Skocz do zawartości

Jak skorygować instalacje grzewczą w domku jednorodzinnym.


gintur

Recommended Posts

Napisano

Witam 

W domu jednorodzinnym instalator wykonał mi instalacje grzewczą wg poniższego schematu.Instalacja funkcjonuje już 2 lata. Ogólnie działa ok ale mam jednak niedogrzaną  łazienke.W salonie znajduje się regulator pogodowy który ustawiam najczęściej na temp 22-23 st. Ogrzewanie na parterze jest ok na poddaszu również.... oprócz łazienki .Na rozdzielaczu podłogówki na poddaszu wszystkie przepływomierze są przykręcone na min . oprócz pętli która idzie na łazienkę i pralnię .Takie ustawienie również nie przynosi pożądanego cieplnego  efektu.W łazience i pralni, które są ze sobą połączone ,mam zamontowane  2 kaloryfery i są zasilane tak jak na rysunku.Niestety temperatura zasilania tych kaloryferów jest taka sama jak zasilanie podłogówki tzn zbyt niska aby dogrzać pomieszczenie.Czy istnieje możliwość jakiejś przeróbki aby podnieśc temp na grzejniki np do temp 40st aby pracowały one niezależnie od podłogówki?

Projekt podłogówki.jpg

Napisano

Jeżeli masz wszędzie podłogówkę, a kaloryfery tylko w łazience, to nie da rady tego przerobić. Kaloryfery musiałyby być na osobnym obiegu, a to i tak by nie pomogło, bo z tego co wiem, żeby to sprawnie działało powinno być jeszcze sprzęgło żeby te dwa obiegi rozdzielić. Za duża różnica temperatur. Chyba że zaworem 3D, ale tu trochę loteria.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
10 godzin temu, gintur napisał:

Czy istnieje możliwość jakiejś przeróbki aby podnieśc temp na grzejniki np do temp 40st aby pracowały one niezależnie od podłogówki?

Istnieje, ale wiąże się z demolką w domu... Tańsze i prostsze w wykonaniu będzie dogrzewanie elektryczne...

Napisano

Bez dużych zmian i przerabiania całości to faktycznie ciężko. Nie bardzo by to miało sens. Najsensowniejsze będzie dodanie małego grzejnika elektrycznego w łazience.

Ewentualnie można sprawdzić czy sam grzejnik w łazience nie ma obniżonego przepływu nastawą wstępną zaworu pod głowicą termostatyczną albo przez częściowe zamkniecie zaworu odcinającego na powrocie. Nawet jeśli nie, to można wymontować w ogóle zawór z głowicą termostatyczną. Być może zmniejszenie oporów przepływu trochę podniesie temperaturę, ale to nic pewnego, nie znam tej instalacji.

Pozostaje jeszcze wymiana grzejnika, tak aby osiągał wyższą moc przy niskiej temperaturze zasilania (większy lub inny typ). 

Napisano
44 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

I czy założenie, że podłogówka jest również w łazienkach jest słuszne? 

 

obraz.png.8bacf2b7736abf4dd9d6f24e0d9e0094.png

 

 

Dnia 28.09.2021 o 09:09, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

wymiana grzejnika, tak aby osiągał wyższą moc przy niskiej temperaturze zasilania (większy lub inny typ).

 

Jak woda do podłogówki ma ok. 30 stopni, to zwiększanie powierzchni grzejników, które są lekko ciepłe w dotyku, niewiele da...

 

Dnia 28.09.2021 o 07:39, podczytywacz napisał:

Tańsze i prostsze w wykonaniu będzie dogrzewanie elektryczne.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jednak musiało zadziałać któreś z zabezpieczeń, które obejmowało całą instalację. Najczęściej problemem jest właśnie brak selektywności pomiędzy zabezpieczeń pomiędzy rozdzielnicą domową i zabezpieczeniami przy liczniku. Które z nich zadziała to w większości przypadków loteria.  Ale opis problemu jest dziwny. Wyłącznik różnicowoprądowy musiał jednak zadziałać, skoro potem manipulacje tylko przy nim wystarczyły, żeby przywrócić zasilanie.
    • Powłoka poliuretanowa to obecnie najlepszy stosunek ceny do jakości dla osób, które chcą mieć dach  w prawie niezmienionej postaci "na lata". Pamiętaj, że  robocizna też jest ważna, chyba że sam pokryjesz  ten dach. Dodać trzeba też, że blacha blasze nierówna. Blachodachówka zazwyczaj teraz produkowana jest z blachy stalowej ocynkowanej o grubości niecałe 0,4 mm, a jeszcze parę lat temu  najczęściej spotykanym rozmiarem było 0,55 mm 
    • Herezja. Ch-ki B, C, czy D w zakresie zwarciowym są identyczne. Polecam Ci ten tekst z linku powyżej..  Selektywności nie da się uzyskać stosując klasyczne automaty nadprądowe.  Dla osiągnięcia selektywności trzeba by stosować zabezpieczenia selektywne na zasilaniu, ale energetyka się na to nie godzi. 
    • Masz "szybszy" B16 w tamtej skrzynce.     Zwarcie było na tyle silne, że "wybiło" wcześniej wyłącznik (B16 w skrzynce głównej), zanim ten w domowej skrzynce  zareagował Wyłączniki nadprądowe działają zarówno na przeciążenie, jak i zwarcie. Zadziała ten, który pierwszy wykryje przekroczenie granicy prądu zwarciowego — i ma najszybszy czas reakcji.   Jeśli tamten B16   był bliżej źródła zasilania (np. w skrzynce licznikowej lub głównej), to on mógł szybciej zareagować, przy zwarciu prąd "idzie do źródła", i pierwszy bezpiecznik, który to wykryje, wyłącza zasilanie.     Jeśli dwa bezpieczniki B16 są szeregowo, to nie ma gwarancji, że zadziała ten "bliżej zwarcia". Zadziała ten, który zareaguje szybciej — a czas reakcji bywa różny (nawet w identycznych modelach).       Gdy ten B16   wyłączył się, (najprawdopodobniej zabezpiecza całą instalację domową), zostało  odcięte zasilanie wszystkich obwodów — zarówno światła, jak i gniazd.       Jeśli ten B16 wyłącza się jako pierwszy przy zwarciu również w innych obwodach, prawdopodobnie, zabezpieczenia nie są dobrane selektywnie, główne zabezpieczenie powinno  mieć wyższy prąd lub charakterystykę C/D, a domowe np. B10., albo trzeba zastosować  C16 lub D16.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...