Skocz do zawartości

Bardzo brzydki zapach z kratki wentylacyjnej.


Recommended Posts

Napisano

Witam. Mieszkam na 3 piętrze w bloku. Posiadam wentylację grawitacyjną. Z kratki wentylacyjnej w kuchni do mojego mieszkania przedostaje się ohydne zapachy obiadowe od sąsiadów. Sasiad ow prawdopodobnie podłaczyl do wspolnego kanalu okap lub jakis wentylator. Wentylacja przy zamkniętym oknie nie działa (test z kartką papieru i z zapalniczka). Przy otwartym oknie jest ok. Ponawiam konkretne pytanie - czy montaż nawiewników higrosterowalnych i ewentualny montaż kratki wentylacyjnej z zaworem zwrotnym pomoże mi pozbyć się problemów ? Proszę o informację. Dziękuję.

Napisano

Zgłoś zarządcy i napuść kominiarzy.

Nie miał prawa sąsiad podłączyć okapu do współdzielonej wentylacji.

Taka możliwość istnieje tylko w przypadku posiadania swojego, oddzielnego przewodu kominowego.

Napisano

Został problem zgłoszony zarządcy, którego człowiek przyszedł z kominiarzem. Stwierdzili że przy zamkniętym oknie wentylacja nie działa ą przy otwartym tak - więc wszystko jest w porządku. Polecieli zamontować nawiewniki i tyle w temacie. Sąsiad jest pi prostu kryty przez nich.

Napisano

Mój problem dalej istnieje. Ktoś mi poradził aby zamontować w kuchni na oknie nawiewniki ą jednocześnie założyć KRATKĘ z zaworem zwrotnym. Chodzi o to aby kratką blokował wywiady z kratki a jednocześnie czyste powietrze z zewnątrz przez nawiewniki mogło usunąć do kratki to zużyte. Czy taka kombinacja jest możliwa i czy to zadziała ???

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Pod kratkę ewentualnie możesz dać kawałek membrany która przepuszcza powietrze w jedna stronę, a w druga nie. Tyle, że to ograniczy przepływ. Poza tym masz ewidentnie problem z cyrkulacja w kanałach wentylacyjnych i bez inspekcji kominiarskiej w mieszkaniach podłączonych do kanału - nie dojdziesz prawdy w życiu.

Była inspekcja kominiarska. i komniarzy tylko stwierdził że sąsiad z dołu ma wentylator ale wyłączony. I koniec tematu, wentylacja przy otwartym oknie działa dobre (co jest prawdą, ale tylko wówczas) więc wszystko jest ok. i koniec tematu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
    • A  Smart wibratory sterowane zdalnie i inne tego typu akcesoria?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...