Skocz do zawartości

Remont starego domu - porady


Recommended Posts

Napisano

Witam, 

Zacznę od początku, a mianowicie moim marzeniem od zawsze było mieszkać w domu. Chciałbym uciec z bloku, z miasta. 

Ostatnio szacowałem koszty budowy domu plus wszystkie formalności związane z budową. 

No i mnie to zdecydowanie przeroslo. Może nie tyle koszty co pozwolenia papiery zgody etc.

Zastanawiam się nad kupieniem małego domu do ewentualnego remontu. W mojej okolicy takie domy stoją od 100 tys wzwyż. (Max do 160) . 

Mały dom mam na myśli 80-100m².

Czy warto iść w takie coś ? Na co zwracać szczególną uwagę przy oglądaniu domu ? Jeżeli nie znam się za bardzo na budownictwie to lepiej wynająć jakiegoś majstra który oceni stan ? 

Dodam że najchętniej z takiego domu zostawionym tylko ściany i dach, o ile dach będzie w dobrym stanie. I zaczął wszystko od początku. 

 

Przeczytałem kilka postów na różnych forach i zdania są podzielone co do remontu starego domu. Jak uważacie ?

Napisano

Nie wiem co to za okolica, ale kwoty jakie podałeś to są ceny gruntu, czyli taki stary dom jest do wyburzenia, a nie do remontu. Zwłaszcza że wszystkie nieruchomości, grunty też poszły przynajmniej w mojej okolicy o 25%. Chyba że jest to 5 arów.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
3 godziny temu, Otaliano napisał:

Naprawdę nikt nic ?

Jak będziesz miał już coś na oku to najlepiej  by było abyś jednak wziął kogoś kto ogarnia remonty i oszacował czy chata się nadaje .

Napisano
Dnia 10.06.2021 o 21:09, Otaliano napisał:

Przeczytałem kilka postów na różnych forach i zdania są podzielone co do remontu starego domu. Jak uważacie ?

Zależy od miejsca i domu, jego stanu, wnętrzA.

Jeśli szukasz dom do wyburzenia - to szukaj rudery.

Jesli do remontu, rozbudowy - to szukaj właśnie taki, który w w dużej części zaadoptujesz - a nie wyburzał wnętrza.

Formalności przy wyburzaniu czy generalnym remonvie ze zmianami konstrukcyjnymi bedziesz mial takie same, jak przy nowym domu - o ile nie większe.

a więc:

1. Najpierw znajdź odpowiednie miejsce i dom (lokalizacja, sąsiedztwo, wielkość dzialki i domu, rozplanowanie domu).

To najważniejsze!!!!

2. Przy pomocy fachowca oceń stan techniczny budynku i możliwość adaptacji czy rozbudowy.

To drugie pod kątem ważności!!!

3. Przy pomocy tegoż samego fachowca oceń koszty.

4. Ewentualnie podziel się z nami wnioskami - a my postaramy się coś sensownego odpisać :)

Napisano

Dzięki za konkretne odpowiedzi :)

w sumie taki plan mam w głowie że nie chce kupić kompletnej rudery. Na pewno też nie chce drewnianego. Najważniejsze żeby mury i fundamenty były w porządku. 

Resztę jakoś się ogarne. Powoli do przodu :icon_biggrin: 

Nie chcę też jakoś gruntownie go przerabiać. Wystarczą mi 3 pokoje, kuchnia łazienka i trochę ogródka.  Więc takiego domu będę szukał.

Przeglądam aktualnie 3 strony z nieruchomościami kryteria mam ustawione do 160 tys i rok budowy nie starszy niż 50 lat. No i cegła lub pustak obowiązkowo.

No to ceny zaczynają się tak od 100 tys zł.

Po zdjęciach nie wyglądają na rudery tylko po prostu na stare domy w którym mieszkały straszę osoby. 

 

Napisano
Przed chwilą, Otaliano napisał:

Nie chcę też jakoś gruntownie go przerabiać.

Więc sporo papierologii odpadnie i użerania się z urzędasami .

Napisano

Jak masz mozliwosc to szukaj ofert bez posrednikow... 

W zaleznosci jakie masz wymagania to takiego musisz szukac domu. W zaleznosci od regionu, polozenia działki stanu technicznego ceny sa rozne. Nie kiedy fajny dom ale dzialka kiepska, a nie kiedy odwrotnie..

W moim przypadku 200tys za remont to moze byc mało... 

Remont 200tys + kupno 100-150tys = koszt budowy nowego (takiego jaki chcesz)

Ale to moje zdanie.

 

Napisano

Zdaje sobie sprawę że koszt remontu może być podobny do kosztu budowy, tylko plusy remontu są takie że może wyjść o wiele taniej jeżeli dom jest w dobrej kondycji, dwa zdecydowanie mniej papierów lub wcale (nie licząc papierów związanych z kupnem domu) no i trzy mogę taki dom sobie remontować nawet kilka lat. Zrobić na spokojnie kuchnię łazienkę i jeden pokój a resztę powoli jak uzbiera się pieniądze. Przy budowie domu to przydało by się od razu machnąć SSZ 

 

Napisano

To jest nie do wiary, u mnie na wsi gruntu tej wielkości się nie kupi za te pieniądze. Z kolei dla większości ludzi taki dom ma wartość taką, że trzeba zapłacić za wywiezienie gruzu. Tu z kolei są wszystkie media i przynajmniej za tym nie trzeba chodzić. Tak naprawdę to jest dom w którym z dnia na dzień można zamieszkać .

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

A w jakiej okolicy mieszkasz z ciekawości ?

Chciałbym kupić jak najszybciej jakiś dom i nawet niech stoi 2 3 lata bo wiem że z roku na rok coraz droższe są nieruchomości

Napisano
Dnia 10.06.2021 o 21:09, Otaliano napisał:

Witam, 

Zacznę od początku, a mianowicie moim marzeniem od zawsze było mieszkać w domu. Chciałbym uciec z bloku, z miasta. 

Ostatnio szacowałem koszty budowy domu plus wszystkie formalności związane z budową. 

No i mnie to zdecydowanie przeroslo. Może nie tyle koszty co pozwolenia papiery zgody etc.

Zastanawiam się nad kupieniem małego domu do ewentualnego remontu. W mojej okolicy takie domy stoją od 100 tys wzwyż. (Max do 160) . 

Mały dom mam na myśli 80-100m².

Czy warto iść w takie coś ? Na co zwracać szczególną uwagę przy oglądaniu domu ? Jeżeli nie znam się za bardzo na budownictwie to lepiej wynająć jakiegoś majstra który oceni stan ? 

Dodam że najchętniej z takiego domu zostawionym tylko ściany i dach, o ile dach będzie w dobrym stanie. I zaczął wszystko od początku. 

 

Przeczytałem kilka postów na różnych forach i zdania są podzielone co do remontu starego domu. Jak uważacie ?

Remonty nieraz wychodzą drogo, wszystko zależy w jakim stanie jest dom, ten kto ogląda musi się znać na budownictwie, zdążyło mi się już dla kogoś zacząć remontować i rozbieraliśmy najpierw dach. stropy, potem ściany i zostały tylko fundamenty i na nich wylewałem nowe lawy, tak z domu niewiele zostało, krokwie nie nadawały się na   wbudowanie.,

Z używki z domu postawiłem tylko budyneczek gospodarczy i to dobrego materiału ledwo starczyło, okazało się też,  że trzeba wiercić nową studnię bo stara nie nadążała z wodą, tak to czasami wychodzi. 

1 godzinę temu, Otaliano napisał:

Zdaje sobie sprawę że koszt remontu może być podobny do kosztu budowy, tylko plusy remontu są takie że może wyjść o wiele taniej jeżeli dom jest w dobrej kondycji

Domu używki nie jesteś już w stanie tak ocieplić jak nowo postawionego, w dodatku nie zmienisz już usytuowanego domu względem stron świata, oraz potrzebny większy remont żeby wewnątrz przestawiać przegrody, otwory okienne często są zbyt małe, instalacje z przyłączami prawdopodobnie do wymiany, elektryczna przeważnie zawsze, kanalizacyjna przy remoncie bardzo często zostaje szczątkowa, woda i centralne praktycznie w całości do wycięcia, kominy i ściany nośne wymuszają podział budynku, czasami trafi się działka zalewowa- deszcz/ulewy,, albo rzeka, w ostateczności upierdliwe sąsiedztwo może się jeszcze trafić.:takaemotka:

Napisano
58 minut temu, Otaliano napisał:

A w jakiej okolicy mieszkasz z ciekawości ?

Chciałbym kupić jak najszybciej jakiś dom i nawet niech stoi 2 3 lata bo wiem że z roku na rok coraz droższe są nieruchomości

Teraz ceny zaszalały i jest wysokie ryzyko cokolwiek  kupować/sprzedawać,  jak pęknie bańka mieszkaniowa można albo zostać bez kasy na zakup po sprzedaży mieszkania, albo dobrze zarobić.

Napisano

Dokładnie, w tej chwili jest loteria, może to wszystko ebnąć z dnia na dzień, tak jak z dnia na dzień wszystko poszybowało do góry. 1kg świeżych malin 90zł/kg tak na marginesie. Ja mieszkam 25km od granicy Krakowa i tu już podobno są ceny 17tys za 1ar. Jak nie wyjdą jakieś cuda, o których pisze[mention=20489]animus[/mention] w 150tys z remontem powinieneś się zmieścić. Liczę dach, ocieplenie, ogrzewanie w całości, okna i drzwi. Nie liczę środka, bo ceny za robocizne są też różne od 60zł do 100zł za 1m2 np suchych tynków. Bierz jeszcze pod uwagę program czyste powietrze, do 53tys mógłbyś otrzymać dofinansowania.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka





Napisano
19 godzin temu, animus napisał:

Remonty nieraz wychodzą drogo, wszystko zależy w jakim stanie jest dom, ten kto ogląda musi się znać na budownictwie, zdążyło mi się już dla kogoś zacząć remontować i rozbieraliśmy najpierw dach. stropy, potem ściany i zostały tylko fundamenty i na nich wylewałem nowe lawy, tak z domu niewiele zostało, krokwie nie nadawały się na   wbudowanie.,

Z używki z domu postawiłem tylko budyneczek gospodarczy i to dobrego materiału ledwo starczyło, okazało się też,  że trzeba wiercić nową studnię bo stara nie nadążała z wodą, tak to czasami wychodzi. 

Domu używki nie jesteś już w stanie tak ocieplić jak nowo postawionego, w dodatku nie zmienisz już usytuowanego domu względem stron świata, oraz potrzebny większy remont żeby wewnątrz przestawiać przegrody, otwory okienne często są zbyt małe, instalacje z przyłączami prawdopodobnie do wymiany, elektryczna przeważnie zawsze, kanalizacyjna przy remoncie bardzo często zostaje szczątkowa, woda i centralne praktycznie w całości do wycięcia, kominy i ściany nośne wymuszają podział budynku, czasami trafi się działka zalewowa- deszcz/ulewy,, albo rzeka, w ostateczności upierdliwe sąsiedztwo może się jeszcze trafić.:takaemotka:

Dlaczego starego domu nie idzie ocieplić tak dobrze jak nowego ?

Napisano
20 minut temu, Otaliano napisał:

Dlaczego starego domu nie idzie ocieplić tak dobrze jak nowego ?

Nie da się włożyć np. przekładki termicznej pod ściany nośne, trzeba rozebrać do fundamentów. 

Izolacja pozioma pod ścianami fundamentowymi to największy problem w starych domach. 

Napisano
29 minut temu, animus napisał:

Nie da się włożyć np. przekładki termicznej pod ściany nośne, trzeba rozebrać do fundamentów. 

Izolacja pozioma pod ścianami fundamentowymi to największy problem w starych domach. 

Nie mam pojęcia o czym piszesz haha ja myślałem że ocieplenie domu to tylko steropianem od zewnątrz. To nie wystarczy?

Napisano

Zgadza się, brak przegrody to jakieś 25 - 30% gorsza sprawność ocieplenia. Gorzej z poziomą, bo tu mimo wszystko zawsze będzie ciągnęło w dół ciepło. Dlatego uważam że chyba lepszym rozwiązaniem jest nie ocieplać piwnicy w takiej sytuacji, tylko stropy, żeby to zimno mimo wszystko zostało w ścianach piwnicy. No i wilgoć. Nawet jak jest papa czy inna smoła, podciąganie kapilarne jest praktycznie niemożliwe do zlikwidowania.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
Przed chwilą, vlad1431 napisał:

będzie ciągnęło w dół ciepło

Jakiś wsteczny cug? czy miejscowa anomalia jakaś ? ja zawsze głupi myślałem że ciepło to raczej do góry idzie....

Ale w dzisiejszych czasach to różności mogą się zdarzyć ...

Animus ....weź wytłumacz o co kaman z tą przegrodą cieplną poziomą ....wkładką termiczną ....bo pierwsze słyszę

47 minut temu, animus napisał:

Nie da się włożyć np. przekładki termicznej pod ściany nośne, trzeba rozebrać do fundamentów.

 

:icon_eek:

Napisano

Źle się wyrazilem, chodzi bardziej o to, że jak wolisz, to zimno będzie szło do góry. Że jak nie ma izolacji poziomej zaczynając od ścian nośnych w piwnicy, to i tak od ziemi będzię ciągło.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
6 minut temu, vlad1431 napisał:

to i tak od ziemi będzię ciągło.

Odkopie fundamenty , da izolację i po wsiem , w nowych budynkach kopać nie trzeba bo izolacja termiczna aż od ław jest w standardzie ....

Izolacja termiczna w pionie od ław po krokwie ....tak to się robi.:icon_biggrin:

Napisano

Ale fundamenty odkopie tylko z jednej strony, a pod wylewkami w piwnicy już nic nie zrobi, chyba że będzie kuł wylewki. Sam pisałeś że starego domu już się tak nie odizoluje jak nowego gdzie robisz na nowych rozwiązaniach, gdzie można izolować co, jak, czym i za ile się chce. Natomiast pozioma izolacja a pionowa to dwie różne kwestie. Zaizolowanie pionowe fundamentów to dopiero połowa sukcesu, bo i tak ściany nośne są położone na lepiku czy papie. U mnie są na lepiku i ściany ciągną jak chcą i kiedy chcą. Mam nadzieję że po zrobieniu drenażu opaskowego to się skończy.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
2 minuty temu, vlad1431 napisał:

Ale fundamenty odkopie tylko z jednej strony,

a z drugiej strony to po co odkopywać?

W celu ocieplenia fundamentu z dwóch stron? 

5 minut temu, vlad1431 napisał:

Sam pisałeś że starego domu już się tak nie odizoluje jak nowego gdzie robisz na nowych rozwiązaniach,

Gdzie tak napisałem?

1 godzinę temu, Otaliano napisał:

ocieplenie domu to tylko steropianem od zewnątrz. To nie wystarczy?

W zupełności wystarczy jak będzie wykonane według sztuki budowlanej.

Napisano

Ok, pomyliłem, to pisał animus, także zwracam honor.

Tak, jakby chciał idealnie ocieplić fundamenty, to pewnie trzeba byłoby z dwóch stron. Dlatego ja uważam że starą piwnicę lepiej zostawić tak jak jest, byleby wilgoci nie było, ocieplić stropy i tyle, bo wkład w ocieplenie fundamentów i ścian piwnicy w starym domu raczej nigdy się nie zwróci.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano
1 godzinę temu, joks napisał:

Animus ....weź wytłumacz o co kaman z tą przegrodą cieplną poziomą ....wkładką termiczną ....bo pierwsze słyszę

:icon_eek:

slider-isomur-plus.jpg

 

F7G63IU.png

Napisano
2 godziny temu, Otaliano napisał:

Nie mam pojęcia o czym piszesz haha ja myślałem że ocieplenie domu to tylko steropianem od zewnątrz. To nie wystarczy?

Bo Ty będziesz próbował  zbliżyć się  pod  wzór domu niskoenergetycznego, a jeszcze są  domy  energooszczędne, pasywne, zero-energetyczne, plus-energetyczne itd.  

Napisano
16 minut temu, animus napisał:

Bo Ty będziesz próbował  zbliżyć się  pod  wzór domu niskoenergetycznego, a jeszcze są  domy  energooszczędne, pasywne, zero-energetyczne, plus-energetyczne itd.  

Zdecydowanie musze więcej o tym poczytać :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...