Skocz do zawartości

Ocieplanie ścian zewnętrznych - krok po kroku


Recommended Posts

Napisano
Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych. Nakładanie kleju w taki sposób powoduje zamknięte przestrzenie w których przy wykraplaniu się pary wodnej na styku ocieplenia i muru prowadzi do przecieków na ścianach. Jest to widoczne gdy budynek zostanie oklejony bez otynkowania. O ile na etapie wygrzewania budynku ilość wilgoci technologicznej powodować mogłaby jednostkowe zdarzenie takich zawilgoceń, o tyle taki montaż i układanie kleju prowadzi do stałego problemu. W przypadku nakładania kleju jedynie plackami - czyli bez obwodu na płycie, para wodna spływa po powierzchni ścian.
Gość Czytelniczka
Napisano
"Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych" - Przecież, na wskazanym zdjęciu, klej rozprowadzony jest również po obwodzie płyty, więc o co chodzi?
Napisano
7 godzin temu, Gość Czytelniczka napisał:

"Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych" - Przecież, na wskazanym zdjęciu, klej rozprowadzony jest również po obwodzie płyty, więc o co chodzi?

Są różne sposoby.

Napisano
Dnia 20.01.2021 o 11:58, Gość Tomek napisał:

Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych. Nakładanie kleju w taki sposób powoduje zamknięte przestrzenie w których przy wykraplaniu się pary wodnej na styku ocieplenia i muru prowadzi do przecieków na ścianach.

To się producenci systemów tak pomylili... Biedacy tylko obwiedniowo z kilkoma plackami nakazują kleić... 

A tyle wilgoci wszędzie... 

Napisano
23 godziny temu, usiek napisał:

A dobry ten Pan ma styropian? :)

Tak podpytuję powoli już pod siebie....

 

Przeczytaj z paczki :) Dobrany do metody - ELEWACYJNY. czyli FASADA. Różnica w lambdzie między ich styropianami wynosi np 0,036 do 0,033 tak z pamięci strzelam. I teraz odwieczne pytanie - skórka za wyprawkę czy logiczny wybór. Ja uważam, że zaoszczędzimy minimum na ucieczce ciepła, tam kolejne Waty i po roku w rachunku za ogrzewanie coś jednak zauważymy na plus :) Na docieplenie i tak dostaniemy dotację lub upust w hurtowni przy dużym zamówieniu, więc brac z górnej półki. Przecież to będzie na lata.

Napisano
2 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 

Przeczytaj z paczki :) Dobrany do metody - ELEWACYJNY. czyli FASADA. Różnica w lambdzie między ich styropianami wynosi np 0,036 do 0,033 tak z pamięci strzelam. I teraz odwieczne pytanie - skórka za wyprawkę czy logiczny wybór. Ja uważam, że zaoszczędzimy minimum na ucieczce ciepła, tam kolejne Waty i po roku w rachunku za ogrzewanie coś jednak zauważymy na plus :) Na docieplenie i tak dostaniemy dotację lub upust w hurtowni przy dużym zamówieniu, więc brac z górnej półki. Przecież to będzie na lata.

W sumie nie doprecyzowałem o co mi chodzi..... chodziło mi o kolor styropianu i odwieczne pytanie: biały czy szary? :)

Napisano
Dnia 20.01.2021 o 11:58, Gość Tomek napisał:

Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych. Nakładanie kleju w taki sposób powoduje zamknięte przestrzenie w których przy wykraplaniu się pary wodnej na styku ocieplenia i muru prowadzi do przecieków na ścianach. Jest to widoczne gdy budynek zostanie oklejony bez otynkowania. O ile na etapie wygrzewania budynku ilość wilgoci technologicznej powodować mogłaby jednostkowe zdarzenie takich zawilgoceń, o tyle taki montaż i układanie kleju prowadzi do stałego problemu. W przypadku nakładania kleju jedynie plackami - czyli bez obwodu na płycie, para wodna spływa po powierzchni ścian.

Klej jest obwodowo układany i dodatkowo płyta trzyma jeszcze w środku na plackach, na wyższych partiach dodatkowo producenci zalecają kołkowanie. Gdzie Kolega dalej widzi problem?

1 minutę temu, usiek napisał:

W sumie nie doprecyzowałem o co mi chodzi..... chodziło mi o kolor styropianu i odwieczne pytanie: biały czy szary? :)

Ten szary ma lepsze lambda - kolejny krok na drodze do oszczędności ciepła.

  • 1 miesiąc temu...
Gość TakMyślę
Napisano
Takiowaki ma rację. Przy szybkiej budowie, gdy budynek nie ma możliwości "wysezonowania się" (odprowadzenie setek litrów wody technologicznej) brak jest odprowadzenia wilgoci poprzez warstwę izolacji (jeżeli jest prawidłowo szczelnie wykonana). Układanie tylko pionowych pasów zaprawy klejowej na płytach izolacji umożliwiłoby odprowadzenie wilgoci. Warunkiem jest niezaklejanie otworów w listwie startowej i pozostawienie szczeliny pod okapem dachu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...