Skocz do zawartości

Ocieplenie/termoizolacja budynku typu kostka. Od południowej strony liczy się w zasadzie każdy centymetr.


Recommended Posts

Napisano

Witam, chciałem zapytać co można zrobić z takowym rodzynkiem, a mianowicie wjazd na działkę jest dosyć wąski. Linii ogrodu nie dorysowałem, ale wyjeżdżając z garażu i następnie z działki, jedyny normalny sposób i bez zbędnego manewrowania, jest przodem. A, że przodem, to promień skrętu jest większy jak wyjeżdżając tyłem i na centymetry obecnie mijam się zawsze z narożnikiem budynku. Sam wyjazd sam w sobie jest dosyć wąski, tak że VW Crafter ma na co uważać przejeżdżając. Chciałbym się doinformować czy istnieją jakieś systemy termoizolacji inne jak zastosowanie po prostu cienkiego styropianu, a może jest coś lepszego jak cieniutki grafitowy styropian. Owa ściana jest od strony południowej, sąsiad w tym miejscu nie ma drzewa tak więc od wschodu do zachodu cały czas jest nasłoneczniona. W takie upały jakie są teraz to jak życie w piekarniku. Jeden z absurdalnych pomysłów jakie przez głowę mi przechodziły to rurki z wodą wspomagające wychładzanie ściany. A może olać temat, dać prostą izolację i zainwestować w klimę. Szukam po prostu pomysłu, który ułatwi życie i nie wspomoże utrudnień powrotu/wyjazdu z garażu :)

 

PS Ma to jakieś znaczenie jak np. od ulicy i działki skorzystać z najgrubszego dostępnego styropianu, a od południowej najcieńszy(dom sąsiada od północy jest bezpośrednio połączony, więc brak izolacji)? Czy w zasadzie skorzystanie z jakiejkolwiek grubości da już korzystny efekt, ale ważne by trzymać się tej samej grubości na całej powierzchni budynku ?

słoneczko.png

Napisano

Czyli chcesz z jednej strony dać np 1/3 mniej izolacji niż z drugiej? A wyobrażasz sobie wyjść w zimie w kurtce która ma tylko przód, a z tyłu byłbyś tylko w podkoszulku? Styropian grafitowy odpowiada mniej więcej 3/4 grubości białego styropianu. Według najnowszych norm odpowiednia grubość to 20cm białego albo 15cm grafitowego. Oczywiście można dać mniej i wszyscy rozumieją Twoją niedogodność związaną z wąskimi wjazdem. I nie chodzi o to czy będzie mniej cieplej, tylko nie da się dać z jednej strony mniej styropianu bo po pierwszej zimie zacznie Ci się skraplać woda na tej ścianie mniej ocieplonej.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

W zimie szybko zrozumiesz, że powinieneś dać równa grubość styropianu. Nawet latem - od południowej będziesz przecież chronił ścianę przed nadmiernym nagrzaniem.  Jaką masz powierzchnię ściany od południa - za dużo nie zaoszczędzisz na materiale. Jeśli szukasz oszczędności - nie tędy droga. I nie grafit tylko styropian "grafitowy". Grafit to jest dobry do ołówków. Masz tu przykładową ofertę Termo Organika styropianów FASADA - bo takiego użyjesz do ocieplenia ścian. Sa też styropiany grafitowe. W zasadzie obecnie - przeważnie o takich się tylko mówi - więcej się mówi niż kupuje bo w hurtowaniach niedobory i zmiany cen na wyższe rzecz jasna.

https://termoorganika.pl/grafitowy-styropian-innowacja-w-izolacji

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...