Skocz do zawartości

ogrzewanie podłogowe skoki temperatury


Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie posiadam kocioł kondensacyjny immergas victrix tera 24, system pogłogówek około 110 m2 i trzy grzejniki, 

oczywiście w instalacji znajduje się sprzęgło hydrauliczne i dwie pompki jedna na grzejniki i druga na ogrzewanie podłogowe. kocioł nie jest podłączony do sterownika ani czujnika temp. na zewnątrz

posiadam zawór mieszający którym reguluję temperaturę na podłogi.

moje pytanie czy to normalne że podłogówka nie grzeje cały czas równomiernie tzn. przez godzinę jest ciepła w całym domu a przez następną zimna?

na kotle ustawione jest 50 stopni, na zaworze mieszającym ustawione 30 stopni na podłogówki, dlaczego podłogówka nie utrzymuje cały czas równej temperatury tak jak grzejniki? 

w rozdzielaczach przepływy na poziomie 2 l

pompka podłogówki działa na max mocy, grzejników na najsłabszej

 

Napisano
22 minuty temu, Arris5 napisał:

 moje pytanie czy to normalne że podłogówka nie grzeje cały czas równomiernie tzn. przez godzinę jest ciepła w całym domu a przez następną zimna?

 

Kochany, jak ktoś ma Ci na to odpowiedzieć technicznie? Nie znając instalacji i jej ustawień? No bądź poważny...

Napisano

Z początkiem sezonu zawsze i wszędzie pokazują się takie wpisy, z obniżeniem temperatury na zewnątrz zwykle się to normuje. Z instalacją mieszaną jak z kobietą, nigdy nie wiesz jak będzie działać. A zagadnień jeszcze więcej, często nawet zgodnie z dobrym projektem. Obawiam się że jedynie na Forum Info-ogrzewanie więcej Ci powiedzą. Jak widzisz niby wszystko ok, a nie działa. Czy pompa (pompy) od podłogówki działają cały czas? Możesz jeszcze próbować kryzować grzejniki na termostatach, ale od pomp trzeba zacząć. Przepływ 2L raczej spory, bo zwykle na 1.2-1.5 chodzą.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że te 2L to trochę dużo, że sterowniki dostaje impuls że jest już ciepło i wyłącza. Jakby woda trochę wolniej krążyła to może wszystko by bardziej płynnie chodziło.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Miałem podobny problem, tylko mam inny kocioł. Przy wygrzewaniu podłogówki (bez włączonych kaloryferów) też temperarura skakała. U mnie pomogło podniesienie minimalnej temperatury na piecu, bo fabrycznie była 20 stopni

Napisano

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.  Zastanawiam się czy czasem cykle włączania kotła są za krótkie. Czy to może być przyczyną? Temperatura na wyjściu kotła to 45 stopni a powrót 38. W przyszłości chce założyć sterownik na pompki oraz w rozdzielaczach podłogówki. 

 

IMG_20211121_200133049~2.jpg

Napisano

Częste załaczanie kotła to jest skutek, a kolejny to jest to, że Ci nie równo grzeje. Najpierw muszisz znaleźć przyczynę częstego załączania, żeby Ci caly czas podłogówka grzała, nie pulsacyjnie. Kocioł nie załącza się często bo tak lubi, czy grzeje na czas. Na to tak jak wyżej może się składać kilka przyczyn. A to już wyższa szkoła jazdy. Mogą być złe ustawienia krzywej, pomp, za cienkie rurki, za duży przepływ na rotametrach i kilka jeszcze innych powodów.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Ponawiam pytanie o to co steruje załączaniem się pompy ogrzewania podłogowego? I co steruje samym kotłem? Bo jeżeli nie ma nigdzie czujnika temperatury, to kocioł reaguje tylko na zmiany różnicy temperatury zasilania i powrotu. 

 

Na początek spróbowałbym spowolnić przepływ, Na którym biegu pracuje pompa podłogówki? Przy zbyt szybkim przepływie woda nie schładza się wystarczająco w pętlach podłogi i kocioł traktuje to jako brak zapotrzebowania na ciepło. W przypadku kotła lepiej żeby było te 10 stopni różnicy pomiędzy zasilaniem i powrotem. Bardzo możliwe, że kocioł się wyłącza, gdy różnica temperatury pomiędzy zasilaniem i powrotem spada do 5 stopni.

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ponawiam pytanie o to co steruje załączaniem się pompy ogrzewania podłogowego? I co steruje samym kotłem? Bo jeżeli nie ma nigdzie czujnika temperatury, to kocioł reaguje tylko na zmiany różnicy temperatury zasilania i powrotu. 

 

Na początek spróbowałbym spowolnić przepływ, Na którym biegu pracuje pompa podłogówki? Przy zbyt szybkim przepływie woda nie schładza się wystarczająco w pętlach podłogi i kocioł traktuje to jako brak zapotrzebowania na ciepło. W przypadku kotła lepiej żeby było te 10 stopni różnicy pomiędzy zasilaniem i powrotem. Bardzo możliwe, że kocioł się wyłącza, gdy różnica temperatury pomiędzy zasilaniem i powrotem spada do 5 stopni.

Pompa ogrzewania podłogowego działa ciągle nie jest podłączona do żadnego sterownika (zostanie dołożony w nowym roku wraz z termostatami w pokojach i sterowaniem na rozdzielaczach) 

Kocioł też nie jest podłączony do sterownika. 

Pompka działa na najwyższym 3 biegu. Spróbuję zmniejszyć przepływy. Rozumiem żeby zmniejszyć też moc z jaką pracuje pompka?

Napisano

W bardzo wielu instalacjach wystarcza nawet I bieg pompy obiegowej. Na razie przełączyłbym na niego i nie ruszał rotometrów. Wtedy należy sprawdzić jak ustabilizuje się różnica temperatury zasilania i powrotu ogrzewania podłogowego. 

A jak są ustawione głowice termostatyczne na grzejnikach? Bo jeżeli one są mocno przykręcone to mogą prawie całkiem tłumić przepływ przez grzejnikową część obiegu c.o. Wtedy prawie nie ma odbioru ciepła przez tę część instalacji.

Skoro nie ma żadnego regulatora temperatury to znaczy, że cała instalacja reaguje tylko na różnicę pomiędzy temperaturą zasilania i powrotu do kotła. Jaka temperatura zasilania jest ustawiona na kotle? Proszę ustawiać najniższą możliwą, która wystarcza do zapewnienia komfortu w pomieszczeniach.

Tak w ogóle, to jeśli moc kotła jest mocno zawyżona w stosunku do potrzeb, to kocioł będzie miał skłonność do częstego wyłączania się w okresach, gdy na zewnątrz jest względnie ciepło (wiosną i jesienią). 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...