Skocz do zawartości

stary dom żużlowy


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Remontuję stary dom z końca lat 50- tych z żużlu (pow ok 80m2 z możliwością zabudowy poddasza), dach zrobiony (najłatwiej), ponieważ jest na terenie podmokłym (woda 70cm od powierzchni) robię opaskę drenażową (mam dobry spadek gruntu) fundamenty dobre ale mokre (izolacja pozioma jest), podłogi na powietrzu, zimne, (wentylowane od spodu) ze względu że kiedyś wdał się grzyb. Ściany żużlowe z tynkiem ok 47 cm, suche bo okna też wymieniłem. Dom mi służy na letnisko ale chciałbym go zmodernizować z myślą że może ktoś w nim czasami zamieszka, fajna okolica no i ojcowizna. Przymierzam się do odnowienia elewacji i pytanie czy ocieplać i jak ?. Dom jest czasami ogrzewany drzewem z trzonu kuchennego, przydałby się dobry pomysł na ogrzewanie.  Dobre rady mile widziane:zalamka:. Zbyszek

 

Edytowano przez Zbikap (zobacz historię edycji)
Napisano
11 minut temu, Zbikap napisał:

pytanie czy ocieplać

Ja bym ocieplił - 20cm styropianu. Żużel stary, więc co sie miało wylasować, to się wylasowało. Więc przyczepność powinna być dobra.

Musisz sprawdzić tynk zewnętrzny (jeśli jest) - czy dobrze trzyma - jeśli tak, to kleić do tynku. Na piance lub kleju.

Jeśli tynk się sypie - to trzeba go odbić i kleić na scianę.

Pamiętałbym o obrzeżach okien (węgarki, nadproża, parapety). To też bym ocieplił, przynajmniej 5 lub 3 cm styropianu.

Napisano

Dzięki za podpowiedź, zastanawia mnie że grubość takiego muru wyjdzie na 70 cm, zacząłem się bawić kalkulatorem przenikania ciepła i wyszło mi że przy styropianie EPS 031 wystarczy 12 cm (taki styropian po większości jest ciemny) cenowo wychodzi podobnie, knauf najdroższy, chyba że popełniam błąd?.  Jeszcze jedna sprawa dom jest ogrzewany sporadycznie czy taka kołderka go nie zapoci?

Napisano

Skoro ogrzewasz go sporadycznie, a raczej sezonowo - ja bym kontrowersyjnie nie ocieplał, a jedynie otynkował i zadbał o bardzo sprawną wentylację, która pozwoli na szybkie odprowadzenie wilgoci i zaduchu przy kolejnych odwiedzinach. Jeżeli planujesz tam mieszkać - wtedy owszem - trzeba pomyśleć nad ociepleniem żeby ograniczyć zużycie opału. Styropian to dobry pomysł w systemie BSO. Nie kupujemy styropianu tylko cały system. Przy sprawnej wentylacji nic się nie zapoci.

  • 1 rok temu...
Napisano

Witam,

potrzebuje ocieplić sufit w domu jak powyżej z uwagi że dwuteownik prześwituje na obydwie strony stropu więc ubytek ciepła jest duży. Strych jest częściowo zabudowany i ocieplenie od góry może być częściowe, chcę to zrobić od dołu i poprawić wygląd: wysokość od wylewki do sufitu to dokładnie 265cm, czyli mogę zejść jakieś 10 cm wliczając podłogę. Jak to zrobić efektywnie i ekonomicznie? dziękuję za porady.

Zbyszek

Napisano

Dzięki

pytanie laika: czy styropian podłogowy  np. 5 cm w dobrej klasie bezpośrednio na sufit, podwiesie, folia i płyta GK? .

Dodatkowo wypełnienie pomiędzy profilami dodatkową warstwą np: 2 lub 3 cm styropianu?

Zbyszek

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
    • A coś tam żeby w te szpary dać nie mam już pomysłów ,od nowa nie wchodzi to w grę żeby dawać .Jakaś masę szpachlowa ,malutkie jakieś deseczki w te szpary ?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...