cytat

Dzięki, przyznam, że mało się do tej pory zastanawiałam nad tym czujnikiem pogodowym. A naprawdę wolałabym mieć podłogówkę niż w jakikolwiek sposób widoczne grzejniki (również kanałowe). W takim razie idę drążyć temat czujnika, mam nadzieję, że z sukcesem! Na szczęście do wylewania fundamentów jeszcze mam trochę czasu...
Pozdrowienia


Byłem kiedyś w pewnym domu gdzie w salonie na całej szerokości jednej ściany był taki grzejnik kanalowy. Tę dziurę w podłodze można przeboleć, ale to że w tym domu było zimno - to nie dlatego, żę właściciele oszczędzali na ogrzewaniu - tylko dlatego że za słabo grzały te grzejniki. Niestety nie wiem jaką miały moc itd. takich szczegółów nie znam, ale przy długości grzejnika około 4metrów - myślę, że powinno byc już ciepło, a nie było. Dlaczego
Napisano
Grzejnik kanałowy ma zwykle zastosowanie pod drzwiami balkonowymi o dużych gabarytach powyżej 2mb w salonach które mają podłogi drewniane, co raczej wyklucza
ogrzewanie podłogowe.Ponieważ gabaryty okna balkonowego mówią o wielkości salonu
/duży lub bardzo duży/ zachodzi konieczność zainstalowania grzejnika ściennego w celu uzyskania odpowiedniej mocy grzewczej dla potrzeb tego pomieszczenia/zwykle pod którymś oknem lub oknami/Grzejnik kanałowy pod oknem balkonowym poprawia komfort cieplny pomieszczenia,,nie ciągnie od okna".Oczywiście można poprzestać na grzejniku kanałowym np z nawiewem ,to zależy od zapotrzebowania na ciepło dla pomieszczenia.Bob
Napisano
Cytat

Byłem kiedyś w pewnym domu gdzie w salonie na całej szerokości jednej ściany był taki grzejnik kanalowy. Tę dziurę w podłodze można przeboleć, ale to że w tym domu było zimno - to nie dlatego, żę właściciele oszczędzali na ogrzewaniu - tylko dlatego że za słabo grzały te grzejniki. Niestety nie wiem jaką miały moc itd. takich szczegółów nie znam, ale przy długości grzejnika około 4metrów - myślę, że powinno byc już ciepło, a nie było. Dlaczego


Oprócz długości grzejnika kanałowego ważnym parametrem jest jego szerokość i grubość.Tam te grzejniki na pewno były za małe.
Takie grzejniki mogą być jedynie dodatkowym źródłem ciepła,ale na pewno nie głównym.
Cytat

W takim razie idę drążyć temat czujnika, mam nadzieję, że z sukcesem!


Takie czujniki mają często w zestawie sterowniki kotłów.Każdy producent kotłów kondensacyjnych ma w ofercie taki czujnik.Nie powinno dobierać się do kotła czujnika innego producenta,bo jego charakterystyka pracy może nie pasować do kotła.
Napisano
Cytat

Takie czujniki mają często w zestawie sterowniki kotłów.Każdy producent kotłów kondensacyjnych ma w ofercie taki czujnik.Nie powinno dobierać się do kotła czujnika innego producenta,bo jego charakterystyka pracy może nie pasować do kotła.


Dzięki, Ostojo Forum!
Początkująca
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ale to nie jest prawda.
Grzejnik kanałowy powoduje podobną konwekcję ciepła jak i inny grzejnik ścienny,więc to stwierdzenie nie ma podstaw.
Tak naprawdę to krążenie kurzu jest największe przy konwektorach a najmniejsze przy podłogówce,choć niektórzy twierdzą,że jest odwrotnie.
Napisano
Cytat

Można wiedzieć dlaczego?Bob icon_biggrin.gif


W grzejnikach kanałowych gromadzi się kurz! a w kurzu znajdują się wszystkie możliwe alergeny tzn. pleśnie, odchody roztoczy, sierść zwierząt i inne. Wiadomo, że grzejniki kanałowe są w podłodze - dlatego jest tam duzo kurzu, który trudniej jest stamtąd usunąć niż np. z podłogi, którą możemy dokładnie odkurzyć i umyć - gdyż ma gładką powierzchnię.
  • 1 rok temu...
Napisano
Tak się przyglądam tym Waszym postom i mocno zastanawiam się skąd takie ograniczenie w myśleniu. Wszystko wskazuje na to, że Adamis jest jakimś dystrybutorem podłogówki i zniechęca jak może do kanałówek. Atina - brawo za dociekliwość !!!
Napiszę więc o co w tym wszystkim chodzi i jakie rozwiązanie jest najlepsze.
Obydwa rozwiązania jak zauważyliście mają swoje zady i walety icon_biggrin.gif
Podłogówka ma dużą bezwładność i to jest jej podstawowa wada, reszta to same zalety oprócz tego, że pod panele się nie nadaje i dodatkowo temperatura podłogi nie powinna przekraczać 28 stopni ponieważ człowiek jest bardzo wrażliwy na różnicę temperatur pomiędzy głową a stopami. Dowiedziono naukowo, że przy podłodze o temperaturze wyższej niż 28 - 29 stopni człowiek odczuwa dyskomfort.
Konwektory kanałowe mają duże (jak to wyczytał Adamis w katalogu grzejników kanałowych firmy Jaga) rozmiary w stosunku do wydajności ale za to małą bezwładność. Kurz to bzdury - sami to stwierdziliście.
Duża bezwładność jest problemem przy dobrze ocieplonych budynkach, ponieważ nie możemy wykorzystać żadnych dodatkowych źródeł ciepła, których jest bardzo dużo szczególnie w okresie jesiennym i wiosennym (słońce). Każdy człowiek to 80 W, a jak imieniny to kupa ciepła i zanim podłogówka ostygnie...to duże straty na grzanie bezwładnością. Dodatkowo nie jesteśmy w stanie utrzymać stałej temperatury w pomieszczeniu i żaden czujnik pogodowy tego nie wyreguluje.
Otóż najlepszym rozwiązaniem jest połaczenie tych dwóch systemów.
Ustawienie podłogówki żeby grzała podłogę max do 28-29 stopni spowoduje, że będzie komfortowo. Grzejnik kanałowy będzie mniejszy tańszy i estetyczniejszy gdy będzie uzupełniał tylko wydajność podłogówki. Podłogówka powinna zapewniać temperaturę do jakichś 18 stopni, a resztę załatwiać grzejnik kanałowy. Wtedy będzie również oszczędnie bo konwektorek kanałowy szybko ograniczy swoją wydajność gdy będzie za ciepło i temperatura w pomieszczeniu będzie stabilna.
Cena nie skoczy bardzo bo mniej podłogówki i mniejszy grzejnik.

Skąd to wiem zapytacie icon_biggrin.gif ???
Otóż miałem tylko podłogówkę w większości miejsc w domu i nie było tak słodko - wahania temperatury były duże, a w zimowe dni podłoga gorąca, co było nieprzyjemnie odczuwalne. Długo szukałem rozwiązania, aż natrafiłem w internecie na jakiś artykuł o kanałówkach właśnie firmy Jaga. Tam jako ekspert wypowiadał się gość z tej firmy, który mówił, że połączenie systemów likwiduje problemy. Udałem się do nich i tam facet opowiedział mi wszystko, pokazał badania jakie Jaga prowadziła nad takimi sposobami ogrzewania. Wyglądało to bardzo rozsądnie ale z początku myślałem, że trochę naciągają, żeby kupić ten grzejnik od nich. Gdy przyszedł czas większego remontu kupiłem i zainstalowałem grzejnik kanałowy pod oknem - długości około 3 metry i szerokość tylko 26 cm - głębokości miał 9 cm. Ograniczyłem grzanie podłogówki mieszaczem i się okazało, że wszystkie bóle podłogówki minęły. Stabilna temperatura i brak dyskomfortu w mroźne dni. Zdziwiłem się też gdy porównałem zużycie gazu ziemnego w moim domu - w porównaniu rok do roku wyszło o około 20% mniej zużycia.



Napisano
szukam wlasnie informacji o grzejnikach kanalowych. Mam dosc spore drzwi na taras a na podlodze planuje parkiet wiec podlogowka odpada. Pomyslalam o grzejniku kanalowym pod oknem i dodatkowym na scianie, gdyz salon ma 30m2. Czy ktos myslal o takim rozwiazaniu albo ma juz zainstalowane?
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
Witam,

myślę że w większości przypadków poruszanych w tym temacie rozwiązaniem byłoby ogrzewanie ścienne. Choc nie za bardzo się też zgodzę że podlogówka pod panelami nie działa, gdyż działa ale wolniej, a czy aż tak mniej skutecznie to zależy od grubości drewna i sposobu jego ułożenia (klejone czy pływające) i od podkładu (gąbka czy perforowana mata). Ogrzewanie podłogowe jest super sprawą tylko nie przy rozstawie 20 cm jak wielu instalatorów to czyni.
Pozdrawiam Edytowano przez ED36 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...