Skocz do zawartości

Zmiana ogrodzenia z kamienia


Recommended Posts

Napisano

Hej, 

czy płot na załączonym zdjęciu można w jakiś sposób zatynkowac czy zakryc tak żeby wyglądało mniej więcej jak na drugim zdjęciu?  Czy nie ma szans, że coś na tym kamieniu się utrzyma? Czy nie jest to warte zachodu i taniej będzie po prostu to zburzyć i budować od nowa?

Pozdrawiam, Danusia

20211204_155020.jpg

217200-f807-1100x0-sc1x5_ogrodzenie-tynk-robert5-budujemydompl.jpg

Napisano

Ten Twój murek najprawdopodobniej nie ma dostatecznej/porządnej izolacji poziomej, widzę pęknięcia przy jednym ze słupków i jeśli to wszystko jakoś zatynkujesz - a da się -  to nie wróżę długiej trwałości tego wykończenia :bezradny:

Napisano
Dnia 17.12.2021 o 21:49, dana0ba napisał:

Hej, 

czy płot na załączonym zdjęciu można w jakiś sposób zatynkowac czy zakryc tak żeby wyglądało mniej więcej jak na drugim zdjęciu?  Czy nie ma szans, że coś na tym kamieniu się utrzyma? Czy nie jest to warte zachodu i taniej będzie po prostu to zburzyć i budować od nowa?

Pozdrawiam, Danusia

 

 

Moim zdaniem trzeba wziąć tynkarza i zapytać go.Po wymianie przęseł i otynkowaniu może być ciekawy efekt. ja bym jednak te kamienie zostawił i ewentualnie je przemalował na biało. Wcześniej trzeba jednak oczyścić to ogrodzenia bo mam wrażenie, ze już na nim mech porasta.

Napisano
33 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Tynk na  kamieniach z pewnością nie będzie się trzymał, a podsiąkanie kapilarne sprawi że szybko skruszeje i odpadnie.  

 

Robiliśmy podobnego typu zabawy na niewielkim kawałku starego muru na betonowym fundamencie. Też zarośniętego mchem. Po oczyszczeniu powierzchni (niezbyt dokładnym) naniesiona została warstwa elastycznego, mrozoodpornego kleju do płytek. A po jej wyschnięciu - betonowy tynk. Bez wapna. Tynk dlatego, że klej jest zbyt trudno wygładzić.

Trzymać to się trzyma, ale są chwile, że na powierzchni wyłazi rysunek warstw zaprawy w głębi i podejrzewam, że z tym płotem też tak będzie. 

A swoją drogą, nie rozumiem Autorki. Przecież to nie jest brzydkie, tylko nieco zaniedbane.

44 minuty temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

To zależy, w jakim stanie jest ten mur. Jeśli w dobrym, to taniej będzie go otynkować i wymienić przęsła, niż stawiać od nowa.

 

W życiu bym tego nie rozwalał.

  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...