Skocz do zawartości

Ocieplenie/termoizolacja budynku typu kostka. Od południowej strony liczy się w zasadzie każdy centymetr.


Recommended Posts

Napisano

Witam, chciałem zapytać co można zrobić z takowym rodzynkiem, a mianowicie wjazd na działkę jest dosyć wąski. Linii ogrodu nie dorysowałem, ale wyjeżdżając z garażu i następnie z działki, jedyny normalny sposób i bez zbędnego manewrowania, jest przodem. A, że przodem, to promień skrętu jest większy jak wyjeżdżając tyłem i na centymetry obecnie mijam się zawsze z narożnikiem budynku. Sam wyjazd sam w sobie jest dosyć wąski, tak że VW Crafter ma na co uważać przejeżdżając. Chciałbym się doinformować czy istnieją jakieś systemy termoizolacji inne jak zastosowanie po prostu cienkiego styropianu, a może jest coś lepszego jak cieniutki grafitowy styropian. Owa ściana jest od strony południowej, sąsiad w tym miejscu nie ma drzewa tak więc od wschodu do zachodu cały czas jest nasłoneczniona. W takie upały jakie są teraz to jak życie w piekarniku. Jeden z absurdalnych pomysłów jakie przez głowę mi przechodziły to rurki z wodą wspomagające wychładzanie ściany. A może olać temat, dać prostą izolację i zainwestować w klimę. Szukam po prostu pomysłu, który ułatwi życie i nie wspomoże utrudnień powrotu/wyjazdu z garażu :)

 

PS Ma to jakieś znaczenie jak np. od ulicy i działki skorzystać z najgrubszego dostępnego styropianu, a od południowej najcieńszy(dom sąsiada od północy jest bezpośrednio połączony, więc brak izolacji)? Czy w zasadzie skorzystanie z jakiejkolwiek grubości da już korzystny efekt, ale ważne by trzymać się tej samej grubości na całej powierzchni budynku ?

słoneczko.png

Napisano

Czyli chcesz z jednej strony dać np 1/3 mniej izolacji niż z drugiej? A wyobrażasz sobie wyjść w zimie w kurtce która ma tylko przód, a z tyłu byłbyś tylko w podkoszulku? Styropian grafitowy odpowiada mniej więcej 3/4 grubości białego styropianu. Według najnowszych norm odpowiednia grubość to 20cm białego albo 15cm grafitowego. Oczywiście można dać mniej i wszyscy rozumieją Twoją niedogodność związaną z wąskimi wjazdem. I nie chodzi o to czy będzie mniej cieplej, tylko nie da się dać z jednej strony mniej styropianu bo po pierwszej zimie zacznie Ci się skraplać woda na tej ścianie mniej ocieplonej.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

W zimie szybko zrozumiesz, że powinieneś dać równa grubość styropianu. Nawet latem - od południowej będziesz przecież chronił ścianę przed nadmiernym nagrzaniem.  Jaką masz powierzchnię ściany od południa - za dużo nie zaoszczędzisz na materiale. Jeśli szukasz oszczędności - nie tędy droga. I nie grafit tylko styropian "grafitowy". Grafit to jest dobry do ołówków. Masz tu przykładową ofertę Termo Organika styropianów FASADA - bo takiego użyjesz do ocieplenia ścian. Sa też styropiany grafitowe. W zasadzie obecnie - przeważnie o takich się tylko mówi - więcej się mówi niż kupuje bo w hurtowaniach niedobory i zmiany cen na wyższe rzecz jasna.

https://termoorganika.pl/grafitowy-styropian-innowacja-w-izolacji

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czyli żadne urządzenie pomocnicze czy też inne rozwiązanie nie pomoże, bo ograniczeniem są rury ?    W takim razie przy poborze ciepłej wody powinno być podobnie, a jest znacznie gorzej, więc raczej przyczyna jest inna ? 
    • Kwestią zasadniczą są przekroje zastosowanych rur. Te na parterze nie były przewidziane do zwiększonego poboru wody na górę, te na górze są prawdopodobnie zbyt małe, bo przewidziano je na normalną instalację, a nie instalację podniesioną wyżej (spadek ciśnienia o wysokość słupa wody od piwnicy do piętra). Ot i masz przyczynę.    Niestety, hydraulicy na rynku są w większości przyuczonymi amatorami i stosuję utarte schematy, które jednak trzeba dopasowywać do zmieniających się warunków, ale oni tego nie potrafią. 
    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...