Skocz do zawartości

Budowa domu działka rolna , może darowizna ???

KLOSE

Recommended Posts

Napisano

Witam . 

Kupiłem parę miesięcy temu działkę rolną klasa 3b. o wielkości 80ar.  Chciałbym się dowiedzieć jak będzie lepiej aby na niej się wybudować,  nie jestem rolnikiem . 

Do działki jest dojazd drogą gminną utwardzoną , z drugiej strony drogi działki są zabudowane , nie ma na tą chwilę miejscowego planu zagospodarowania dla naszej miejscowości . 

W gminie powiedzieli mi , że może być ciężko lecz musiałbym zacząć rozmawiać najpierw  ze starostwem , obawiam się że może to potrwać kilka lat i bardzo duże koszty będą . 

Rozważam jeszcze , przepisanie działki na Tatę , który jest aktywnym rolnikiem w naszej gminie (około 20 hektarów) . 

Proszę o poradę jakie rozwiązanie było by dla mnie korzystniejsze , czy próbować na siebie wszystko załatwić czy przepisać działkę na Ojca i on będzie miał możliwość wybudowania się na takiej działce bez załatwienia aż tylu formalności  ? 

Pozdrawiam

Napisano

Polskie rządy wyszły z założenia, że w kraju mamy tak wiele ziemi klas niskich, czyli IV - VI, że uchwaliły zakaz zabudowy działek z ziemią rolną klas I - III. Dlatego czarno to widzę, niezależnie od sposobu, który zastosujesz.

Napisano

Dzięki za odpowiedź. 
Chciałbym uzyskać jak najwięcej informacji zanim podejmę jakieś kroki . (działke i tak chciałem kupić od dawna ponieważ jest przy moim domu ) 

z tego co wyczytałem gdzieś na stronach prawnych to niby jest możliwość budowy przez rolnika w zabudowie siedliskowej czy tam z budynkami gospodarczymi . 

"Rolnik może budować dom na działce rolnej, ponieważ grunty pod wchodzącymi w skład gospodarstw rolnych budynkami mieszkalnymi są nadal gruntami rolnymi. Działka pod budynkami wchodzącymi w skład gospodarstwa rolnego jest tzw. siedliskiem, a zabudowa siedliskowa obejmuje budowę domów jednorodzinnych o przeznaczeniu mieszkalnym oraz budynków gospodarczych."