Skocz do zawartości

Zabudowa zagrodowa - prośba o pomoc w interpretacji przepisów


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry, proszę o pomoc w interpretacji przepisów dotyczących budowy na terenach zabudowy mieszkaniowej i zagrodowej, 

Pytanie, czy według poniższego mpzp jako osoba niebędąca rolnikiem mogę wybudować na działce dom jednorordzinn?

Bez tytułu.jpg

Napisano

O ile nie ma w MPZP dalszych ograniczeń dotyczących tego obszaru to przeznaczenie podstawowe określono jako alternatywne - budynki mieszkalne jednorodzinne i wielorodzinne dwumieszkaniowe (podpunkt a) albo zabudowa zagrodowa (podpunkt b). Nie ma tu więc ograniczeń dla osoby, która nie jest rolnikiem. Jednak, tak jak napisano w poście powyżej, trzeba starannie sprawdzić całą uchwałę MPZP.  

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. Pod poniższym linkiem znajduje się kompletna treść MPZP natomiast na załączonym zdjęciu fragment mapy z zazanaczonymi działkami. Bardzo proszę o analize i pomoc w interpertacji zapisów.

https://www.bip.wegierska-gorka.pl/item/4004

fragment mapy.png

Zastanawia mnie jeszcze punkt 3 mówiący o warunkach polegających na "utrzymaniu istniejącej zabudowy z możliwością jej odbudowy, przebudowy i rozbudowy" 

Czy nie oznacza to że realziowanie nowych budynków jest niemożliwe?

  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 4.01.2022 o 09:53, MarekH napisał:

Zastanawia mnie jeszcze punkt 3 mówiący o warunkach polegających na "utrzymaniu istniejącej zabudowy z możliwością jej odbudowy, przebudowy i rozbudowy" 

Czy nie oznacza to że realziowanie nowych budynków jest niemożliwe?

Z planu jednoznacznie wynika, że można na działce realizować nowe zamierzenie polegające na budowie domu. Oczywiście zgodnie z ustaleniami planu:

2) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej: 30 %,
3) forma architektoniczna budynków powinna spełniać następujące wymagania:
a) dopuszczalna wysokość budynków 7 m,
b) dach dwuspadowy lub wielospadowy o symetrycznym nachyleniu przeciwległych połaci 30-45°
i możliwości doświetlenia facjatkami, lukarnami i oknami połaciowymi, z zastrzeżeniem ust. 4,
c) kolorystyka dachów powinna być utrzymana w kolorze ciemnoczerwonym,
czerwonobrązowym, brązowym,
d) kolorystyka elewacji stonowana,
e) otwory okienne i drzwiowe prostokątne, pionowe,
f) zakaz stosowania jako materiałów wykończeniowych elewacji listew typu „siding”, blachy
falistej i trapezowej.

 

Cytowany zapis dotyczy tego, że w przypadku istnienia zabudowy, niezależnie od jej funkcji, można ją utrzymać, w tym odbudować, przebudować lub rozbudować. 

 

powodzenia

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...