Skocz do zawartości

brak mediow na działce od czego zaczac?


tokarool

Recommended Posts

Napisano
działkę mam lecz niestety bez mediow to co mnie interesuje to prad, woda/kanaliza i moze gaz zalezy ile kosztuje.

Moje pytanie w jakiej kolejnosci, gdzie zalatwiac zeby wyszło jak najtaniej. i +- ile co kosztuje?

Zgody na budowe jeszcze nie mam bo projekt tak prawie wybrany;)
Napisano
Cytat

działkę mam lecz niestety bez mediow to co mnie interesuje to prad, woda/kanaliza i moze gaz zalezy ile kosztuje.

Moje pytanie w jakiej kolejnosci, gdzie zalatwiac zeby wyszło jak najtaniej. i +- ile co kosztuje?

Zgody na budowe jeszcze nie mam bo projekt tak prawie wybrany;)


Prąd jest najważniejszy bo bez niego się nie da budować. Najpierw jednak pozwolenie na budowę. Potem musi pan załatwić prąd w zakładzie energetycznym a jak się nie da podłączyć wody to dobrze byłoby wykopać studnię.
Napisano
tak tak
ale jeśli chodzi o gaz - wcinka w instalację gazową kosztuje 800zł. jesli możesz mieć gaz - to nie rezygnuj z niego - to dobry sposób na ogrzanie domu i stosunkowo niedrogi pod warunkiem że kupisz dobry piec - kondensacyjny. koszty wykonania instalacji gazowej do pieca - mój sąsiad zapłaci około 6 tys. zł. ; zależy od odległości domu od sieci gazowej itp.
Napisano
nom szczerze co do gazu to sam nie wiem bo mysle o pomie ciepła. a gaz uzywal bym do gotowania. ok czyli na samym poczatku wybrac projekt starac sie o pozwolenie na budowe i dopiero jesli uzyskamy to zalatwiac media czy tak? i jakie to sa koszta, orientacyjnie?
  • 2 lata temu...
Napisano
Cytat

nom szczerze co do gazu to sam nie wiem bo mysle o pomie ciepła. a gaz uzywal bym do gotowania. ok czyli na samym poczatku wybrac projekt starac sie o pozwolenie na budowe i dopiero jesli uzyskamy to zalatwiac media czy tak? i jakie to sa koszta, orientacyjnie?



Urządzenie do grzania należy rozpatrywać z zapotrzebowaniem cieplnym. Nie jest tak że gaz lub pompa ciepła to najlepsze rozwiązania.

jeśli chcesz używać gaz do gotowania (tylko) - to szkoda zachodu w ciągnięciu gazu do domu.
Napisano
Cytat

Najpierw jednak pozwolenie na budowę.



Raczej na odwrót. Do pozwolenia na budowę potrzebne są przynajmniej warunki przyłączenia wszystkich mediów inaczej nie dostanie pozwolenia. Także najpierw należy udać się do energetyki, wodociągów z wnioskami i wydanie warunków. Po uzyskaniu takowych można się ubiegać o PNB. Co do kosztów to mogę jak narazie powiedzieć ile mnie kosztował prąd. W sumie wyszło ok 1700 zł płatne w 2 ratach, połowa po podpisaniu umowy a druga po postawieniu słupów i skrzynki na działce. Słupy energetyka stawia na własny koszt, my płacimy za moc przyłączenia. Należy pamiętać aby na wniosku napisać, że chodzi nam o prąd docelowy a nie budowlany, bo to oznacza potem dodatkowe koszty związane ze zmianą na docelowy. No i to warto załatwiać już, bo czas realizacji może być długi, mi odpisali, że postawią słupy w ciągu roku czasu.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Raczej na odwrót. Do pozwolenia na budowę potrzebne są przynajmniej warunki przyłączenia wszystkich mediów inaczej nie dostanie pozwolenia.


Dokładnie. Dodam jeszcze, że koszy są zależne od kilku czynników - przede wszystkim od odległości pomiędzy wcinką a przyłączem oraz od regionu - każdy regionalny dostawca mediów ma swoje stawki.
Poza tym trzeba pamiętać o czasie - np. w moim regionie (pow. Wwa zachód) warunki podłączenia wody uzyskuje się na miejscu, prądu w ciągu 2 tygodni, natomiast gazu - teoretycznie 30 dni roboczych, a praktycznie nawet do kilku miesięcy. Sugeruję więc jak najszybciej wystartować z załatwieniem warunków przyłączenia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...