Skocz do zawartości

stary dom żużlowy


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Remontuję stary dom z końca lat 50- tych z żużlu (pow ok 80m2 z możliwością zabudowy poddasza), dach zrobiony (najłatwiej), ponieważ jest na terenie podmokłym (woda 70cm od powierzchni) robię opaskę drenażową (mam dobry spadek gruntu) fundamenty dobre ale mokre (izolacja pozioma jest), podłogi na powietrzu, zimne, (wentylowane od spodu) ze względu że kiedyś wdał się grzyb. Ściany żużlowe z tynkiem ok 47 cm, suche bo okna też wymieniłem. Dom mi służy na letnisko ale chciałbym go zmodernizować z myślą że może ktoś w nim czasami zamieszka, fajna okolica no i ojcowizna. Przymierzam się do odnowienia elewacji i pytanie czy ocieplać i jak ?. Dom jest czasami ogrzewany drzewem z trzonu kuchennego, przydałby się dobry pomysł na ogrzewanie.  Dobre rady mile widziane:zalamka:. Zbyszek

 

Edytowano przez Zbikap (zobacz historię edycji)
Napisano
11 minut temu, Zbikap napisał:

pytanie czy ocieplać

Ja bym ocieplił - 20cm styropianu. Żużel stary, więc co sie miało wylasować, to się wylasowało. Więc przyczepność powinna być dobra.

Musisz sprawdzić tynk zewnętrzny (jeśli jest) - czy dobrze trzyma - jeśli tak, to kleić do tynku. Na piance lub kleju.

Jeśli tynk się sypie - to trzeba go odbić i kleić na scianę.

Pamiętałbym o obrzeżach okien (węgarki, nadproża, parapety). To też bym ocieplił, przynajmniej 5 lub 3 cm styropianu.

Napisano

Dzięki za podpowiedź, zastanawia mnie że grubość takiego muru wyjdzie na 70 cm, zacząłem się bawić kalkulatorem przenikania ciepła i wyszło mi że przy styropianie EPS 031 wystarczy 12 cm (taki styropian po większości jest ciemny) cenowo wychodzi podobnie, knauf najdroższy, chyba że popełniam błąd?.  Jeszcze jedna sprawa dom jest ogrzewany sporadycznie czy taka kołderka go nie zapoci?

Napisano

Skoro ogrzewasz go sporadycznie, a raczej sezonowo - ja bym kontrowersyjnie nie ocieplał, a jedynie otynkował i zadbał o bardzo sprawną wentylację, która pozwoli na szybkie odprowadzenie wilgoci i zaduchu przy kolejnych odwiedzinach. Jeżeli planujesz tam mieszkać - wtedy owszem - trzeba pomyśleć nad ociepleniem żeby ograniczyć zużycie opału. Styropian to dobry pomysł w systemie BSO. Nie kupujemy styropianu tylko cały system. Przy sprawnej wentylacji nic się nie zapoci.

  • 1 rok temu...
Napisano

Witam,

potrzebuje ocieplić sufit w domu jak powyżej z uwagi że dwuteownik prześwituje na obydwie strony stropu więc ubytek ciepła jest duży. Strych jest częściowo zabudowany i ocieplenie od góry może być częściowe, chcę to zrobić od dołu i poprawić wygląd: wysokość od wylewki do sufitu to dokładnie 265cm, czyli mogę zejść jakieś 10 cm wliczając podłogę. Jak to zrobić efektywnie i ekonomicznie? dziękuję za porady.

Zbyszek

Napisano

Dzięki

pytanie laika: czy styropian podłogowy  np. 5 cm w dobrej klasie bezpośrednio na sufit, podwiesie, folia i płyta GK? .

Dodatkowo wypełnienie pomiędzy profilami dodatkową warstwą np: 2 lub 3 cm styropianu?

Zbyszek

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...