Skocz do zawartości

Mokre plamy


Kasia94

Recommended Posts

Napisano

Witam, mam problem i nie wiem jak go rozwiązać najmniejszym kosztem. Dokładnie chodzi o mokre plamy na ścianach. Opiszę może budynek. Jest to budynek gospodarczy przerobiony na dom, ściany z podwójnej cegły( w środku dylatacja). Wszędzie mamy karton gips na stelażu ale na jednej ścianie jest na klej. Po jakimś czasie na regiony wyszły żółte plamy jakby zacieki. Mąż pokrył je farba na zacieki i potem biała ale okazało się że nie pomogło. Teraz jest położony kolor i przebijają te plamy. Ogólnie są suche ale jak gotuje w kuchni ( plamy są w salonie ale mam otwarta na salon kuchnię) plamy robią się jakby mokre. Tak jakby ściana się "pociła" albo ten klej prześwitywał. Dodam że goruje przy włączonym okapie i uchylonym oknie. Nie wiem czy da się tego jakoś pozbyć bezinwazyjnie, to znaczy nie chciałabym robić znowu nowej ściany że stelażem i chociaż nie wiem czy też to coś da. 

Napisano

 

  Dnia 16.09.2021 o 11:04, Kasia94 napisał:

na regiony wyszły żółte plamy jakby zacieki??????? <--- co to znaczy regiony????

Rozwiń  

Czy powietrze z tego okapu (pochłaniacza) jest kierowane na tą ścianę z plamami? Tak zgaduję, bo nie wiem, czy masz okap czy pochłaniacz. Słowo regiony to miały byc regipsy?

Sposób mocowania płyt g-k nie powinien mieć znaczenia, o ile ściana jest sucha i się nic na niej nie wykrapla pod płytami. Masz zdjęcia tych plam? Tak będzie łatwiej "zgadywać".

Napisano

Tak miało być regipsy. Plamy są w salonie, nie w kuchni. Odległość plam od kuchenki jakieś 7 m. Nie mogę załadować zdjec, wyskakuje błąd. Okrągłe plamy, które robią się mokre tylko podczas dluzszego gotowania czyli tak jakby była za duża wilgotność w mieszkaniu. I niestety się powiekszaja

Udało się, dodaje zdjecia. Dzisiaj właśnie gotowałam zupę i zrobiłam zdjęcie po gotowaniu

Screenshot_20210916_132123_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20210916_132241_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20210916_132340_com.android.gallery3d.jpg

Napisano

Nie ma kratki. Mam okap i para z gotowania powinna się wydostać przez okap na dwór, mam także otwarte okno i też nic nie daje. Z tym że jak wspomniałam nigdzie indziej nie ma tych plam, nigdzie w kuchni tylko w salonie na tej jednej ścianie gdzie są regipsy na klej położone. Miesiąc temu malowałam ściany, wcześniej miałam żółte i były tylko delikatnie widocznie, takie odcienie mokrego ale nie aż tak jak jest teraz. Teraz je widać bardzo. Wyszły jakieś 2 tygodnie po malowaniu. 

Dodam jeszcze że szwagierka też ma przerobione na mieszkanie z połowy wspólnego budynku, nie ma kratki wentylacyjnej i jej nie wychodzą takie plamy a mieszkają dłużej niż my.

Napisano
  Dnia 16.09.2021 o 11:43, Kasia94 napisał:

 . Mam okap i para z gotowania powinna się wydostać przez okap na dwór 

Rozwiń  

 

Może i powinna, ale pewnie się nie wydostaje. Sprawdzał to ktoś? 

 

To są plamy od "placków" kleju, na których wsparto płytę g/k. Tam jest za dużo tej wilgoci, to nie jest tylko od gotowania. 

Jaka ściana (z czego) jest pod spodem? Która to kondygnacja? Fundamenty izolowane? Rury z wodą nie idą gdzieś w pobliżu?

Napisano

Wilgotność w pomieszczeniu waha się od 40 do 60%. 

 

Po co i kiedy stosuje się folię kubełkową? Otóż izoluje ona części podziemne fundamentów i ścian w układzie pionowym. Zapobiega kapilarnemu podciąganiu wody w układzie poziomym. To właśnie od folii kubełkowej zależy w dużej mierze trwałość izolacji przeciwwilgociowej lub przeciwwodnej

Napisano

to pozostaje chyba jedyna możliwość - cieknie w pustce i/lub przegroda jest zawilgocona, placki montażowe piją wilgoć i wyłazi, tam  gdzie masz stelaż siłą rzeczy nie wyłazi :scratching:

a przy gotowaniu - pije płyta wilgoć z wewnątrz w takiej ilości, że w tych wilgotnych miejscach od razu wyłazi plama bo niewiele tej wilgoci do tego trzeba

 

jak w p#8 - nawiercić i sprawdzić, czy cegła jest mokra

Napisano
  Dnia 16.09.2021 o 19:36, aru napisał:

 a przy gotowaniu - pije płyta wilgoć z wewnątrz w takiej ilości, że w tych wilgotnych miejscach od razu wyłazi plama bo niewiele tej wilgoci do tego trzeba

 

Rozwiń  

Takie też jest moje zdanie. To nie jest tylko wilgoć z kuchni. Ale swoją drogą, wilgoć z kuchni też chyba nie jest odprowadzana.

Napisano
  Dnia 16.09.2021 o 18:32, Kasia94 napisał:

Po co i kiedy stosuje się folię kubełkową? Otóż izoluje ona części podziemne fundamentów i ścian w układzie pionowym. Zapobiega kapilarnemu podciąganiu wody w układzie poziomym. To właśnie od folii kubełkowej zależy w dużej mierze trwałość izolacji przeciwwilgociowej lub przeciwwodnej

Rozwiń  

Otóż jest to bzdura :bezradny:

 

  Cytat

obraz.png.2ed5a67864c3600c91974360590263da.png

Rozwiń  

 

Napisano
  Dnia 16.09.2021 o 19:55, retrofood napisał:

Jeszcze jedno pytanie. Płaszczyzna tej ściany to na którą stronę świata jest skierowana?

Rozwiń  

Zachod

Czyli ocieplenie zewnętrznej ściany też nie wystarczy jeżeli okaże się że pomiędzy cegłami jest jakiś przeciek?

Napisano

Jednej ściany? Najtańszym i najprostszym sposobem jest dołożyć do tej ściany kolejne płyty na profilach czy stelażach jak to nazywasz. Nic innego niskim nakładem się nie zrobi. I teoretycznie jak nie planujecie ocieplenia problem powinien się rozwiązać. Bo powstanie kolejna przestrzeń by regips mógł oddać wilgoć. A tak to na tych plackach wszystko wciąga i nie ma gdzie odparować. Docelowo można wpuścić pianę w dylatację między cegłami. Ludzie to robili i bardzo pozytywne efekty były. Ale trzeba to bardzo dokładnie zrobić, bo jedna nie wypełniona przestrzeń i wielki mostek termiczny powstanie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka





Napisano
  Dnia 16.09.2021 o 20:26, Kasia94 napisał:

Zachod

Czyli ocieplenie zewnętrznej ściany też nie wystarczy jeżeli okaże się że pomiędzy cegłami jest jakiś przeciek?

Rozwiń  

 

Zachodni i południowo zachodni, to kierunek większości wiatrów burzowych. Nie zacina wam deszcz na ścianę? Jak ona wygląda z zewnątrz wtedy, po burzy?

Napisano
  Dnia 16.09.2021 o 20:26, Kasia94 napisał:

Zachod

Czyli ocieplenie zewnętrznej ściany też nie wystarczy jeżeli okaże się że pomiędzy cegłami jest jakiś przeciek?

Rozwiń  

takie ocieplenie nic nie da, niezależnie czy mokro czy sucho, jak tak wyłazi to raczej nie sama wilgoć w tej pustce hula, na mój gust musi coś kapać/podciągać

ta pustka musi być sucha (czyli "szczelna"), a potem można spróbować to uzupełnić izolacją termiczna, ale na mój gust piana to nie za dobry pomysł, lepiej np wdmuchać wełnę celulozową

 

nawiercić od środka, obejrzeć dokładnie obróbki dachu nad ścianami, sprawdzić jak jest osadzona stolarka, a od zewnątrz nawet wybić cegłę, aby zajrzeć do pustki

Napisano
  Dnia 17.09.2021 o 07:08, aru napisał:

takie ocieplenie nic nie da, niezależnie czy mokro czy sucho, jak tak wyłazi to raczej nie sama wilgoć w tej pustce hula, na mój gust musi coś kapać/podciągać

 

Rozwiń  

Ocieplenie dopiero po rozwiązaniu problemu wilgoci.

Napisano
  Dnia 16.09.2021 o 22:24, vlad1431 napisał:

Jednej ściany? Najtańszym i najprostszym sposobem jest dołożyć do tej ściany kolejne płyty na profilach czy stelażach jak to nazywasz. Nic innego niskim nakładem się nie zrobi. I teoretycznie jak nie planujecie ocieplenia problem powinien się rozwiązać. Bo powstanie kolejna przestrzeń by regips mógł oddać wilgoć. A tak to na tych plackach wszystko wciąga i nie ma gdzie odparować. Docelowo można wpuścić pianę w dylatację między cegłami. Ludzie to robili i bardzo pozytywne efekty były. Ale trzeba to bardzo dokładnie zrobić, bo jedna nie wypełniona przestrzeń i wielki mostek termiczny powstanie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka




 

Rozwiń  

Jeżeli dodamy kolejna ściankę na profilach to te stare regipsy ściągnąć lepiej czy je zostawić? 

Napisano

Lepiej ściągnąć, gips i papier absorbuje dobrze wilgoć i to tam już nigdy nie wyschnie. Zamknięta komora i nie wiadomo co tam jest w środku między cegłami.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

zerwać

a jak jeszcze mniej roboty chcesz,bo lubisz niepewność, to jak nie będzie plam (podsuszyć) wypacaj to olejną a potem emulsją

 

sam będę ciekaw efektów :)

Napisano

Właśnie chodzi o to żeby lepiej pozbyć się problemu niż go zakryć. W tym rzecz że będzie ciężko sprawdzić czy coś przecieka i w którym miejscu dokładnie pod dachem. Sufit jest wylany z cementu na profilach takich żeliwnych, na dachu blach. Będziemy próbować, szukać gdzie leży problem. Budynek jest piętrowy więc około 5 m wysokosci, możemy sprawdzić czy cieknie na górze, tam są tylko tynki na ścianie bo nie robiliśmy jeszcze góry. Dodam jeszcze że tam gdzie jest ta wnęka w ścianie tam było stare okno ale jest zamurowane cegła, środek między cegłami takze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...