Skocz do zawartości

Ocieplenie/termoizolacja budynku typu kostka. Od południowej strony liczy się w zasadzie każdy centymetr.


Recommended Posts

Napisano

Witam, chciałem zapytać co można zrobić z takowym rodzynkiem, a mianowicie wjazd na działkę jest dosyć wąski. Linii ogrodu nie dorysowałem, ale wyjeżdżając z garażu i następnie z działki, jedyny normalny sposób i bez zbędnego manewrowania, jest przodem. A, że przodem, to promień skrętu jest większy jak wyjeżdżając tyłem i na centymetry obecnie mijam się zawsze z narożnikiem budynku. Sam wyjazd sam w sobie jest dosyć wąski, tak że VW Crafter ma na co uważać przejeżdżając. Chciałbym się doinformować czy istnieją jakieś systemy termoizolacji inne jak zastosowanie po prostu cienkiego styropianu, a może jest coś lepszego jak cieniutki grafitowy styropian. Owa ściana jest od strony południowej, sąsiad w tym miejscu nie ma drzewa tak więc od wschodu do zachodu cały czas jest nasłoneczniona. W takie upały jakie są teraz to jak życie w piekarniku. Jeden z absurdalnych pomysłów jakie przez głowę mi przechodziły to rurki z wodą wspomagające wychładzanie ściany. A może olać temat, dać prostą izolację i zainwestować w klimę. Szukam po prostu pomysłu, który ułatwi życie i nie wspomoże utrudnień powrotu/wyjazdu z garażu :)

 

PS Ma to jakieś znaczenie jak np. od ulicy i działki skorzystać z najgrubszego dostępnego styropianu, a od południowej najcieńszy(dom sąsiada od północy jest bezpośrednio połączony, więc brak izolacji)? Czy w zasadzie skorzystanie z jakiejkolwiek grubości da już korzystny efekt, ale ważne by trzymać się tej samej grubości na całej powierzchni budynku ?

słoneczko.png

Napisano

Czyli chcesz z jednej strony dać np 1/3 mniej izolacji niż z drugiej? A wyobrażasz sobie wyjść w zimie w kurtce która ma tylko przód, a z tyłu byłbyś tylko w podkoszulku? Styropian grafitowy odpowiada mniej więcej 3/4 grubości białego styropianu. Według najnowszych norm odpowiednia grubość to 20cm białego albo 15cm grafitowego. Oczywiście można dać mniej i wszyscy rozumieją Twoją niedogodność związaną z wąskimi wjazdem. I nie chodzi o to czy będzie mniej cieplej, tylko nie da się dać z jednej strony mniej styropianu bo po pierwszej zimie zacznie Ci się skraplać woda na tej ścianie mniej ocieplonej.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

W zimie szybko zrozumiesz, że powinieneś dać równa grubość styropianu. Nawet latem - od południowej będziesz przecież chronił ścianę przed nadmiernym nagrzaniem.  Jaką masz powierzchnię ściany od południa - za dużo nie zaoszczędzisz na materiale. Jeśli szukasz oszczędności - nie tędy droga. I nie grafit tylko styropian "grafitowy". Grafit to jest dobry do ołówków. Masz tu przykładową ofertę Termo Organika styropianów FASADA - bo takiego użyjesz do ocieplenia ścian. Sa też styropiany grafitowe. W zasadzie obecnie - przeważnie o takich się tylko mówi - więcej się mówi niż kupuje bo w hurtowaniach niedobory i zmiany cen na wyższe rzecz jasna.

https://termoorganika.pl/grafitowy-styropian-innowacja-w-izolacji

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
    • Jeżeli autora pytania to interesuje to można z tego zrobić układ w którym:  - lampy I i II będą zapalane i gaszone wspólnie (obie równocześnie) z każdego z trzech miejsc A, B, C; - lampa III będzie zapalana i gaszona niezależnie od lamp I oraz II z każdego z tych trzech miejsc.  To by wymagało zastosowania dwóch podwójnych łączników schodowych oraz podwójnego łącznika krzyżowego.  Jeżeli jest tym zainteresowanie to rozrysuję i opiszę układ połączeń.  Próbowałem jeszcze rozrysować układ z z potrójnymi łącznikami schodowymi i krzyżowymi, z lampami I i II zapalanymi i gaszonymi osobno, ale tu coś mi żył przewodów brakuje.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...