Skocz do zawartości

Duże okna jednoskrzydłowe uchylne


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Mam mieć kilka okien w wymiarze 180x150 i chciałbym żeby były one jednoskrzydłowe i uchylne, ale z tego co czytałem to maksymalny wymiar okien jednoskrzydłowych rozwierno-uchylnych to 150x150.

Wystarczyłoby żeby te większe okna były tylko uchylne, nie muszą się otwierać. Czy da się wyprodukować takie okno i czy nie będzie się wypaczać / wykrzywiać?

Napisano
Dnia 4.06.2022 o 19:57, shuter napisał:

 Czy da się wyprodukować takie okno i czy nie będzie się wypaczać / wykrzywiać?

Wyprodukować da się wszystko. Ale sam odpowiedziałeś na drugie pytanie. Otóż takie jedno skrzydło byłoby bardzo ciężkie i jego otwieranie (nawet nieopatrzne, przypadkowe) groziłoby okna uszkodzeniem. I dlatego takich się nie robi. Ale na zamówienie... wszystko można zrobić. A możliwość otwierania można zablokować na okuciach.

Napisano
Dnia 4.06.2022 o 19:57, shuter napisał:

Witam,

 

Mam mieć kilka okien w wymiarze 180x150 i chciałbym żeby były one jednoskrzydłowe i uchylne, ale z tego co czytałem to maksymalny wymiar okien jednoskrzydłowych rozwierno-uchylnych to 150x150.

Wystarczyłoby żeby te większe okna były tylko uchylne, nie muszą się otwierać. Czy da się wyprodukować takie okno i czy nie będzie się wypaczać / wykrzywiać?

Zapytaj producenta, którego chcesz mieć stolarkę okienną. Nie lepiej zrobić witrynę. Skoro robią drzwi balkonowe większe, to może i taki produkt będa miec w ofercie. To już jeden krok od drzwi balkonowych.

Napisano

Dzień dobry,

Okno uchylne może mieć maksymalną wysokość około 1450mm. Szerokość jest ograniczona maksymalną wagą – do 80kg. Okna uchylne są trudniejsze do umycia, jeżeli nie ma do nich swobodnego dostępu z zewnątrz. W przypadku okien uchylno-rozwieranych maksymalny wymiar w zakresie 1500x1500mm. Tutaj z kolei szerokość skrzydła wymaga odpowiedniego miejsca wewnątrz pomieszczenia, żeby swobodnie i bezkolizyjnie otworzyć skrzydło. Polecamy, aby zgłosił się Pan do najbliższego Salonu KRISHOME.  Po dokładnym poznaniu Pana potrzeb i oczekiwań, doradzimy optymalne rozwiązanie.

Zapraszamy

Napisano

Dzięki, chciałem zapytać o jeszcze jedną rzecz - czy warto dopłacać do profili aluminiowych zamiast PCV. Do drewnianych nie jestem przekonany, bo są za bardzo podatne na zmiany wilgoci i po czasie mogą się wypaczać. Z tego co się orientowałem to aluminiowe chyba najlepiej znoszą temperatury i zmiany wilgotności.

Napisano (edytowany)
14 godzin temu, shuter napisał:

Do drewnianych nie jestem przekonany, bo są za bardzo podatne na zmiany wilgoci i po czasie mogą się wypaczać.

Współczesne okna drewniane, klejone warstwowo i łączone na mikrowczepy, nie są podatne na zmiany wilgotności i się nie paczą.

Po kilku/kilkunastu latach trzeba je jednak przeszlifować i pomalować.

Co do aluminiowych - będą droższe, ale nie wymagają konserwacji. Rozwierno-uchylne może być nawet takie o wysokości 2,6 m i szerokości koło 1 m.

Jeśli okien będzie kilka, najtaniej i najwygodniej będzie kupić kilka fix-ów (okien nieotwieralnych) - o ile jest do nich dostęp do mycia, a w pozostałych wprowadzić jakiś podział. Przy podanych wymiarach i podziale materiał profilu nie ma znaczenia.

Edytowano przez Budujemy Dom - działka i dom (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

też mam takie dwa okna 150x150 ale nie wydaje mi się żeby były praktyczne jako jednoskrzydłowe i chyba podzielę je na dwa skrzydła. Co do wagi to czy zawiasy ukryte nie mają większej nośności?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,  Jeśli ktoś poszukuje sprawdzonego kierownika budowy to myślę, że mogę polecić  ⁠Inspektor nadzoru Wrocław. Solidnie, rzetelnie i naprawdę dobrze można się dogadać.
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...