Skocz do zawartości

fotowoltaika i piec elektryczny


Recommended Posts

Napisano

Witam, 

Musze poradzić się fachowców.

Mam dom 160 m2 i dodatkowo budynek gospodarczy 80 m2, mam założoną instalacje fotowoltaiczną 9,5 kw i ogrzewam wszystko śmieciuchem CO i CWU. Spalam 2,5 t węgla i 30 mb drzewa liściastego sezonowanego.

Chce to zmienić myślałem o pompie ciepła powietrznej  ale to koszt 50.000 zł. i do tego koszty przeglądów 300 zł. rocznie.

Dlatego mam pytanie czy może jednak nie założyć pieca elektrycznego np. z buforem ciepła. 

Może ktoś coś podpowie ?

Napisano
  Dnia 13.03.2022 o 17:50, gladus napisał:

Witam, 

Musze poradzić się fachowców.

Mam dom 160 m2 i dodatkowo budynek gospodarczy 80 m2, mam założoną instalacje fotowoltaiczną 9,5 kw i ogrzewam wszystko śmieciuchem CO i CWU. Spalam 2,5 t węgla i 30 mb drzewa liściastego sezonowanego.

Chce to zmienić myślałem o pompie ciepła powietrznej  ale to koszt 50.000 zł. i do tego koszty przeglądów 300 zł. rocznie.

Dlatego mam pytanie czy może jednak nie założyć pieca elektrycznego np. z buforem ciepła. 

Może ktoś coś podpowie ?

Rozwiń  

Musisz to dokładnie policzyć czyli zapotrzebowanie na ciepło (co +cwu). Ten bufor musi byc na miarę zapotrzebowania na wymianę ciepła. Powierzchnia domu to parametr orientacyjny. Przyda się jeszcze informacja o ociepleniu a najlepiej o zapotrzebowaniu na ciepło. Jako koszty początkowe - kocioł elektryczny i bufor wyjdzie taniej niż pompa ciepła. Jest tu kilka osób, które na temat pompy ciepła po kilka latach użytkowania wiedzą bardzo dużo i mają swoje bezcenne doświadczenia. latem ten kocił będzie stał bezczynnie a przygotowanie cwu przy takiej elektrowni w słoneczny dzień zajmie "chwilę".

Napisano

Przede wszystkim potrzeba znacznie więcej informacji, żeby coś z sensem doradzić. Jak duży jest to budynek i jaki jest standard jego ocieplenia  (ściany, okna, dach)? Z czego jest wzniesiony? Jakie grzejniki są w pomieszczeniach, jaka jest moc kotła i na ile jest wykorzystywana?

Od kiedy działa ta instalacja PV? Ile energii dostarcza, na co jest ona obecnie zużywana?

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Może skupię się tylko na budynku mieszkalnym :

wybudowany w 2002r.  Pow. 163 m2, parterowy w kształcie "L" , bez piwnicy.

Ściany od zewnątrz cegła max, styropian 12 cm, beton komórkowy razem 55 cm,

11 okien ( przyjmując za okno 140x140 cm),  1 drzwi balkonowe.

Jest poddasze nie użytkowe, strop betonowy ze styropianem "10". Dach deskowany z wełną '15".

Grzejniki aluminiowe i do tego podłogówka w salonie, kuchni, jadalni, korytarzu, dwóch łazienkach.

Instalacja Fv założona w październiku 2021r, o mocy 9,5 kw ale najgorętszych dniach nie działa ( za wysokie napięcie sieciowe),  ale mimo to  nie zapłaciliśmy za prąd w zeszłym roku.

W tej chwili modernizuje kominek - dużego Jotula, robię rozprowadzenie po strychy z wymuszonym nadmuchem, aby w zimne dni się nim dogrzewać.

Myślę o piecu elektrycznym z buforem ciepła ( nie wiem tylko jakiej pojemności ). Chciałbym osiągnąć efekt kosztów na poziomie 300 zł. miesięcznie.

.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Sama na chwilę obecna właśnie zastanawiam się nad fotowoltaiką, ale jak już to od razu z pompą ciepła. Chciałabym zainwestować w te rzeczy jednocześnie. Podobno to się bardziej opłaca.  Co do pieca elektrycznego to sie nie wypowiem na razie, bo ten temat dopiero przede mną.  Gladus, a ogólnie jesteś zadowolony z tej instalacji pv ?

Napisano

Nie .... bo w sezonie letnim jest za wysokie napięcie sieciowe i falownik się wyłącza. Przyczyną jest nie przystosowana sieć energetyczna i duża liczba użytkowników pomiędzy mną a transformatorem, którzy jaka pompy ciepła, pv i itp. urządzenia podnoszące napięcie. Sugeruje sprawdzić jak to będzie w pani przypadku, tylko nie pytać handlowca z pv . tylko np. z pogotowia energetycznego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...