Skocz do zawartości

Materiał przy długiej budowie


Recommended Posts

Witam,

 

Jaki jest najlepszy materiał na budowę ścian zakładając że będzie to budowa systemem gospodarczym, bez pośpiechu, po pracy, w miarę dostępnych środków finansowych? 

 

Budowa zapewne ciągnęłaby się przez wiele lat więc materiał musiałby słabo chłodnac wodę i być odpornym na zamarzanie przez kilka sezonów?

 

Z tego co wyczytałem w internecie to gazobeton zdecydowanie odpada, ceramika poryzowana raczej też ale konkretnie takiego tematu nigdzie nie znalazłem więc proszę o opinie.

 

Link do komentarza

Wg mnie najlepszy będzie gazobeton. Że chłonie wodę - to mit. Sam powoli budowałem z gazobetonu, a co zamokło, to wyschło. gazobeton łatwo sie obrabia, łatwo montuje kable w bruzdach, łatwo podkuwa. Szybko się buduje, bo bloczki są duże. A i z wbiciem gwoździa pod obrazek czy półkę nie ma potem problemów.

Link do komentarza

Wybierając materiał na ściany też sugerowałem się tym, że docieple na sam koniec i wybrałem pustak ceramiczny. Z gazobetonu zrezygnowałem po tym jak narożnik pustaka został mi w ręce jak się oparłem o paletę. Wiem, że domy stoją, materiał ma dokumenty i badania ale jednak nie....

Link do komentarza
8 godzin temu, retrofood napisał:

 

Na 100% był już tam wcześniej pęknięty. Doświadczenia z jednej budowy to za mało by się wypowiadać autorytatywnie. 

 

Dlatego też napisałem, że to ja zrezygnowałem. Ale faktu, że małego gwoździa można wcisnąć ręką chyba mi nie odmówisz?

Na obronę dodam, że znajomy budował dom 2008, ocieplał w 2018 i nic się mu nie stało. Nie zzieleniało, nie kruszyło.

 

Ja w swoim domku działówki zrobiłem z sylikatu drążonego 12cm. Ludzie go bardzo chwalą, że jest prosty, akumulacyjny, najlepiej izoluje akustycznie ale kuć w nim to mordęga. Może nie jest specjalnie ciężko ale jakoś to mało sprawnie i estetycznie wygląda. W jednym miejscu jest super prosto a w innym majzel wpadnie Ci w dążenie i już dziura. Nie wiem czy drugi raz nie kupiłbym Max'a i postawił ściany 18 czy tam 19cm szerokie.

Link do komentarza
28 minut temu, Swierol napisał:

Moim skromnym zdaniem jak używamy kołków 8mm wzwyż to nie ma większych problemów.  

 

Aha... Miałem do zamocowania uchwyt nadwannowy. Trzy kołki razy dwa. I wierciłem bardzo ostrożnie. Żaden się normalnie nie osadził. Trzeba było wypełniać szpary i osadzać na klej. A potem czekać aż zwiąże. Ale teraz w końcu trzyma. Dlatego wspomniałem, ze wyczyn.  

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...