Skocz do zawartości

Podłączenie okapu do komina


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

 

Z okapu w kuchni podłączam się bezpośrednio do komina. Od wylotu okapu (strzałka na rysunku) do wejścia kominowego jest ok 80 cm.

Okap dodatkowo wyposażony jest w "tubę" do góry (czarny prostokąt na rysunku). I teraz moje pytanie,

- czy na cały fragment kupić rurę wentylacyjną gietką, którą połączę wylot okapu z kominem?

- czy kupić plastikową rurę wentylacyjną i do niej, dopiero na końcu (przerywana linia) dołączyć rurę giętką żeby powykręcać?

okap.png

Edytowano przez 88kameleon
dodalem kilka slow wyjasnienia (zobacz historię edycji)
Napisano

Kazde mieszkanie ma swoj komin, takze spoldzielnia pozwala sie podlaczyc. Pytanie ktora z opcji podlaczenia, "calosc gietka rura" czy "czesciowo gietka/czesciowo plastik", jest najlepsza

Napisano

Może być nawet drzewiany, tutaj nie ma znaczenia jaki dasz, jak jest tylko odpowiedni cug. Lepiej napewno będzie elastyczny, bo nie będzie kątów.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
55 minut temu, retrofood napisał:

 

Sam jesteś rura. Naucz się pisać.

A co tutaj nie jest poprawne?

 

1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Może być nawet drzewiany, tutaj nie ma znaczenia jaki dasz, jak jest tylko odpowiedni cug. Lepiej napewno będzie elastyczny, bo nie będzie kątów.
 

Dziekuje. Przy tym rozwiazaniu zastanawiam sie, czy nie bedzie zbyt duzego huku podczas pracy. Lacznie to okolo 80-90cm przewodu wentylacyjnego. Domyslam sie, ze bedzie sie troche ruszal?

  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Zrobiłem podłączenie i mam kolejny problem.

Przy włączonym okapie, powietrze odbija się w kominie i powoduje, że nieczystości wlatują przez kratkę wentylacyjną.

Podłączenie zrealizowane jest jak na zdjęciu:

- po lewej kratka wentylacyjna której używam - na dole kratka wentylacyjna, u góry - wlot z okapu

- po prawej widok z boku. Przewód wentylacyjny z okapu nachodzi na górną część kratki (czarna linia pionowa to ściana)

 

Pewnie pasowałoby zrobić wylot z kratki do góry w kominie, ale nie wiem jak to zrobić. Kratka wentylacyjna po stronie wewnętrzenej nie ma żadnej tulei żeby można było coś nałożyć. Jakieś podpowiedzi?

komin.png

Edytowano przez 88kameleon (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 3.01.2022 o 16:48, 88kameleon napisał:

Kazde mieszkanie ma swoj komin, takze spoldzielnia pozwala sie podlaczyc. Pytanie ktora z opcji podlaczenia, "calosc gietka rura" czy "czesciowo gietka/czesciowo plastik", jest najlepsza

No i masz babo placek. Jak ja widzę takie podłączenie z kratką, to mam gęsią skórkę. Może zrezygnuj z kąta prostego to ta struga powietrza nie będzie tak walić w kanał kominowy. Może jakaś klapa zwrotna, ale to straszna "rzeźba" wyjdzie.

Napisano

Trzeba iść raczej w rzeźbę dalej. Przeciąć kolano PVC 110mm albo 160mm 90° wzdłuż na pół i wstawić tą połówkę do tego kąta. Wydaje mi się że to sprawę załatwi, a przynajmniej cokolwiek złagodzi. Pomysł jak z "Zaczarowanego ołówka", ale chyba nic lepszego się nie wymyśli.



Napisano

Ukruszyć nad wejściem w kominie (czerwona kreska - żeby był jak największy prześwit). zrobić "kierownicę" przepływu gazów (zaczernione z czerwonym wykończeniem np. blachą, może być ciut wyprofilowane jak kolano vlada1413 ), mniej dmuchać, SPRAWDZIĆ DROŻNOŚĆ komina wentylacyjnego...

 

581621317_Beznazwy.jpg.d5115a0d1af27e39d016c4e368f0d3ce.jpg

Napisano (edytowany)
Dnia 3.01.2022 o 09:22, 88kameleon napisał:

Witam,

 

Z okapu w kuchni podłączam się bezpośrednio do komina. Od wylotu okapu (strzałka na rysunku) do wejścia kominowego jest ok 80 cm.

Okap dodatkowo wyposażony jest w "tubę" do góry (czarny prostokąt na rysunku). I teraz moje pytanie,

- czy na cały fragment kupić rurę wentylacyjną gietką, którą połączę wylot okapu z kominem?

- czy kupić plastikową rurę wentylacyjną i do niej, dopiero na końcu (przerywana linia) dołączyć rurę giętką żeby powykręcać?

 

Nie możesz zatkać całego kanału jak masz kuchenkę gazową.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...