Skocz do zawartości

Płyty g-k na drewnianym suficie


Recommended Posts

Dzień dobry,

 

Znajomy chciałby aby pomóc mu w remoncie domu a mianowicie chciałby zastąpić widoczne na zdjęciach deski na suficie płytami g-k w taki sposób żeby zostały tylko belki stropowe. Jak myślicie w jaki sposób to zrobić? Bo raczej przykręcić po prostu płyt g-k do tego drewna nie można. 

IMG_4649.JPG

Link do komentarza
2 godziny temu, borloss napisał:

  Bo raczej przykręcić po prostu płyt g-k do tego drewna nie można. 

 

Wszystko zależy od tego, czy jest płaszczyzna tego co jest i co to za pomieszczenie, czyli czy to drzewo pracuje. Jeśli okresowo jest więcej wilgoci to tylko profile.  

Płytę OSB odradzam, same profile wypoziomować jest wygodniej i skuteczniej.

Link do komentarza

No to super, to teraz już wiem:D

 

To mam jeszcze 3 pytanka:

1. Ile zastosować wieszaków do profili CD? Czy wystarczy na każdy po jednym czy więcej? (i tak będę układał te UD, dla solidniejszej konstrukcji)

 

2. Do przykręcenia profili UD do belek zastosować normalne wkręty do drewna? Np fi 6 albo 8 ?

 

3. Czy wkładać coś pomiędzy ten drewniany sufit a płytę g-k? Jakaś izolacja?

Link do komentarza

Wieszaki przykręcasz do belek, czyli taką odległość jak są belki. Do wieszaków kręcisz profile CD. Na tym zdjęciu to co narysowałeś nijak sie ma do całej konstrukcji. UD kręcisz tylko na ścianach bocznych. Ma to wyglądać mniej więcej tak:3992eb2dce3c72dd4331a792c50d8e65.jpg

Co jest pod tymi deskami? Jest jakieś ocieplenie? Folia paroizolacyjna?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Link do komentarza

Kierunki profili na zdjęciu narysowałeś ok, czyli CD mają być w poprzek belek przykręcone do wieszaków. A UD mają być tylko na ścianach i w UD wsunięte są CD i do kupy skręcone. czyli zamysł był dobry, tylko nie do końca dobrze rozmieszczone te profile są na Twoim rysunku. A wczoraj miałem ciężki dzień.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Szanowny Panie,
Konstrukcja profili powinna wyglądać w ten sposób , jak na wcześniej załączonym zdjęciu. Dzięki temu zabudowa będzie stabilna. . Do spoinowania łączeń oraz maskowania wkrętów rekomenduję zastosować elastyczną masę Śnieżka Acryl-Putz® MS30. Masa jest łatwa w urobieniu i aplikacji, łatwo się szlifuje, jest odporna na skurcz i pękanie. Dzięki swoim właściwościom skutecznie ogranicza ryzyko pojawiania się pęknięć oraz niweluje napięcia, które wynikają z łączenia ze sobą płyt.
 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dobra, chyba wiem jak to połączyć najwyżej sam wrzucę szkic/rysunek dla potwierdzenia. Planuje zakupić łączniki firmy Polskiej na "D", mam tam otwory fi5 i fi11.  Chcę te otwory fi5 wykorzystać do wkręcenia w belkę drewnianą wkrętami fi5 lub fi6(z doś. wiem, że też wejdą) natomiast co do otworów fi11 to chciałem zastosować wkręty do betonu(Polskiej firmy na "D" ) modelu/typu PBW tylko nie wiem czy 10,5 czy 12,5...infolinia tej firmy, jak zwykle pomocna...żenada. Czy to dobry pomysł? Materiał to oczywiście stara pełna cegła. Proszę o doradzenie
    • 1. Proponuję spytać w banku. 2. Dużo zależy od robocizny, ale w przybliżeniu można tyle liczyć. 3. Zasadniczo najdroższa do wykończenia jest łazienka i ew. kuchnia, bo tam jest najwięcej instalacji i z reguły kładzie się płytki, a to jest najbardziej pracochłonne.  
    • Tylko to nie jest szukanie przyczyny. Bo kołek szybkiego montażu nie ma prawa wypadać z otworu.       Kołki z wkrętem przede wszystkim muszą być kompletne, czyli wkręt dobrany do samego kołka. Do takich spraw jak montaż konstrukcji g/k najczęściej stosuje się kołki szybkiego montażu, takie z kołnierzem, i wkręty z gwintem tolerującym wbijanie młotkiem.     Jeśli otwór jest zawsze za duży, to trzeba wymienić sprzęt na inny egzemplarz, bo ten może mieć bicie. 
    • Takiego sposobu jeszcze nie słyszałem 😯 może spróbuję. Ogólnie 3 z 5 kołków jakie wbiłem siedzą dobrze(przynajmniej tak mi się wydaje). Może to kwestia tego że na suficie mam jeszcze jakiś tynk lub coś podobnego a dopiero potem beton.     W ogóle to tak sobie teraz pomyslalem. Czy mojekolki aby nie da za krótkie? Tzn mają po 3 cm długości śruba w nich ma 4 cm. Czy taka długość do żelbetonu na suficie który poprzedzony jest jeszcze jakaś warstwa jest ok?
    • Dziękuję 🙂  Źle napisałem, że będzie to zbiornik. Ma kształt walca z pełnymi otworami od dołu i góry, zasypany będzie żwirem z umieszczoną w środku studzienką. Dach od tej strony ma ok 90 M2 Jaki powinien być spadek przy wykopie, 2 cm na długości 1 metra będzie Ok? U mnie tona żwiru 16 mm- 32 mm kosztuję 140 zł, czy można użyć inny?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...