Skocz do zawartości

Mokre podłogi


Recommended Posts

Napisano

Hej Wszystkim, chciałabym prosić o pomoc i ocenę sytuacji jaką mam w nowo postawionym domku rekreacyjnym - domek służy nam w weekendy. W tygodniu utrzymujemy w środku temperaturę około 10 stopni (grzejnik elektryczny). Po włączeniu klimatyzatora bądz zwiększeniu temperatury na grzejniku n a podłodze w łazience tak mocno skrapla się woda, że wygląda to jakby było coś rozlane. W mniejszym stopniu występuje to w kuchni, teraz zaczęły być także mokre panele w salonie.  Czy spotkali się Państwo z taką sytuacją i jak temu zaradzic? Bardzo dziękuję

Napisano

A powietrze po włączeniu ogrzewania się wymienia? Jak nie, to robi się mniej więcej coś takiego jak gotuje się woda w czajniku. Macie tam jakąś wentylację?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Wentylacja jest w łazience (kratka + wentylator, ktory chodzi jak się włącza światło) i tam paradoksalnie jest najwiecej tej wody. W salonie z aneksem okap jest połączony z wentylacją. Na antresoli nie ma zadnej. Dom szkieletowy - wybudowany pare msc temu. Im zimniej tym sytuacja jest coraz gorsza 😕

Napisano

Zazwyczaj dzieje się tak przy braku wentylacji, ale na to wychodzi, że jest tak duża różnica temperatur, albo tak duży naraz wzrost, że wszystko się wykrapla. Jak działa wentylacja prawidłowo, to albo załączać wcześniej, albo grzać wolniej. Kup sobie za 15zł bele jaki higrometr i obserwuj. Jeżeli wilgotność przekroczy 60%, a przy takim wykraplaniu się jest napewno 99%, to znaczy że nie da rady tak tego ogrzewania użytkować. To są uroki domków letniskowych.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
2 godziny temu, mała_mi napisał:

  Czy spotkali się Państwo z taką sytuacją i jak temu zaradzic? Bardzo dziękuję

 

Wentylacja!!! Wentylacja! Nic więcej. Ale to nie oznacza samego istnienia jakichś kratek, ale oznacza sprawdzenie działania. Polecam wykonanie obrzędu gromnicznego. 

 

Napisano

Jest na to rada.

Grzać i wietrzyć i grzać i wietrzyć i grzać i... tak w kółko.

No, można tez Anielska metodą...

Zimny wychów.

Nie grzać wcale!

Utrzymywać temperatury wewnatrz takie jak na zewnatrz.

Łazić w futrach...

 

Adam M.

Angielską metodą - miało być...

A.M.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...