Skocz do zawartości

Panele na starej podłodze z legarami


Recommended Posts

Napisano

To jeszcze temat podłoga :)  Takiej sytuacji jeszcze nie miałem, a chciałem to zrobić dość dobrze i tak samo się przygotować do pracy :)  Czytałem też kilka postów podobnych do mojego, więc mam nadzieję że gdzieś w czeluściach tego zapytania ujawi się wam iskierka nadzieli dobrych podpowiedzi ;)

W starszym już domu ok 50 lat chciałbym wyremontować nieużywany dotychczas pokój córce. Obecnie jest tam stara podłoga na legarach (pod deską wolna przestrzeń, niżej zdaje się piasek z czymś wymieszany). Deski dość dobrze się trzymają, felcowane, ale nie chce iść w ich zrywanie, odnowę i cyklinowanie (finalnie ma być panel podłogowy). Podłoga jest zimna, między deskami porobiły się szczeliny po ok 1mm. Jest też klawiszowanie pomiędzy deskami. Jeszcze dokładnie nie złapałem max różnicy w poziomach, ale obstawiam nawet do 0,5-1cm (będę to wiedział do około miesiąca, a wątek wrzucam żeby wstępnie zorientować sie w temacie i poprosić Was o pomoc). Zależy mi na dobrym ociepleniu podłogi, wyrównaniu i ciut wygłuszeniu (w tej kolejności), by finalnie położyć panel. To że podłoga się podniesie nie jest kłopotem - mam zapas ze 4cm.

Sporo czytałem o podkładzie pod panele, ale ile sklepów i fachowców tyle opinii, a co gorsza zazwyczaj odnoszą się do podłogowego ogrzewania i równych powierzchni. Dlatego napiszę Wam jaki mam plan a do Was mam prośbę o weryfikację. Materiały w jakich z grubsza się rozeznałem i pewnie się powinienem poruszać to styrodur, xps, płyty osb, styropian pogłogowy, paraizolacja, korek, włókno drzewne.

Żeby nie pchać się w koszty pomyślałem o rozwiązaniu z pominięciem płyt osb. Zamiast nich na deskach które klawiszują w dół, dotnę pasy z korka z lekkim naddatkiem by minimalnie wystawały powyżej poziom (ok 1mm). Ten 1mm pewnie z się podda naciskowi (albo i nie). Następnie na tak wyrównanie podłoże chciałbym dać XPS (300kPa). Dzięki temu mamy w miarę wyrównaną podłogę i ocieploną a jednocześnie w miarę odporną na nacisk. Następnie na to paraizolacja a na nią korek. Na niego bezpośrednio panel.
- xps bez dylatacji
- paraizolacja z fartuchami na ścianę
- korek i panel z dylatacją

To nad czym się zastanawiam
- gąbka tuż pod panel czy dawać, żeby ewentualnie wyłapała drobne nierówności korka i może nieco oszczędziła go w eksploatacji by się nie kruszył
- myślałem też by na lub zamiast korka dać włókno drzewne 5-7mm. Wyczytałem że izoluje cieplnie oraz fajnie wygłusza, ale nie znalazłem jak się ma na ugniatanie (np pod szafą 3drzwiową).

- między deską a panelem, nie mam nic mocowanego wkrętem i zastanawiam się czy to wszystko nie będzie "jeździć"

Z grubsza chyba wszystkie przemyślenia udało mi się zawrzeć Pewnie teraz nieźle mi się oberwie, ale liczę że choć konstruktywnie. Myślę jak to zrobić żeby też nie popłynąć z kasą, bo gdyby nie limit, to po prostu poszedłbym w beton lub cyklinowanie. Aha, jeszcze coś - prace chciałbym wykonać sam, więc gdybyście mięli jakieś praktyczne porady byłbym wdzięczny również i za nie.

Napisano

Też bym dał OSB, a wcześniej płyty z wełny 2.5-5cm, tylko martwi mnie to co będzie się działo pod tym jak się to zamknie. Autor pisze o jakimś piasku, czyli pod piaskiem może być glina albo jakaś wylewka i po zamknięciu płytami OSB wydaje mi się że będą dobre warunki do wykraplania się wilgoci a wtedy z desek zostanie próchno za max 5 lat. Niech autor sprawdzi dokładnie co jest pod tym piaskiem.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Ja bym ustabilizował i wyrównał podłogę z desek, na to płyte OSB, potem podkład pod panele i na to panele. Od ścian zrobić dylatację - zgodnie z metodami układania paneli.

a wlistwach przypodlogowych szczeliny, żeby przewietrzała się przestrzeń między legarami

 

3 godziny temu, vlad1431 napisał:

utor pisze o jakimś piasku, czyli pod piaskiem może być glina albo jakaś wylewka i po zamknięciu płytami OSB wydaje mi się że będą dobre warunki do wykraplania się wilgoci a wtedy z desek zostanie próchno za max 5 lat.

Po to się robi szczelinę między deskami podłogowymi a wypełnieniem między legarami - oraz szczeliny w listwach przypodłogowych - zeby ta wilgoć latwo wyszła spod podłogi,

Napisano
40 minut temu, zenek napisał:

a wlistwach przypodlogowych szczeliny, żeby przewietrzała się przestrzeń między legarami

 

Po to się robi szczelinę między deskami podłogowymi a wypełnieniem między legarami - oraz szczeliny w listwach przypodłogowych - zeby ta wilgoć latwo wyszła spod podłogi,

mógłbym prosić o szerszy opis? jak dobrze rozumiem to np zrobić 8 nawierceń w deskach (po 2 na ścianę), tak by wypadły na listwach i w listwach zrobić otwory? np wiertłem 8mm. Coś w ten deseń?

4 godziny temu, vlad1431 napisał:

Też bym dał OSB, a wcześniej płyty z wełny 2.5-5cm, tylko martwi mnie to co będzie się działo pod tym jak się to zamknie. Autor pisze o jakimś piasku, czyli pod piaskiem może być glina albo jakaś wylewka i po zamknięciu płytami OSB wydaje mi się że będą dobre warunki do wykraplania się wilgoci a wtedy z desek zostanie próchno za max 5 lat. Niech autor sprawdzi dokładnie co jest pod tym piaskiem.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

ciężko powiedzieć co jest pod piaskiem. raczej gliny nie ma, a zwykła ziemia (patrząc po tym co dookoła domu jest głębiej).

Ale właśnie dlatego zamiast OSB (które może pociągnąć wodę), myślałem o styrodurze, który jest twardy (więc wyrówna) i dobrze izoluje zimno (więc ociepli).

6 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Ja bym ustabilizował i wyrównał podłogę z desek, na to płyte OSB, potem podkład pod panele i na to panele. Od ścian zrobić dylatację - zgodnie z metodami układania paneli.

hmm też myślałem o osb (w sumie mniej bym się orobił, i jakoś przyjemniej na tym pracować niż styrodurze. Tylko mam wrażenie że XPS lepiej będzie izolował zimno oraz nie reaguje na wilgoć.

Napisano
3 godziny temu, czarek1982 napisał:

mógłbym prosić o szerszy opis? jak dobrze rozumiem to np zrobić 8 nawierceń w deskach (po 2 na ścianę), tak by wypadły na listwach i w listwach zrobić otwory? np wiertłem 8mm. Coś w ten deseń?

tu jest kwestia - bo nawet radzą otwory wentlacyjne robić w ścianach (od dawna). Ale to są zasady do starych kamienic, domów i podłóg na gruncie. Choć pewnie dzis nie są złe, tylko pracochłonne do wykonu.

Myslę, że w obecnych warunkach przy suchym pomieszczeniu może wystarczą otwory wetylacyjne w listwie przypodłogowej albo w gornej części listwy (między ścianą a listwą, albo jakieś kratki wentylacyjne na czole listwy. Raczej nie między podłogą a listwą, bo się będą tam śmieci zbierać. 

Ważne, by powietrze, które jest między podłogą a wypełnieniem między legarami mogło jakoś się przemieszczać do tych otworów, czy szczelin wentylacyjnych. 

 

Też jestem ciekaw, co na to spece forumowi, eksperci - napiszą w tym temacie.

3 godziny temu, czarek1982 napisał:

hmm też myślałem o osb (w sumie mniej bym się orobił, i jakoś przyjemniej na tym pracować niż styrodurze. Tylko mam wrażenie że XPS lepiej będzie izolował zimno oraz nie reaguje na wilgoć.

ale słabo wygłusza, wytłumia odgłosy chodzenia i użytkowania - a chodzi też o to, by podłoga nie dawała odgłosu zbyt mocno - ani w dół ani w omieszczeniu.

Wełna wytłumia odgłosy, dobrze też, jeśli legary leżą na na czymś, co wytłumi trochę odgłos.

Ja zrobiłem w dwóch pomieszczeniach pod podkładkami pd legarami takie kwadraty z gumy i filcu - zdało egzamin. Tam dawałem bezpośrednio na legary deski podłogowe.

 

Teraz w innym pokoju dałem kawałki wykładziny XPS (2mm) pod podkładki pod legary i na legary pod płyty  osb (na nie klepkę) też daje taką wykładzinę 2.5 mm  (ale legary ma szerokie na 12 cm x 6, więc ten ciężar się rozłoży szeroko - może nie siądzie  ta wykładzina - (legary w osi co 48cm).

Dzielę się sposobem - ale nie potrafię powiedzieć, czy to jest całkiem prawidłowe, choć konsultowałem z fachowcami.  

 

W obu przypadkach dałem wełnę min pod i wokół legarów z 2- 3 cm szczeliny z powietrzem między wełną a podłogą.

Napisano
2 godziny temu, zenek napisał:

Jeszcze jedno - bo teraz dczytałem - sorry - że ty masz podłogę na gruncie.

Tym bardziej musisz jednak zadbać  zwentylowanie tej przestrzeni pod starą podłogą. 

I chcesz na te dechy dawać warstwy, ocieplenie - no jest to dość ryzykowne ze względu na wilgoć.

 

Tu masz taki link:

https://leca.pl/pomoc/porada-eksperta/remont-podlogi-na-legarach/

Myślę, że niegłupio opisane.

SUPER :D   dzięki za zwrócenie uwagi. Po tym wpisie dzwoniłem do taty który pamięta czas budowy i kilka rzeczy się dowiedziałem. Legary faktycznie stją na piasku (drobny piasek). Dom na górce więc mówi, że wilgoć nie jest jakaś ponadprzeciętna. Powierzchnie pod podłogami miały dawniej 4 duże otwory wentylacyjne zamykane na czas zimy. Został 1 faktycznie go namierzyłem. Oprócz tego wolna przestrzeń pod deskami jest połączona z wolną przestrzenią między ścianami (zewnętrzne ściany budynku są podwójne). Z tego co tata mówi, to cyrkulacja jest pomiędzy tymi przestrzeniami. Strych nie jest ocieplony, więc pewnie tamtędy część tego powietrza uchodzi.

Tylko teraz zastanawiam się czy robić te otwory wentylacyjne przy listwie? Niby dla bezpieczeństwa lepiej zrobić. Z drugiej strony nie chcę żeby córce wiało stamtąd zimne powietrze (takie fi8 to chyba za dużo...?)

 

A wracając do tematu XPS, wełna itd - na deski chciałem dać xps (styrodur), następnie paraizolację, korek, (na to może gąbkę?) i dopiero na koniec panel. Czy ten korek nie wytłumi wystarczająco? Wiem, że to wszystko taka moja subiektywna gadka ;))

Napisano

Otwory musisz zostawić, przynajmniej ten jeden, bo któregoś dnia szafa o której pisałeś może się zapaść jak deski spróchnieją. Nie mówiąc o zapachach i grzybie. Ja bym aż tyle między innymi z korkiem nie kombiniwał. Mata z wełny jest najczęściej polecana jako materiał dźwiękochłonny. https://www.artbud.pl/pl/p/ISOVER-TDPT-plyta-izolacyjna-akustyczne-z-welny-mineralnej-/36970

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, czarek1982 napisał:

Tylko teraz zastanawiam się czy robić te otwory wentylacyjne przy listwie? Niby dla bezpieczeństwa lepiej zrobić. Z drugiej strony nie chcę żeby córce wiało stamtąd zimne powietrze (takie fi8 to chyba za dużo...?)

Jeśli masz tą starą wentylację - i ją udrożnisz - to chyba nie, bo rzeczywiście będzie wiało. Poza tym zasada jest taka, że tam ma się przewietrzać pod spodem, pod podłogą. Musisz pamiętać o otwieraniu tej wentylacji po zimie, szczególnie, gdy dodasz inne warstwy na podłogę.

Teraz nie robi się raczej podłóg na gruncie, tylko robi się wylewkę, izolację wilgociową i termiczną - więc takie wentylacje nie są wskazane.

 

Ile tego  XPS chcesz dać? XPS jest o tyle wygodny, że ma różne wysokości, są podkłady też 2 mm - więc da się osiągnąć każda wysokość. No i ciepły. Ten podkładowy również wyglusza.

Napisano
14 godzin temu, vlad1431 napisał:

Otwory musisz zostawić, przynajmniej ten jeden, bo któregoś dnia szafa o której pisałeś może się zapaść jak deski spróchnieją. Nie mówiąc o zapachach i grzybie. Ja bym aż tyle między innymi z korkiem nie kombiniwał. Mata z wełny jest najczęściej polecana jako materiał dźwiękochłonny. https://www.artbud.pl/pl/p/ISOVER-TDPT-plyta-izolacyjna-akustyczne-z-welny-mineralnej-/36970

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

dzięki za podpowiedzi :)  tak, tak, otworu nie likwiduję ;)

 

Najbardziej zależy mi na ociepleniu i wyrównaniu. Wygłuszenie biorę jako trzecie w kolejności (nie jest dla mnie priorytetem). Mam trochę obawę, że mata może podciągnąć wilgoć. A styrodur i korek są neutralne dla wilgoci - stąd wybór. Wiem też że jak bym na styrodur bezpośrednio położył panel, to będzie nieść dzwięki dość mocno i czasem potrafi panel "klikać".

12 godzin temu, zenek napisał:

Jeśli masz tą starą wentylację - i ją udrożnisz - to chyba nie, bo rzeczywiście będzie wiało. Poza tym zasada jest taka, że tam ma się przewietrzać pod spodem, pod podłogą. Musisz pamiętać o otwieraniu tej wentylacji po zimie, szczególnie, gdy dodasz inne warstwy na podłogę.

Teraz nie robi się raczej podłóg na gruncie, tylko robi się wylewkę, izolację wilgociową i termiczną - więc takie wentylacje nie są wskazane.

 

Ile tego  XPS chcesz dać? XPS jest o tyle wygodny, że ma różne wysokości, są podkłady też 2 mm - więc da się osiągnąć każda wysokość. No i ciepły. Ten podkładowy również wyglusza.

Zgadza się ;)  Otwór jest na wiosnę otwierany. Tata zawsze o tym pamięta. Dom ma 5 pokoi, na razie robię pierwszy. Powierzchnie powietrzne pod deskami są połaczone pomiędzy sobą i ze szczeliną powietrzną w murach.

 

XPS chciałem dać grubości 25-30mm. Korek zdaje się 2 lub 3mm.

Napisano
22 godziny temu, czarek1982 napisał:

mógłbym prosić o szerszy opis? jak dobrze rozumiem to np zrobić 8 nawierceń w deskach (po 2 na ścianę), tak by wypadły na listwach i w listwach zrobić otwory? np wiertłem 8mm. Coś w ten deseń?

ciężko powiedzieć co jest pod piaskiem. raczej gliny nie ma, a zwykła ziemia (patrząc po tym co dookoła domu jest głębiej).

Ale właśnie dlatego zamiast OSB (które może pociągnąć wodę), myślałem o styrodurze, który jest twardy (więc wyrówna) i dobrze izoluje zimno (więc ociepli).

hmm też myślałem o osb (w sumie mniej bym się orobił, i jakoś przyjemniej na tym pracować niż styrodurze. Tylko mam wrażenie że XPS lepiej będzie izolował zimno oraz nie reaguje na wilgoć.

OSB jako warstwa wyrównawcza na podłogę z desek a pod panele i tak idzie podkład maty lub takich modułów a te moduły sa z XPS. Max chyba 6 mm. To powinno wystarczyć. Mi chodziło o to, żeby płyta OSB zapewniła równe podłoże bo z tymi deskami na legarach to po latach nigdy nic nie wiadomo. Jeśli masz obawy, to zerwij podłogę z desek, zrób wylewkę, zaizoluj, docisk i masz podłoże pod panele. Tyle, że się narobisz.

 

Napisano
36 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

OSB jako warstwa wyrównawcza na podłogę z desek a pod panele i tak idzie podkład maty lub takich modułów a te moduły sa z XPS. Max chyba 6 mm. To powinno wystarczyć. Mi chodziło o to, żeby płyta OSB zapewniła równe podłoże bo z tymi deskami na legarach to po latach nigdy nic nie wiadomo. Jeśli masz obawy, to zerwij podłogę z desek, zrób wylewkę, zaizoluj, docisk i masz podłoże pod panele. Tyle, że się narobisz.

 

Mam pytanie o rozwiązania OSB versus XPS. W czym tkwi przewaga OSB, bo rozumiem że sugerowany kierunek z czegoś wynika? :)

Faktycznie łatwiej byłoby mi położyć osb, dodatkowo mogę dokręcić je do desek. Poza tym wyrówna.

Tylko martwie się że jeśli nawet pojawiłaby się wilgoć, to osb ją pociągnie a XPS z korkiem już nie. Poza tym XPS mam wrażenie lepiej ociepli.

Mogę prosić o takie podejście żeby zaargumentować jedno albo drugie rozwiązanie?

 

Bo osobiście to widzę tak:

OSB stabilniej ale izolacja termiczna słabsza no i może pociągnąć wilgoć.

XPS nie pociągnie wilgoci i dobrze termicznie wyjdzie, ale może być problem ze stabilnością

Dobrze rozumiem to zestawienie?

Napisano
2 godziny temu, czarek1982 napisał:

Faktycznie łatwiej byłoby mi położyć osb

A stanowczo nie chcesz wejść w zerwanie staej podłogi - i położenie jej łącznie z wylewką na nowo? (jak radzi Redakcja w #12?)

Napisano

nie chcę :D to za dużo zmienia. gdyby ten pokój był użytkowany na codzień, to może okej, ale tak nie będzie, więc nie chcę się pchać tak na grubo. Ale dziękuję za myśl :D

Napisano (edytowany)
10 godzin temu, czarek1982 napisał:

o za dużo zmienia. gdyby ten pokój był użytkowany na codzień, to może okej, ale tak nie będzie, więc nie chcę się pchać tak na grubo.

To może rzeczywiście dać osb na deski na osb, na to  xps (lub styropian podłogowy) i mate z xps i panele.

Można założyć, że podloga od spodu będzie przewietrzana, i raczej chłodna, a natomast panele są przewiewne, więc w razie czego jakaś wilgoć, para spod maty i spod paneli ma szansę wyjść w górę. 

 

Druga opcja to położyć izolację na deski - ale jest ryzyko, że ta folia będzie zbierać wilgoć nad deskami i będą od tego gnić.

 

Trzecia opcja to wyszlifować deski na nie dać perforowaną osb (pewnie by trzeba wiercić dziurki samemu) dla odprowadzenia w górę nadmiaru wilgoci (dla wykluczenia klawiszowania) i na osb dać podkład XPS (lub styropian podłogowy) też perforowany (zdaje się są takie podkłady, na to panele (przez to wszystko para ewentualnie przejdzie.

 

Uwaga:

Nie są to typowe pewnie rozwiązania - to są moje porady - ale nie profesjonalisty, tylko w ramach przemyśleń - bo i nie typową masz sytuację.

 

Ta trzecia opcja wydaje mi się najbardziej "przewiewna" - skoro nie możesz odizolować istniejącej podłogi od podłoża - a zarazem ocieplająca trochę i wytłumiająca, oraz stabilizująca istniejące deski.  Jeśli deski będziesz miał wyrównane, xps jest równy, xps podłogowy też - to powinno być OK od strony zachowania wypoziomowania.

Można pomysleć nad zmianą kolejności - na wyszlifowana podłogę dać XPS perforowany, na to OSB perforowany (prostopadle do desek), na to panele (prostopadle do OSB. W sumie to panele są najmniej stabilne w tym układzie, więc powinny mieć  wyrównującą twardą powierzchnię pod sobą. A na panele bedą różne obciążenia ( inne z mebla, inne z poruszających się osób).Pianki pod panele bym już nie dawał, najwyżej jakąś perforowaną włókninę. 

 

Uwaga - to są moje porady - ale nie profesjonalisty, tylko w ramach przemyśleń.

Ale w sumie to ciekaw jest opinii jakiegoś podłogowca, kogoś, kto ma w tym doświadczenie.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Moim zdaniem, taka konstrukcja podłogi, sama w sobie nie zapewni najlepszego komfortu. Można ocieplić ale trzeba wentylować - efekt połowiczny.

Proponuję zrobić raz a dobrze, w klasycznym wykonaniu. Chudziak, hydro lub paro izolacja, zależnie od uwarunkowań gruntowych, styropian, wylewka i posadzka z paneli z podkładem, można z cieplejszym podkładem.

Napisano
Moim zdaniem, taka konstrukcja podłogi, sama w sobie nie zapewni najlepszego komfortu. Można ocieplić ale trzeba wentylować - efekt połowiczny.
Proponuję zrobić raz a dobrze, w klasycznym wykonaniu. Chudziak, hydro lub paro izolacja, zależnie od uwarunkowań gruntowych, styropian, wylewka i posadzka z paneli z podkładem, można z cieplejszym podkładem.
Podejrzewam że nie będzie ani drożej, ani więcej roboty. Może z Wymieszaniem wylewki i chudziaka, ale było by przynajmniej pewnie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Podejrzewam że nie będzie ani drożej, ani więcej roboty. Może z Wymieszaniem wylewki i chudziaka, ale było by przynajmniej pewnie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

Serio? zrywanie starej podłogi, legarów, podniesienie poziomu piasku, wibrowanie, kupa betonu, itd

Wybaczcie Panowie za szczerość, ale to jest już zupełnie inny kaliber niż położenie OSB.

 

Tak jak wcześniej pisałem, na takie grube tematy nie idę, dlatego szukam rozwiązania przybliżonego do opisanego (a dopytuje by w tym zakresie się poruszając zrobić to jak najlepiej) ;)

Napisano

Jak to jest ten sam pokój o którym pisałeś o suficie to trochę metrów tam jest. Rozumiem rozkminy, bo ja sobie wyobraziłem jakoś że dla Córki to pewnie 8-10m2 a tu pewnie ze 20m2. Także 10 a 20 to spora różnica, ale zamówisz gruszkę z chudziakiem potem drugą z wylewką i gotowe. Ale na poważnie, koszty na upartego przy takiej powierzchni mogą wyjść te same.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

idąc w tym kierunku (pamiętajcie że pod podłogą te powietrzne przepusty są połączone z różnych pokoi)

....z wylewkami, powinienem w całym budynku (6 pomieszczeń), zedrzeć dechy, legary, sypnąć piach, zawibrować, zazbroić, zalać, potem chudy, itd...

 

Wiem, że byłoby tak najlepiej, tyle że jak na pokój który będzie używany raz na miesiąc to za grubo.

Niestety w tym podejściu tylko ręczne rozrabianie (grucha nie wjedzie)

 

Ale weźcie pod uwagę, że ten pokój na dzień dzisiejszy nie jest zły (ściany w miarę spoko, sufit również, podłoga też). Jedyna kwestia jest taka że jest dość "zimny". I od tego się zaczęło. Nie chcę iść tak grubo, bo ciągnie to konsekwencje sporej ilości dalszych prac.

Edytowano przez czarek1982 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
18 godzin temu, czarek1982 napisał:

Ale weźcie pod uwagę, że ten pokój na dzień dzisiejszy nie jest zły (ściany w miarę spoko, sufit również, podłoga też). Jedyna kwestia jest taka że jest dość "zimny". I od tego się zaczęło.

No to jeszcze taka opcja: gruba wykładzina wełniana lub z jakiegoś włókna ciepłego - byle przewiewne.

Ale z tego co czytałem - to ci deski klawiszują.

Sprawdzaleś - czy sie nie uginają - bo jeśli tak, to mogą być naruszone od spodu przez wilgoć.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Napisano

Cześć, napiszę - może ktoś skorzysta kiedyś w przyszłość

 

Zrobiłem tak:

- sprawdziłem dokładnie stan desek i w miarę możliwości legarów (było okej, więc poszedłem w kierunku oparcia się na rozwiązaniu z drewna)

- do tego upewniłem się czy jest dobra wentylacja pod podłogą (przy okazji dowiedziałem się że przepływ powietrza jest połączone z powietrzem które jest pomiędzy warstwami ściany). Jakość desek też w porządku

- określiłem dokładnie gdzie idą legary

- ponieważ podłoga w kilku miejscach skrzypiała, wkręciłem około 300 wkrętów w legar (kołki które na swojej długości mają gwint tylko od połowy, by kołki te ściągnęły deski do legarów. do tego dałem małe podkładki by lepiej ściągało). Następnie dałem kolejne 200 wkrętów (ale już tym razem z pełnym gwintem)

- niektóre deski klawiszowały (zdaje się chyba z 5), więc dociąłem z korka pasy które nałożyłem z ok 2 milimetrowym naddatkiem

- na to poszedł styrodur xps trzysetka, koniecznie klejony i z rantem

- na to warstwa korka i folia termo i na koniec panele

 

po prawie roku jest fajnie

  • 8 miesiące temu...
Napisano

updeate dla potomnych...

w sumie mija już druga zima na tym rozwiązaniu i kilka przemyśleń kolejnych:

- pokój jest używany co 2 tygodnie (nieużywany ok 12st, używany 21st)

- temperatura przy podłodze okej, a jeśli ktoś jest wyczulony to można pomyśleć o desce berlineckiej

- co ciekawe (odpukać) nic nie skrzypi

Napisano (edytowany)
8 godzin temu, czarek1982 napisał:

updeate dla potomnych...

 

Bardzo dobrze o Tobie świadczy, ze zechciało Ci się update zamieścić... aleeeee...

 

8 godzin temu, czarek1982 napisał:

w sumie mija już druga zima

tutaj chyba przesadziłeś... poprzednia była taka sobie, a ta, obecna... być może też jutro się skończy... dzisiaj było u mnie -13 stopni...

W ten jutrzejszy koniec trochę nie wierzę...

 

Aby do maja :yahoo:

 

Dziś mam tak za oknem

IMG_20221219_093919.thumb.jpg.9fe367de3a697cf063e1211988967fd8.jpg

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano

:) ub rok mrozy dobijało do ok -15 st. było okej. W tym roku dobijało też takie temp. - było podobnie.

We wpisie bardziej chodzi o informację dla osób mających podobną sytuację że po ok 1,5 roku podłoga ma się dobrze

- nie skrzypi

- z panelami nic się nie dzieje

- nie ma problemów z jakimiś wilgociami etc

- przy -15stC pomieszczenie nagrzewa się fajnie (brak dywanów, wykładzin etc)

 

Wątek zostawiam obserwowany, gdyby ktoś chciał w przyszłości coś dopytywać

ps. z wilgocią zwracam uwagę ze względu na to że ściany to nie gips, ani cement, tylko cegła + tynki wapienne (a ubytki i wykończenie też wapienne z Kreisel)

  • 11 miesiące temu...
Napisano

Updeate nowy.

Bez zmiany - wszystko jest okej. Nic nie skrzypi, nie łapie wilgoci, dobrze jest ocieplone.

 

Chciałem podziękować wszystkim którzy uczestniczyli w temacie. Jestem wdzięczny, mega przydały mi się Wasze podpowiedzi, pomoce i otucha, bo nie wierzyłem że dam sobie z tematem radę i będzie po jakimś dłuższym czasie okej. Córunia wdzięczna za pokój :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W większości (zdecydowanej) przypadków zalecenie stosowania wybranego gruntu jest zabiegiem marketingowym, a nie technologicznym. Czyli grunt jest gruntem i nie powinno się nic dziać, jeśli stosuje się inny. A czy jest tak w tym przypadku? Pewnie tak, ale 100% pewności nie mam. Najlepiej wyszukać w necie kartę techniczną jednego i drugiego wyrobu po czym porównać ich właściwości. Jeśli nie różnią się znacznie, to nie ma się co zastanawiać.
    • 現代社会において、対話型AIは私たちのコミュニケーション、情報収集、そして学習のあり方を根本から変革しています。グローバルな情報が瞬時に手に入る時代だからこそ、母国語での円滑かつ自然な対話の重要性は増すばかりです。特に、ChatGPT 日本語 は、その名の通り日本語に特化した高度な理解力と生成能力を持つことで、日本のユーザーにとって計り知れない価値を提供しています。これは単なる翻訳ツールや情報検索エンジンを超え、人間の思考プロセスに寄り添い、複雑なニュアンスや文化的な背景を深く理解する、まさに「対話のパートナー」として機能します。このAIは、ビジネスシーンでの効率化から、個人の学習支援、さらにはクリエイティブな活動まで、あらゆる領域で新たな可能性を切り拓き、私たちがデジタル世界と関わる方法を再定義するでしょう。直感的で使いやすいインターフェースは、AI技術に不慣れなユーザーでも安心してその恩恵を享受できる環境を提供します。 日本語特化の真価:言語の壁を越えた深い理解と共感 多くのAIが英語を基盤に開発される中、日本語の持つ独特な文法構造、豊富な同音異義語、そして繊細な表現のニュアンスを深く理解することは、極めて高度な技術を要します。ChatGPT 日本語は、この課題に対し、大規模な日本語データセットと最先端の機械学習技術を組み合わせることで、驚くべき精度と自然さを実現しました。例えば、日本語特有の敬語表現や婉曲的な言い回し、さらにはインターネットスラングや流行語に至るまで、幅広い言語現象に対応可能です。これにより、ユーザーはまるで人間と話しているかのような、ストレスフリーな対話体験を得ることができます。ビジネス文書の作成時における適切なフォーマル表現の選択、友人間でのカジュアルなメッセージ作成時の自然な口調、学術論文における専門用語の正確な使用など、シーンに応じた最適な言葉選びをAIがサポートします。この深い言語理解は、単なるテキストの生成に留まらず、ユーザーの意図や感情を汲み取り、共感に基づいた対話を実現することで、より本質的なコミュニケーションを可能にします。言語の壁が、もはや情報アクセスの障壁ではなくなる未来が、ここにあります。   ユーザーファーストの設計思想:安心と利便性が生む信頼 デジタルサービスを利用する上で、プライバシー保護とセキュリティは最も重要な懸念事項の一つです。特にAIのような新しい技術においては、個人情報の取り扱いに対する不安は少なくありません。しかし、ChatGPT 日本語は、この点において徹底したユーザーファーストの設計思想を貫いています。その最大の特長は、個人情報の登録が一切不要である点です。煩雑なアカウント作成手続きや、メールアドレス、電話番号といった個人データの提供を求めることなく、ユーザーはプラットフォームにアクセスし、即座にAIとの対話を始めることができます。これにより、情報漏洩のリスクを最小限に抑えながら、ユーザーは安心してAIの高度な機能を活用できるのです。この設計は、単なる利便性だけでなく、ユーザーの信頼を獲得するための揺るぎないコミットメントを示すものです。企業が機密性の高い情報を扱う際にも、個人情報が収集される懸念がないため、安心して業務にAIを組み込むことが可能です。また、ユーザーインターフェースは直感的で分かりやすく、年齢やITリテラシーに関わらず、誰もが迷うことなくAIの恩恵を享受できるよう配慮されています。これは、技術の力をより多くの人々に届けたいという開発チームの強い願いが込められた結果と言えるでしょう。   AIが変える多様な生活シーン:未来の日常を彩る活用術 chatGPTは、私たちの生活のあらゆる側面に深く根差し、単なる情報提供を超えて、創造性や生産性を高める多角的なサポートを提供します。 学生の学習支援において、AIはまさにパーソナルな家庭教師のように機能します。歴史の複雑な出来事の背景を分かりやすく解説したり、科学の難解な概念を具体例を交えて説明したり、数学の問題の解法を段階的に示したりすることで、理解を深める手助けをします。論文やレポートのテーマ選定に悩んだ際には、関連情報の網羅的な収集をサポートし、構成案のアイデア出しにも貢献します。また、英語学習においては、自然な英会話の練習相手となったり、英文ライティングの添削を行ったりすることで、実践的な語学力向上を強力に後押しします。 ビジネスパーソンの業務効率化において、AIは強力な右腕となります。例えば、会議の議事録作成において、議論の主要なポイントをリアルタイムで要約させ、アクションアイテムを抽出することで、後からのまとめ作業を大幅に効率化できます。プレゼンテーション資料の作成では、ターゲット層に響くキャッチコピーやスライド構成のアイデアを瞬時に生成し、説得力のある資料作りを支援します。顧客へのメールやレポート作成においても、丁寧かつ適切な表現を提案し、プロフェッショナルなコミュニケーションをサポートします。市場調査や競合分析においては、大量のデータを迅速に処理し、トレンドやインサイトを抽出することで、戦略的な意思決定を加速させます。 クリエイターの創造性向上において、AIはアイデアの無限の泉となります。小説家や脚本家は、AIに物語のプロットの多様な展開案、キャラクターの深掘り、あるいは特定のシーンの会話文を生成させることで、創作の幅を広げることができます。作詞家は、特定の感情やテーマに基づいた歌詞のフレー想や、韻を踏む言葉のアイデアを求めることで、斬新な楽曲を生み出す手助けとなります。デザイナーは、コンセプトを言語化する際にAIの支援を受けたり、視覚的なアイデアの方向性を探るためのブレインストーミングを行ったりできます。AIとの協業を通じて、クリエイターは自身の潜在的な才能を最大限に引き出し、新たな芸術的表現を追求することが可能となるでしょう。 日常生活の質の向上においても、AIはあなたのパーソナルアシスタントとして活躍します。今日の献立に悩んだ時、冷蔵庫にある食材から栄養バランスを考慮したレシピを提案したり、アレルギー対応の食事アイデアを提供したりします。旅行の計画立案では、目的地の観光スポット、ホテル、交通手段、さらには現地の文化やマナーに関する情報まで、パーソナライズされたプランを迅速に提供し、旅の準備をサポートします。趣味の世界でも、新しい趣味を探す際の情報提供、専門知識の深掘り、あるいはDIYプロジェクトの手順説明など、あなたの好奇心と探求心を刺激し、生活をより豊かなものにします。   AIの進化と未来への展望:共に創る新たな可能性 ChatGPT 日本語の進化は、単なる技術的なブレイクスルーに留まらず、私たち人間とAIの関係性を再定義し、未来社会における新たな可能性を切り拓くものです。AIは、人間の知性を置き換えるものではなく、むしろその能力を拡張し、これまで人間だけでは到達し得なかった領域へと私たちを導くパートナーとなるでしょう。 今後の展望としては、AIの対話能力がさらに洗練され、より複雑な感情や文脈を理解できるようになることが期待されます。これにより、カウンセリングや教育、顧客サービスといった、より人間的な触れ合いが求められる分野でも、AIがその役割を拡大していく可能性があります。また、AIが生成するコンテンツの品質は飛躍的に向上し、クリエイティブな分野での共同作業がさらに深化するでしょう。例えば、AIがデザインの初期スケッチや音楽のデモトラックを生成し、それを人間が洗練させるという共同制作の形が一般化するかもしれません。 さらに、パーソナライゼーションの精度も向上し、ユーザー一人ひとりのニーズや好みに合わせた情報提供やサービスが、よりきめ細やかに行われるようになるでしょう。これは、医療分野における個別化された健康アドバイスから、エンターテイメント分野における個人の好みに合わせたコンテンツ推薦まで、あらゆる分野でユーザー体験を劇的に向上させる可能性を秘めています。 AIの倫理的な側面や、社会への影響についても継続的な議論と配慮が必要です。ChatGPT 日本語の開発チームは、透明性、公平性、そして説明責任を重視し、安全で責任あるAIの発展に貢献することを目指しています。私たちは、AIが人間の生活を豊かにし、社会全体の進歩を促進するためのツールであり続けるよう、技術的な進化と同時に、社会的な受容性を高める努力を続けていきます。 この強力なツールを賢く活用することは、間違いなくあなたの潜在能力を最大限に引き出し、新たな高みへと到達するための鍵となります。ぜひ、この新しい時代の幕開けを体感し、AIがもたらす豊かな恩恵を最大限に享受してください。AIと共に、これまで想像し得なかった未来を創造しましょう。 --------------------- こちらの情報をご利用いただき、お気軽にお問い合わせください: メールアドレス:chatgptjp.jp@gmail.com 電話番号:+81 89525049 ウェブサイト:https://chatgptjp.com/
    • Hej, mam zamiar zrobić hydroizolacje w łazience, kupiłem hydroizolację sikalastic w-220, w karcie produktu piszą zeby do gruntowania podłoża użyć gruntu sikafloor 01 primer. Czy uzycie tego gruntu jest koniecznością? Czy mogę użyć inny grunt np. Atlas unigrunt głęboko penetrujący, albo atlas npk? Zostało mi ponad 5l łącznie npt i unigruntu, wiec nie wiem czy jest sens przepłacać. 
    • Nawet jeśli zwykłe już są to trzeba je wyjąć i obsadzić głębokie, nie ma innego wyjścia. Chyba że już są głębokie.
    • Koniecznie głębokich, ale i z nimi będie zabawa z upychaniem wszystkiego. Jednak z opisu wnioskuję, że puszki to pewnie już są obsadzone.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...