Skocz do zawartości

Przeciekający balkon


Recommended Posts

Napisano

Witam Was i bardzo proszę o pomoc. :100_pray: Mam problem z przeciekającym balkonem. Podczas opadow/roztopów woda z balkonu dostaje się poprzez oscieznice drzwi wejściowych do korytarza piętro nizej( w załączeniu filmik). Dzwi są bezpośrednio pod balkonem. Prawdopodobnie została źle wykonana hydroizolacja i woda z balkonu nad drzwiami wejściowymi dostaje się pod ocieplenie i dalej na dol. Dotychczas deweloper wraz z wykonawca zastosowali silikon dekarski uszczelniając fugi przy ramach okien balkonowych oraz przy ścianach przy cokolach na balkonie, co nie zdało egzaminu. Wewnatrz przy drzwiach balkonowych oraz wejsciosych pojawiła się wilgoc. Dodatkowo woda znalazła ujscie pod struktura co spowodowało pęknięcia. Proszę poradźcie czy to może być zła hydroizolacja czy jakieś wady konstrukcyjne? Ewentualnie co nalezy zrobić? Deweloper z wykonawca upierają się przy silikonach ja uważam że należy skuć balkon i wykonać ponownie hydroizolacje i wszelkie obróbki. 

20220701_204503.jpg

20220713_090704.jpg

20220713_093505.jpg

20220701_202007.jpg

20220710_211400.jpg

Napisano
50 minut temu, KarolaM napisał:

  Deweloper z wykonawca upierają się przy silikonach ja uważam że należy skuć balkon i wykonać ponownie hydroizolacje i wszelkie obróbki. 

 

Bardzo dobrze uważasz, to jedyne wyjście.

Napisano
16 minut temu, retrofood napisał:

 

Bardzo dobrze uważasz, to jedyne wyjście.

 

Dobrze byłoby też sprawdzić, czy jest - i to w odpowiednim kierunku - spadek powierzchni na tym balkonie... wbrew pozorom jest to dość częsta przyczyna zaciekania ścian...

Napisano
 
Dobrze byłoby też sprawdzić, czy jest - i to w odpowiednim kierunku - spadek powierzchni na tym balkonie... wbrew pozorom jest to dość częsta przyczyna zaciekania ścian...
Otóż to, też mi pierwsze do głowy przyszło. Roztapiający się śnieg to się zgodzę, ale woda zanim gdziekolwiek wcieknie powinna raczej wcześniej ze spadkiem po prostu spłynąć.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

1. sprawdzić spadek i odprowadzene wody z balkonu na zewnątrz.

2. sprawdzić - to trochę trudniejsze, bo moze być zakryte - czy izolacja przeciwwilgociowa balkonu jest wyprowadzona na ścianę (izolacje termiczna ściany) i na stolarkę - bo inaczej tam może wnikać wilgoć czy woda w czasie zacinającego deszczu, topniejącego śniegu.

3. Dopiero jak te dwa wyżej punkty sa spełnione - uzyłbym dodatkowo sylikon.

 

Nie wiem, co rozumiesz przez "skuwać balkon"? mam nadzieję, że nie płytę balkonu, tylko jego nawierzchnię?

Skucie nawierzchni choćby w części przy ścianie prawdopodobnie będzie niezbędne, żeby wyprowadzić izolację przeciwwilgociową na izolację, żeby woda za nią nie przechodziła. 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

To prawdziwy potop - tu pewnie nie ma ani spadku ani hydroizolacji. Za to wyraźnie widać, że ściany przy drzwiach wejściowych i balkonowych są już zawilgocone. Jedyne wyjście to - jak pisali przedmówcy - rozebranie wszystkiego do płyty balkonowej i gołego muru pod/ obok drzwi balkonowych i zrobienie porządnej hydroizolacji. Silikon nic tu nie da, a im dłużej będzie odwlekana naprawa, tym bardziej zawilgocone będą mury.

Napisano (edytowany)

Ten balkon na górze to jest Twój?

Jakie budownictwo ? to jest blok ? bliźniak?

Wolnostojący?

Pierwsze co mi się nasuwa to brak warstwy spadkowej pod izolacją poszdzki tego balkonu wyżej....Brak wywinięcia tej izolacji pod styropian na ścianie....

Tak więc balkon wyżej do kucia i do zrobienia jak książki piszą..

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano

Balkon do zerwania ...

do gołej płyty....

Potem warstwa spadkowa z jakiejkolwiek zaprawy wyrównawczej , potem obróbki blacharskie balkonu na zewnątrz i po bokach....potem lepik i papa z wywinięciem na ściany ...potem jak ptrzebna izolacja  termiczna to na papę folia posadzkowa dwa razy , potem styrodur , potem jeszcze raz dwa razy folia ...i na to posadzka ze spadkiem ....choć spadek powinien pozostać po warstwie podkładowej spadkowej...no i odpowiednia obróbka drzwi balkonowych na górze...

Kolejnoś czynności przezemnie wymieniona jest nieprzypadkowa:icon_biggrin:

  • 6 miesiące temu...
Napisano

Witam wszystkich 

Do zerwania są płytki na tym balkonie wraz z cokolikami, wyszlifowanie starego kleju do gołej wylewki. Kolejny krok to siatka elewacyjna i porzadny klej z włuknem do plytek. Gdy wszystko wysknie szlifujemy powieszchnie tak zeby uzyskac efekt jak przed połozenien tynku na elewacji, gruntujemy to na to idzie mebrama podkładowa nowe okucie czoła I wcinane okucie cokolika. Do zatkania wcinane dziury cokolika i przy dzwiach balkonowych używamy sikaflex w odpowiednim kolorze. Przerobiłem już setki takich przypadków niektóre już mają ponad 12 lat i dalej w idealnej kondycji. Działam tylko na terenie Małopolski . 20210317_083048.thumb.jpg.444211c6e67cfb18dbf17af8bf9a13e5.jpg20210524_151833.thumb.jpg.4cfe6ddaf9878662562e07653bab50e3.jpg20210528_142004.thumb.jpg.f24e551fe2d84b56de038b372bac8a45.jpg20210713_160750.thumb.jpg.91d9db63308a94edac0352db242cbf6d.jpg20210913_165816.thumb.jpg.d7315f7f6cc6f937a90e4d4340e4beda.jpg20221122_142650.thumb.jpg.e749a214900cac6847f916b633c1bd25.jpg20210225_144620.thumb.jpg.5f1ae735939815f4d61e63ebb3dc1fd3.jpg20210225_142448.thumb.jpg.414396c4e6846d6012e44c8dbd413c2a.jpg20201030_155806.thumb.jpg.8c9039e618d248eda3918b83eed8b7fa.jpg20210304_151538.thumb.jpg.4ac523a4fc5c23cef12e587936836ee9.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...