Skocz do zawartości

Ocieplenie


Djkris18

Recommended Posts

Napisano

Witam.. Pytanie , jaki styropian wybrać do ocieplenia budynku z suporex 24 , szary? Biały? Ile cm. Czy faktycznie opłaca się płacić sporo więcej za grafitowy ?

Napisano

Teraz ceny spadły, jest o 20zł drożej na kubiku od ceny z tamtego roku. 15cm grafitu albo 20cm białego. Przyjęło się że grubsza warstwa nic nie daje. Czy opłaca się płacić więcej za grafit? Nie, jeżeli komuś nie przeszkadza to że elewacja będzie o 5cm grubsza.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano
Dnia 23.07.2021 o 23:19, Djkris18 napisał:

Witam.. Pytanie , jaki styropian wybrać do ocieplenia budynku z suporex 24 , szary? Biały? Ile cm. Czy faktycznie opłaca się płacić sporo więcej za grafitowy ?

Grubość ocieplenia zależy od tego, jaki chcesz uzyskać współczynnik U przegrody. Myślę, że 15 cm styropianu grafitowego to minimum. Styropiany fasadowe - do tzw. ocieplenia metodą lekką mokrą (ETICS, dawniej BSO) w najcieplejszej wersji mają współczynnik lambda ) 0.031 W/mK. Inne od 0.33 do nawet 0.42. Im niższe lambda w karcie produktu tym lepszy efekt termoizolacyjny przy tej samej grubości warstwy ocieplenia. Ceny styropianu faktycznie poszły w górę i skoro już inwestujesz w ocieplenie, wykonaj to na jak najlepszym materiale i postaraj się o dofinansowanie. Odzyskasz część pieniędzy a efektem będziesz się cieszył latami w postaci np. niższych rachunków za ogrzewanie.

 

Napisano

Styropian grafitowy typu  fasada będzie miał parametry użytkowe znacznie lepsze niż tradycyjne białe styropiany, a porównując ceny zakupu pod względem właściwości użytkowych (lepsza izolacyjność grafitowych płyt) w wielu przypadkach będzie materiałem o tej samej wartości lub nawet tańszym. Nie można porównywać materiałów tylko po jednostce zakupowej np. cena za 1 m3, ale przede wszystkim trzeba porównać opór cieplny przy danej grubości. Dodatkowo cieńsza warstwa izolacji styropianu grafitowego w porównaniu ze zwykłym  to szereg korzyści  np. mniejsza ilość materiału liczonego w m3, krótsze łączniki (tańsze) o ile zachodzi potrzeba ich stosowania, mniejsze koszty obróbek blacharskich, parapetów, itp. W porównaniu: styropian grafitowy TERMONIUM PLUS fasada o współczynniku lambda 0,031 W/mK i grubości 15 cm będzie chronił budynek tak samo jak zwykły styropian o współczynniku lambda =0,044W/mK ale przy grubości 21 cm. Dla przykładu na dom o powierzchni ścian do docieplenia 200 m2 będziemy potrzebować 30 m3 styropianu TERMONIUM PLUS o grubości 15 cm, a w przypadku zastosowania  zwykłego styropianu, którego ilość wyniesie aż 42 m3 dla grubości 21 cm.

W nowoprojektowanych budynkach najczęściej przyjmuje się rozwiązanie bloczków konstrukcyjnych o grubości 24 cm i ocieplenie w postaci styropianu grafitowego o grubości 20 cm.  

Napisano

Znowu powtórzę "Grubość ocieplenia zależy od tego, jaki chcesz uzyskać współczynnik U przegrody." Grafitowy styropian fasadowy o jak najniższym parametrze lambda  - czyli obecnie na rynku 0,031 W/mK. I znowu dodam - 15 cm będzie OK. Może zerknąć na wyliczenia U przegrody na stronie producenta betonu komórkowego.

Tu masz tabelkę, w której lambda styropianu kończy się na 0,033 i warstwa nośna to bloczek forte 24 cm o lambda 0,105 W/mK. Przy izolacji gr 15 cm na dole tabelki, U dla tak izolowanej ściany wynosi 0,145 W/m2k czyli wkraczamy już w zagadnienie domów pasywnych o bardzo niskim zapotrzebowaniu na energię.

wspolczynnik_przenikania_ciepla_ytong_fo

  • 11 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...