Skocz do zawartości

Płyta fundamentowa wybór ocieplenia


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam.

 

Mam problem w kwestii ocieplenia płyty fundamentowej. Mianowicie projektant proponuje XPS pionowo jako szalunek tracony + XPS poziomo od zewnątrz do wewnątrz po jednej płycie, tak żeby był pod ścianami konstrukcyjnymi natomiast na środku pod płytą ma być tylko zagęszczona pospółka + na całości folia budowlana. Żeby to zobrazować wysyłam zrobiony przeze mnie przekrój. Projektant twierdzi, że nie ma sensu dawać na całości XPS jeżeli od góry będę ocieplał EPSem. Proszę o Wasze opinie czy takie rozwiązanie jest ok ?

 

Ściany z keramzytu 24 cm, powierzchnia domu około 200m2

 

Z góry dzięki za opinie.

Przekrój płyty fundamentowej..jpg

Edytowano przez WojtekPiwko (zobacz historię edycji)
Napisano

Z paru powodów:

 * Xps jest droższy 

 * Przy założeniu xps na dole w moim przekonaniu opłacalne byłoby zrobić ogrzewanie już w płycie a to robią tylko wyspecjalizowane firmy które słono za to kroją 

 * Przy braku ocieplenia eps u góry bardzo ciężko ingerować w cokolwiek w późniejszym etapie. Kucie w żelbecie jest naprawdę ciężkie 

 

Kanapka wydaje się takim rozwiązaniem po środku ale mój projektant twierdzi że albo u góry ocieplenie albo na dole, że nie ma sensu dawać pod cała płytą jeżeli dajemy eps od góry.

 

Ale Animus mogę się mylić i chętnie poznam Twoja opinię

6 godzin temu, animus napisał:

A czemu nie sam XPS pod całą płytą? 

ogrzewanie-podlogowe_plyta-fundamentowa_

I daj znać co sądzisz o rozwiązaniu które zaproponowałem e w przekroju 

Napisano

Z czego ma być zrobiona ściana konstrukcyjna? W tym układzie z izolacją od góry dałbym bloczek cokołowy, bo płyta będzie zimna. Obejdzie się bez niego, jeśli ściany będą z betonu komórkowego.

Do sprawdzenia przez projektanta czy nie wystarczy styropian fundamentowy (o obniżonej nasiąkliwości) zamiast XPS. Do pomyślenia, czy nie dać takiego styropianu pod płytą zamiast izolacji od góry.

 

fundament xps.jpg

Napisano
3 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Z czego ma być zrobiona ściana konstrukcyjna? W tym układzie z izolacją od góry dałbym bloczek cokołowy, bo płyta będzie zimna. Obejdzie się bez niego, jeśli ściany będą z betonu komórkowego.

Do sprawdzenia przez projektanta czy nie wystarczy styropian fundamentowy (o obniżonej nasiąkliwości) zamiast XPS. Do pomyślenia, czy nie dać takiego styropianu pod płytą zamiast izolacji od góry.

 

fundament xps.jpg

Ściany z bloczków keramzytowych. Źle to rozrysowalem. Płyta fundamentowa będzie na równo z pionowym xps 

2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Rozwiązanie projektanta logiczne - nie ma co kombinować.

Dzięki za opinie. Rozumiem że nie jest wymagany xps pod cała płytą i taka jedna płyta xps poziomo wystarczy ?

Napisano
27 minut temu, WojtekPiwko napisał:

Dzięki za opinie. Rozumiem że nie jest wymagany xps pod cała płytą i taka jedna płyta xps poziomo wystarczy ?

W życiu nie dałbym sobie wsadzić jednej płyty XPS i to w miejscu największego obciążenia ścianami nośnymi.  

Qnfxotr.jpeg

Napisano
5 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Z bloczkiem cokołowym i przekładką termiczną (zaznaczoną przez Animusa) chodzi nam o to samo. 

Co to znaczy "Płyta fundamentowa będzie na równo z pionowym xps". Górna krawędź płyty żelbetowej i górna krawędź pionowej płyty XPS będą na tym samym poziomie?

Tak dokładnie o to mi chodziło, jak już będę miał dokładny projekt płyty od projektanta na pewno tutaj wrzucę.

Napisano
Dnia 17.02.2022 o 00:55, animus napisał:

A czemu nie sam XPS pod całą płytą? 

ogrzewanie-podlogowe_plyta-fundamentowa_

Czy ten model rozwiązania płyty może robić firma która nie specjalizuje się w płytach ? Mam namyśli opcję w której ogrzewanie jest zatopione w płycie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...