Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Dawid Narloch

Uczestnik
  • Posty

    15
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O Dawid Narloch

  • Ranga
    Początkujący
  1. Witam Do montażu drzwi jeszcze trochę czasu, ale ewentualne przeróbki otworów, wolę zrobić teraz niż jak będzie gotowa już podłoga, dlatego też ten temat. Otóż mam trzy pytania: 1) Jako, że będę chciał zamontować ościeżnicę regulowaną (tak bym wolał), a szerokość moich otworów drzwiowych to przeważnie 90-91 cm. To mam pytanie czy te otwory są OK - nie są za szerokie?, czy mam je jakoś lekko zwęzić? Wątpliwość się wzięła stąd, że wszędzie widzę informację, że pod ościeżnicę regulowaną ma być otwór 88cm, natomiast 91 cm jest pod ościeżnicę stałą. A zatem czy otwór nie jest za szeroki?
  2. Ok. A czy jest jakiś patent aby nie wypchać gipsu na drugą stronę? Czy poprostu nakładać z wyczuciem...
  3. Czyli uniflott + tuff tape, czy może fizelina (cena) wystarczy. Jeżeli tuff tape, dać czerwoną czy mocniejszą, zieloną? Oczywiście jeżeli sytuacja wymaga to lepiej dopłacić i mieć większą pewność, że nie popęka. Ale jeżeli fizelina była by wystarczająca to po co przepłacać .
  4. Witam Płyty położone, I powstał mały dylemat. Otóż ostatnią płytę za krótko przyciąłem i powstała szpara pomiędzy płytami 8 mm. Dosynąć raczej nie mogę bo i tak z drugiej strony płyty mam do ściany 5mm. Pytanie czy zostawić, Uniflott + tuff tape. Czy też odkręcić płytę i wymierzyć nową.
  5. Witam W całym domu zamontowałem ogrzewanie podłogowe, z opcją na przyszłość aby w każdym pomieszczeniu był regulator temperatury. Aby nie było problemów z zasięgiem WiFi, panowie poprowadzili mi kabelki do przyszłego regulatora. No i tu chyba jest problem. Ponieważ wykorzystali puszki gdzie będą włączniki świateł w pomieszczeniach tzn tam wprowadzili kable i zostawili około 1 m zapasu. I teraz pytanie czy faktycznie tak może być? Tzn czy da radę zamontować regulator tuż obok włącznika tak aby nie było widać kabli, czy też lepiej zrobić około 15-20 cm dalej od puszki włącznika, kolej
  6. Powiedźcie jeszcze proszę, czy podcinać płytę GK, tak aby krawędź będzie równoległa do ściany/ sufitu (rys. 2), gdzie będzie łączenie z ścianą kolankową/ sufitem. Czy też zostawić oryginalną krawędź płyty (rys. 1) (wtedy powstanie kąt pomiędzy płytą a ścianą), ale wtedy będzie chyba dość duża szpara pomiędzy ścianą a płytą. Oczywiście w obu przypadkach zostawiam jakąś przerwę ok 5 mm Poniżej przedstawiam rysunek:
  7. Dzięki za link. Właśnie w necie/youtube jest dużo materiału, gdzie każdy ma swoje sposoby. Również na YouTube widziałem też film , gdzie pewien Pan wspominał o połączeniu ślizgowym, ale bardziej zalecał tuff tape... z różnych względów. Z tąd też moje wcześniejsze pytanie o dobór sposobu.
  8. Ok. Czyli rozumiem że jak ktoś mówi, że połączenie ślizgowe pęka, to poprostu coś spartolił. Ja widzę połączenie ślizgowe tak: 1. Na ścianę tynkowaną/sufit taśmę do połączeń ślizgowych 2. W szparę pomiędzy taśmą a płytą gk szpachla. (Wcześniej jakiś grunt?) 3. Na płytę gk i zaszpachlowaną szczelinę fizelina, na styk do taśmy ślizgowej i znów szpachla 4. Szlifowanie, odcięcie wystającej taśmy, i w róg daję akryl który zamaskuje mikro pękniecia.
  9. Hmm no właśnie. Połączenia ślizgowe, czy też taśma tuff tape? A może obie techniki są dozwolone i mam tylko dokonać wyboru między nimi.
  10. Ok. Przyszły płyty gk i mam małe pytanie. Czy przy układaniu dociskać płytę do ściany kolankowej (tynk)na styk, i tak samo czy dociskać do sufitu na styk (tynk). Czy też zostawić kilka mm na masę szpachlową
  11. A jeszcze jedno pytanie. Czy do ściany kolankowej i sufitu zamontować profil V (lub UD). Zarówno ściana kolankowa, jak i sufit otynkowany (karton gips będzie tylko na skosach)
  12. Nie o to chodzi, że chciałem zaoszczędzić (w negatywnym sensie słowa ) i bawić się w Janusza. Dużo prac w domu robiła i robić będzie mi firma specjalistyczna (tynki, posadzki, ogrzewanie podłogowe, hydraulika, montaż okien). Ale są prace, które wydają się być proste a człowiek się chce czegoś nauczyć, i przy okazji zaoszczędzić a że to jego własny dom, to i może czasem panikuje nie potrzebnie z byle powodu. Dlatego, też pytam. Ale dzięki za uspokojenie
  13. Może nie mechanika precyzyjna. Ale człowiek czyta, aby nie od sznura tylko laserem robić, bo dokładniej. Żeby po przyłożeniu łaty nie było żadnej kołyski bo popęka itp. I tylko przez to stres, czy dobrze robi czy źle. A człowiek chce tylko czasem zaoszczędzić, czegoś się nauczyć i samemu coś podłubie. Z jakiegoś powodu wzięło się powiedzenie, że Pierwszy dom budujemy dla wroga, drugi dla przyjaciela, a trzeci dla siebie:) Reasumując nie przejmować się i przykręcać gk:)
  14. Witam Proszę o poradę. Otóż postanowiłem sam wyznaczyć płaszczyznę skosu (wieszakami typu grzybek). I wszystko wydawało się ok. Następnie wykonałem ocieplenie skosu pianką PUR. Teraz podczas montażu profili CD do wieszaków i przyłożeniu łaty, okazuje się, że jest mała kołyska, tak do 3 mm są różnice. Pytanie czy płyta gk na tyle się dognie, czy też dać jakieś podkładki aby płyta w tym miejscu miała podparcie, a może lekko zgiąć grzybek? Jeżeli ma to znaczenie wysokość skosu to 2 m, tak więc kołyska byłaby na całej jednej płycie.
×
×
  • Utwórz nowe...