Skocz do zawartości

Ocieplenie


Djkris18

Recommended Posts

Napisano

Witam.. Pytanie , jaki styropian wybrać do ocieplenia budynku z suporex 24 , szary? Biały? Ile cm. Czy faktycznie opłaca się płacić sporo więcej za grafitowy ?

Napisano

Teraz ceny spadły, jest o 20zł drożej na kubiku od ceny z tamtego roku. 15cm grafitu albo 20cm białego. Przyjęło się że grubsza warstwa nic nie daje. Czy opłaca się płacić więcej za grafit? Nie, jeżeli komuś nie przeszkadza to że elewacja będzie o 5cm grubsza.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano
Dnia 23.07.2021 o 23:19, Djkris18 napisał:

Witam.. Pytanie , jaki styropian wybrać do ocieplenia budynku z suporex 24 , szary? Biały? Ile cm. Czy faktycznie opłaca się płacić sporo więcej za grafitowy ?

Grubość ocieplenia zależy od tego, jaki chcesz uzyskać współczynnik U przegrody. Myślę, że 15 cm styropianu grafitowego to minimum. Styropiany fasadowe - do tzw. ocieplenia metodą lekką mokrą (ETICS, dawniej BSO) w najcieplejszej wersji mają współczynnik lambda ) 0.031 W/mK. Inne od 0.33 do nawet 0.42. Im niższe lambda w karcie produktu tym lepszy efekt termoizolacyjny przy tej samej grubości warstwy ocieplenia. Ceny styropianu faktycznie poszły w górę i skoro już inwestujesz w ocieplenie, wykonaj to na jak najlepszym materiale i postaraj się o dofinansowanie. Odzyskasz część pieniędzy a efektem będziesz się cieszył latami w postaci np. niższych rachunków za ogrzewanie.

 

Napisano

Styropian grafitowy typu  fasada będzie miał parametry użytkowe znacznie lepsze niż tradycyjne białe styropiany, a porównując ceny zakupu pod względem właściwości użytkowych (lepsza izolacyjność grafitowych płyt) w wielu przypadkach będzie materiałem o tej samej wartości lub nawet tańszym. Nie można porównywać materiałów tylko po jednostce zakupowej np. cena za 1 m3, ale przede wszystkim trzeba porównać opór cieplny przy danej grubości. Dodatkowo cieńsza warstwa izolacji styropianu grafitowego w porównaniu ze zwykłym  to szereg korzyści  np. mniejsza ilość materiału liczonego w m3, krótsze łączniki (tańsze) o ile zachodzi potrzeba ich stosowania, mniejsze koszty obróbek blacharskich, parapetów, itp. W porównaniu: styropian grafitowy TERMONIUM PLUS fasada o współczynniku lambda 0,031 W/mK i grubości 15 cm będzie chronił budynek tak samo jak zwykły styropian o współczynniku lambda =0,044W/mK ale przy grubości 21 cm. Dla przykładu na dom o powierzchni ścian do docieplenia 200 m2 będziemy potrzebować 30 m3 styropianu TERMONIUM PLUS o grubości 15 cm, a w przypadku zastosowania  zwykłego styropianu, którego ilość wyniesie aż 42 m3 dla grubości 21 cm.

W nowoprojektowanych budynkach najczęściej przyjmuje się rozwiązanie bloczków konstrukcyjnych o grubości 24 cm i ocieplenie w postaci styropianu grafitowego o grubości 20 cm.  

Napisano

Znowu powtórzę "Grubość ocieplenia zależy od tego, jaki chcesz uzyskać współczynnik U przegrody." Grafitowy styropian fasadowy o jak najniższym parametrze lambda  - czyli obecnie na rynku 0,031 W/mK. I znowu dodam - 15 cm będzie OK. Może zerknąć na wyliczenia U przegrody na stronie producenta betonu komórkowego.

Tu masz tabelkę, w której lambda styropianu kończy się na 0,033 i warstwa nośna to bloczek forte 24 cm o lambda 0,105 W/mK. Przy izolacji gr 15 cm na dole tabelki, U dla tak izolowanej ściany wynosi 0,145 W/m2k czyli wkraczamy już w zagadnienie domów pasywnych o bardzo niskim zapotrzebowaniu na energię.

wspolczynnik_przenikania_ciepla_ytong_fo

  • 11 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...