Skocz do zawartości

Różnica poziomów podłogi


Recommended Posts

Napisano

Witajcie,  

Kiedyś:

2 pokoje, jeden duży salon z wydzieloną płytkami częścią, reszta ok. 5 cm niżej. Płytka wykonczona listwą wystająca ponad plytke. Drugi pokoj raczej na tym samym poziomie co płytka w pokoju nr. 1 

 

Teraz: jeden duży pokój, zburzona ściana,  kawalek "dziury" w podłodze po ścianie. 

 

Cel: jedna równa powierzchnia, najlepiej wykonczona panelem.

 

Pytanie: w jaki sposób wyrównać podłogę, jakis podklad? 

Różnica 5 cm jest wyrównana styropianem. 

Napisano

Najprościej keramzyt, na około 50m2 - 5cm grubości w granicach 1100zł. Nie robilem z tego nigdy, ale też będę wyrównywał keramzytem.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
11 godzin temu, Łukasz Marcin Jarych napisał:

Witajcie,  

Kiedyś:

2 pokoje, jeden duży salon z wydzieloną płytkami częścią, reszta ok. 5 cm niżej. Płytka wykonczona listwą wystająca ponad plytke. Drugi pokoj raczej na tym samym poziomie co płytka w pokoju nr. 1 

 

Teraz: jeden duży pokój, zburzona ściana,  kawalek "dziury" w podłodze po ścianie. 

 

Cel: jedna równa powierzchnia, najlepiej wykonczona panelem.

 

Pytanie: w jaki sposób wyrównać podłogę, jakis podklad? 

Różnica 5 cm jest wyrównana styropianem. 

Można zrobić jastrychem te kilka cm.

Napisano
 
Nie wiem, czy dasz radę. Keramzyt trzeba jeszcze ustabilizować, nie zmieścisz się w warstwie 5 cm.
Nie mierzylem ile jest do wyrównania, obawiam się że sporo. Na poddaszu nikt tam raczej nic nie planował i w jednym rogu na oko widać że kilka centymetrów jest wyżej. Musze sobie dozować te wszystkie informacje, bo potem spać nie mogę.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Widziałem kiedyś takie wyrównywanie, ale różnica poziomów była spora. I na warstwę sypkiego keramzytu położono chudziak z keramzytem zmieszany. Warstwą tak ok. 7 - 8 cm. Mówili, że jeśli mniej, to się będzie kruszyła przy dalszych robotach. I dopiero na tym podłożu wykonana została wylewka. 

Napisano
6 godzin temu, Eksperci Weber napisał:

Dzień dobry,

 

chętnie pomożemy, z tym, że potrzebujemy więcej szczegółów: co jest do zalania, czy tylko dziura po ścianie, czy też wyrównanie poziomów?

 

Pozdrawiamy!

Dziura i wyrównanie poziomów:)

Napisano
1 godzinę temu, Łukasz Marcin Jarych napisał:

Dziura i wyrównanie poziomów:)

 

Jaka jest różnica poziomów? Napisał Pan, że 5 cm jest wyrównane styropianem. Ile zatem ma "dziura" a ile potrzebuje Pan wylewki aby zrównać poziomy?

Napisano (edytowany)
10 godzin temu, Łukasz Marcin Jarych napisał:

Myślę że również max 5 cm. 

 

Może Pan w takim razie:

  • otwór po ścianie wypełnić jastrychem weberfloor 1000 PLUS lub jastrychem z właściwościami samopoziomującymi (do 5 cm): weber.floor 4310 lub weber Renofloor,
  • 5 cm różnicy między pomieszczeniami można wypełnić też jastrychem weberfloor 1000 PLUS lub samopoziomującymi weber.floor 4310 lub weber Renofloor. Jeśli jest to na styropianie - należy położyć folię i dodatkowo wykonać zbrojenie siatką.

 

Więcej informacji o produktach znajdzie Pan:

- weberfloor 1000 PLUS: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jastrychy-cementowe/weberfloor-1000-plus

- weber.floor 4310: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

 

Może Pan również skontaktować się z Biurem Doradztwa Technicznego, który jest dostępny pod nr tel. 800 163 121.

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...