Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam mam Stary strop w domu z lat 80-90 żelbetonowy.

Czym można wyrównać strop żeby go zbytnio nie dociążać ? 

Czy na twardszy styrobeton lub pianobeton można położyć płytki lub panele ? 

Napisano
22 godziny temu, Dawid-1999 napisał:

Witam mam Stary strop w domu z lat 80-90 żelbetonowy.

Czym można wyrównać strop żeby go zbytnio nie dociążać ? 

Czy na twardszy styrobeton lub pianobeton można położyć płytki lub panele ? 

Powierzchnia stropu x grubość x ciężar nowej warstwy kg x m2 i już wszystko będzie jasne. I tak najwięcej waży nowa okładzina. Skoro to strop żelbetowy, nic mu raczej nie grozi, skoro pod własnym ciężarem się nie zawalił do tej pory i nic na to nie wskazuje :) Przeciez potem na tym postawisz meble etc.

Napisano
43 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Wyrównanie to na ile cm?  Zwykle wyprowadzenie płaszczyzny miejscowo  do 2 - 3 cm dowolną zaprawą . nie stwarza zagrożenia dla stropu.  

Wyrównanie to tak 3 do 7-8 cm różnicy.

Napisano

Kiedyś, na takie różnice wysokości, u nas dawano trociny wymieszane z mleczkiem wapiennym. I na całości robiono centymetrową warstwę niezbyt mocnego betonu. Trociny dawały  lekkie wypełnienie, mleczko zabezpieczało je przed szkodnikami, a beton usztywniał powierzchnię. I na to można układać panele jak na lity beton.

Napisano

Więc technologię masz podaną. Ja wyżej zaproponowałem taką dawną, przykładową z trocinami. Natomiast redaktor Olek ją uwspółcześnił. Czyli wypełnienie styropianem i pokrycie cienką warstwą betonu tak, aby poziom wyrównać. W obydwu chodzi o to samo. Zmniejszenie masy i wagi betonu, aby nie obciążać stropu nadmiernie.

Napisano

To przede wszystkim zależy od tego co planujesz na wierzch. Jeśli panele albo płytki duże gabarytowo, to 3 cm wylewki maksymalnie, można i lekko mniej. Jak Ci wyjdzie.  

Ja bym nawet myślał o 2 cm.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...