Skocz do zawartości

Przeniesienie miski ustępowej


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,
Niedługo odbieram klucze do mieszkania i jestem na etapie jego projektowania.
Chciałabym zmienić aranżację łazienki poprzez zamianę miski ustępowej z umywalką.
Miska znajdowałaby się wtedy na przeciwległej ścianie co pion kanalizacyjny.
Czy taka zmiana jest możliwa i kanalizacja będzie działała prawidłowo? 

Do którego z dwóch pionów lepiej wtedy podłączyć miskę?

Czy możliwe jest ułożenie rur w posadzce a nie w ścianie?
Rury ułożone byłyby oczywiście ze spadkiem, natomiast czy odległość nie będzie zbyt duża?

Pozdrawiam

łazienka2.png

Napisano

I to do rury kanalizacyjnej o odpowiedniej średnicy - co najmniej fi 75, a w Twoim mieszkaniu na pewno do sedesu przeznaczona jest rura fi 110

 

 

Temat taki był omawiany/wałkowany jakiś czas temu...

 

25 minut temu, anna.maria napisał:

jestem na etapie jego projektowania.

Mieszkanie było zaprojektowane przed jego wybudowaniem...

 

Teraz możesz ja - co najwyżej - ARANŻOWAĆ, ale przy zachowaniu założonych w projekcie rozwiązań...

Takim rozwiązaniem jest stan projektowy...

 

 

Napisano
5 minut temu, Elfir napisał:

sedes powinien być ostatnim (najniższym) podłączanym urządzeniem.

Tak, wiem o tym. 

2 minuty temu, podczytywacz napisał:

I to do rury kanalizacyjnej o odpowiedniej średnicy - co najmniej fi 75, a w Twoim mieszkaniu na pewno do sedesu przeznaczona jest rura fi 110

O tym również wiem. Natomiast czy sama odległość (ok. 2,5m) z zachowaniem spadku 5% nie będzie tutaj problematyczna?

 

7 minut temu, podczytywacz napisał:

 

Temat taki był omawiany/wałkowany jakiś czas temu...

 

Gdybym odnalazła taki z jednoznaczną odpowiedzią nie pytałabym ponownie.

Napisano

Wystarczy spadek 2 - 2,5 %, tylko na jakiej wysokości/głębokości masz trójnik na tej rurze fi 110, bo jeśli się wyrobisz, to w posadzce możesz robić odpływ

2,5 m to nie problem

8 minut temu, anna.maria napisał:

Gdybym odnalazła taki z jednoznaczną odpowiedzią nie pytałabym ponownie.

Poprzez internet nie ma jednoznacznej odpowiedzi... jest jeszcze parę pytań i wątpliwości...

Napisano
11 minut temu, podczytywacz napisał:

Wystarczy spadek 2 - 2,5 %, tylko na jakiej wysokości/głębokości masz trójnik na tej rurze fi 110, bo jeśli się wyrobisz, to w posadzce możesz robić odpływ

2,5 m to nie problem

Dziękuję. Wysokość trójnika do sprawdzenia, natomiast niepokoiła mnie sama odległość.

Napisano

Te 2,5 m odpływu, o których mówi anna.maria, to raczej odpływ do rury, do której zaplanowano podłączyć sedes z pierwszej wersji planu zabudowy łazienki - w poprzek pomieszczenia... i tu ważne i decydujące jest położenie trójnika fi 110...

 

1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

wątpię czy w tej łazience uda się zachować te warunki.

Tutaj masz ok.5 m tej niebieskiej rury i sytuacja jest nieco gorsza, tym bardziej, że ta zaznaczona przez Ciebie rura, przeznaczona jest najprawdopodobniej do obsługi łazienki z sąsiadującego przez ścianę mieszkania...

Napisano

Bardziej bym się spodziewał, że ten pion do którego zaznaczyłem trasę rury jest zrobiony na potrzeby brodzika. Ale pewności nie mam. 

Po przeniesieniu długość rur od miski ustępowej nie przekroczy raczej 3 m. Porównuję to orientacyjnie z innymi wymiarami na planie. Cała łazienka ma przecież 2,35 m długości. 

Zasadnicze pytanie czy jest tam miejsce na ułożenie rur ze spadkiem? I trzeba jasno powiedzieć, że technicznie ten pierwotny, projektowany układ jest zdecydowanie lepszy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...