Skocz do zawartości

Zagospodarowanie działki - odległości


bezwosku

Recommended Posts

Witam, chciałem się poradzić w sprawie posadowienia domu i garażu na działce.

Na ten moment priorytetowy temat to dom (parterowy - 200m2 zabudowy, wymiary jak na rysunku), chciałem go jednak tak ustawić na działce, żeby w przyszłości mieć możliwość wybudowania garażu od północy (1 stanowisko + pomieszczenie gospodarcze, wymiary jak na rysunku)  w związku z czym mam parę pytań

1. Czy są jakieś wytyczne w jakiej odległości powinien być garaż od domu ? w moim przypadku na ten moment przyjąłem 4 m lecz zastanawiam się czy nie zmniejszyć tej odległości np do 3m - zyskał by na tym ogród od południa, a może 4m to za mało i trzeba tą odległość zwiększyć bo... hmm budynki się pogryzą ;) 

2. Czy odległość bramy wjazdowej od domu wynosząca 4m jest wystarczająca żeby swobodnie odbić na lewo przyjmijmy średniej wielkości busem lub osobowym kombi do dodatkowego garażu, a następnie wyjechać z powrotem ?

 

Każda kropka to 1m, kreski co 10m

 

Wszelkie wskazówki, propozycje słowa krytyki mile widziane, pozdrawiam

działka.jpg

Link do komentarza
25 minut temu, Elfir napisał:

tak :)

3 m musi byc od granicy działki (ściana bez okien) a nie od budynku na tej samej działce

 

 

 

Ustawowe odległości od granic działek znam, dom ustawiłem w odległości 4m od planowanego garażu bo taka odległość wydawała mi się "bezpieczna" ale chyba urwę tego metra na 3 co by powiększyć ogród :)

 

25 minut temu, Elfir napisał:

I po co cofasz tak głęboko ten garaż w głąb działki? Bruku tylko zużyjesz

 

 

Pierwszy powód; okno jednego z pokojów (zaznaczony na rysunku) - nie chciałem go zasłaniać

Drugi; podjazd do tego garażu będzie "praktyczniejszy" niż ten mały przed garażem głównym gdzie nie będzie miejsca np umyć samochód

Link do komentarza

Przepisy specjalnie nie ograniczają odległości pomiędzy budynkami na tej samej działce. Te 4 m od bramy głównej do budynku to niewiele do manewrowania dla większych samochodów. Takie wąskie gardło. W tej sytuacji przyda się szersza brama wjazdowa (powyżej 4 m). Umożliwi wjazd już pod kątem.

Moim zdaniem też lepiej przysunąć garaż do domu. Okna on nie zasłoni, a i tak będzie go przez nie widać.

Link do komentarza
4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Rozmieszczenie obiektów na działce ustala projektant ,opracowując plan jej zagospodarowania i uwzględniajac równiez lokalne ustalenia ujęte w WZ lub MPZP

Co nie znaczy, że nie uwzględnia potrzeb i opinii inwestora.

Link do komentarza
Dnia 5.01.2021 o 09:40, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Rozmieszczenie obiektów na działce ustala projektant ,opracowując plan jej zagospodarowania i uwzględniajac równiez lokalne ustalenia ujęte w WZ lub MPZP

Nie wspomniałem; działka jest w 4 linii zabudowy także nie dotyczy jej NLZ, w pobliżu nie ma na ten moment żadnych mediów, sąsiadów czy innych obiektów. Gleba piaszczysta, działka wyraźnie wyżej położona w stosunku do okolicznych pól.   

 

Dnia 5.01.2021 o 11:17, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przepisy specjalnie nie ograniczają odległości pomiędzy budynkami na tej samej działce. Te 4 m od bramy głównej do budynku to niewiele do manewrowania dla większych samochodów. Takie wąskie gardło. W tej sytuacji przyda się szersza brama wjazdowa (powyżej 4 m). Umożliwi wjazd już pod kątem.

Moim zdaniem też lepiej przysunąć garaż do domu. Okna on nie zasłoni, a i tak będzie go przez nie widać.

 

Dnia 4.01.2021 o 22:13, Elfir napisał:

Przenieś okno w tym dobudowanym garażu - żeby postawić go 3 m od granicy.

można byłoby zrobić tak - z placem miedzy domem a garażem, gdzie można myć samochód

 

 

Naniosłem zmiany na rysunek. Wszystkie wymiary odpowiadają rzeczywistości (działka, projekt domu). 

Upieram się na "odsunięty" garaż w stosunku do frontu ponieważ bardziej praktyczny wydaje mi się powstały plac przed nim (odsunięty) niż za nim (przysunięty) 

 

dzialka1.jpg

Link do komentarza

raczej inaczej zaaranżowałabym wnętrze - kuchnia tam, gdzie kanapa, a strefa wypoczynkowa gdzie kuchnia.
Wówczas nie masz upału latem gdy gotujesz. Z kuchni masz blisko na taras, więc nie biegasz z talerzami.

Ale ja bym wybrała kompletnie inny projekt.
Uwielbiam jasne wnętrza, a u ciebie będzie ciemno w większości pomieszczeń.
 

przepraszam, pomyliłam projekty :)
 

 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...