Skocz do zawartości

Montaż drzwi wewnętrznych i technicznych a wymiar otworu


Recommended Posts

Napisano

Witam
Do montażu drzwi jeszcze trochę czasu, ale ewentualne przeróbki otworów, wolę zrobić teraz niż jak będzie gotowa już podłoga, dlatego też ten temat.
Otóż mam trzy pytania:
1) Jako, że będę chciał zamontować ościeżnicę regulowaną (tak bym wolał), a szerokość moich otworów drzwiowych to przeważnie 90-91 cm. To mam pytanie czy te otwory są OK - nie są za szerokie?, czy mam je jakoś lekko zwęzić?
Wątpliwość się wzięła stąd, że wszędzie widzę informację, że pod ościeżnicę regulowaną ma być otwór 88cm, natomiast 91 cm jest pod ościeżnicę stałą. A zatem czy otwór nie jest za szeroki?
2) Jaki ma być otwór pod drzwi techniczne - o ile ma być szerszy. Drzwi, te będą oddzielać strych od pomieszczeń mieszkalnych więc muszą być szczelne i ocieplone. Wejście na strych jest za pomocą schodów, przed którymi będę chciał wykonać szkielet z profili. Czy do tego nadają się profile UA50 czy lepiej UA75. No i jaka szerokość/wysokość pod drzwi techniczne. Tu jeszcze się zastanawiam czy dam drzwi 80 czy 90, zależy to ile miejsca one potrzebują.
3) Błąd budowlańców spowodował, że otwór drzwiowy do jednego z pokoi ma 96 cm, oraz brak węgarków (zdjęcie poniżej). Pytanie jak tu najlepiej zamontować drzwi. Czy koniecznie muszę jakoś i czym zwęzić otwór? Rozumiem też, że tu tylko wchodzi w grę ościeżnica stała.
P.s. Na jednym zdjęciu również widać wejście na strych, gdzie mają być wstawione drzwi techniczne (oddzielenie strychu od części mieszkalnej i ogrzewanej)

 

20210804_184059.jpg

20210804_184047.jpg

Napisano

Otwór szerokości 91 cm będzie dobry pod drzwi wewnętrzne. Producenci ościeżnic podają zwykle konieczny wymiar minimalny.

Te cieplejsze drzwi mogą wymagać różnej szerokości otworu w zależności od modelu. Można w takim miejscu założyć typowe drzwi zewnętrze ale przeznaczone do mieszkań, montowane na klatkach schodowych. Z założenia nie są one odporne na warunki atmosferyczne. Dla wielu modeli 80 cm wystarczy otwór 91 cm. Tak jest w przypadku większości tanich drzwi z marketów (tzw, chińskich). Ale niektóre mogą wymagać kilku centymetrów więcej (2-4 cm) . Najlepiej już coś wstępnie wybrać i sprawdzić w instrukcji.

Co do szerokości profilu to trzeba sprawdzić szerokość ościeżnicy. Skoro drzwi mają być ocieplone, bezpieczniejszym wyborem będzie 75 mm. 

Zwężenie tego otworu 96 cm jest wskazane. Ale do tego wystarczy przykołkować do ściany drewniany słupek.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na czarno zaznaczyłem haki rynnowe, typ nakrokwiowy, to one będą podtrzymywać rynnę. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Zastępuje się je czasem pasami papy, ale to mniej trwałe rozwiązanie.
    • W jakich warunkach mierzone? Przecież te wartości są zmienne, zależą chociażby od warunków atmosferycznych i nawet pory dnia. W normalnych warunkach, tym bardziej za lasem, tam winien być najwyżej dochodzący pomruk, do którego organizm ludzi szybko się przyzwyczaja i po kilkunastu minutach przestaje słyszeć i reagować. 
    • Cześć Wszystkim! Znalazłem idealny dom dla mnie, ale jest problem z hałasem, jakieś 150 metrów od domu za lasem (las zaznaczony na zielono) jest droga powiatowa. W domu jest w porządku, ale na działce, szczególnie od strony lasu, gdzie jest taras, kiedy przejeżdża głośniejszy samochód np. tir, hałas dochodzi do 57dB (35 kiedy nic nie jedzie - mierzone apką w telefonie) i to jest za dużo tzn. ten dzwięk mocno zakłóca spokój i irytuje. Na załączonym rysunku widać granicę działki, na której można postawić ogrodzenie. Jak widać z zaznaczonych punktów wysokościowych teren działki jest w wyrównany do około 10m za domem, po czym zaczyna się las i spadek, tzn. granica działki od strony hałaśliwej drogi (50m od domu) jest już 3 m poniżej poziomu domu, a sama droga 7m poniżej poziomu domu.   Zastanawiam się, czy i jaka jest możliwość wyciszenia go na własną rękę. Powiedzcie proszę, czy da się (przynajmniej mniej więcej) policzyć, jak wysokie miałoby być to ogrodzenie i o ile wygłuszyłoby działkę?
    • Najlepiej zwrócić się w tej sprawie do producentów styropapy. Oni mają takie tematy rozpracowane. Ja kiedyś miałem styczność z producentem płyty warstwowej i oni nawet w folderach reklamowych wyjaśniali takie różne niuanse, jak montaż okien, drzwi, rynien i wszelkich takich detali. Dlatego myślę, że u innych będzie podobnie.
    • Zgadza się, kierownik ma to wszystko nadzorować. I bierze za to odpowiedzialność.  Pytanie, od którego zaczął się cały wątek, zrozumiałem tak, że autor pytał jakie są możliwości wykonania szalunku w takiej sytuacji. Chodziło mi o pokazanie, że nie musi to być nic przesadnie trudnego. Osobiście skłaniałbym się właśnie ku podwieszeniu deskowania do belek i podparciu go stemplami. Pod względem wykonawczym nie jest to trudne. Ale całość prac ma z założenia nadzorować fachowiec na miejscu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...