Skocz do zawartości

Piwnica pod istniejącym domem


Recommended Posts

Napisano

Cześć wszystkim, pierwszy post - pierwsze pytanie. Mam już dom Ameralis v2 - stoi od 2017. Na etapie budowy zrezygnowaliśmy z budowy podpiwniczenia z różnych względów - ale ekonomicznych głównie.

 

Teraz wiemy, że to był błąd - szukam rozwiązania tego trudnego tematu. Mamy głęboko posadowione ławy i wymurowane fundamenty z zalewanych bloczków (wysokość 2,2m). Całość została zasypana pieskiem, dom wokół również został obsypany. Przedstawiam zdjęcia podglądowe. 

 

Zastanawiam się nad jakimś rozwiązaniem, czy można byłoby teraz jednak wykorzystać przestrzeń która została zasypana pod parterem. Nie mówię tutaj o całym domu, raczej o części o wygospodarowaniu np. 30-40 m2. 

 

Jedynym plusem jest to, że nie ma konieczności pogłębiania fundamentów, ale pozostaje inne kwestie jak siły działające na ściany od zewnątrz, kwestia utrzymania stropu parteru itp. 

Czy ktoś już podejmował się już takiego tematu, czy to jest kompletnie nie do zrealizowania?

 

 

Pozdrawiam,

 

 

 

Monosnap 2020-12-23 11-36-44.png

Monosnap 2020-12-23 11-36-17.png

Monosnap 2020-12-23 11-36-05.png

Monosnap 2020-12-23 11-35-50.png

Monosnap 2020-12-23 11-35-37.png

Monosnap 2020-12-23 11-35-21.png

Napisano
45 minut temu, Zeglok napisał:

Jedynym plusem jest to, że nie ma konieczności pogłębiania fundamentów, ale pozostaje inne kwestie jak siły działające na ściany od zewnątrz, kwestia utrzymania stropu parteru itp. 

Czy ktoś już podejmował się już takiego tematu, czy to jest kompletnie nie do zrealizowania?

 

Jasne że jest.

1. Projekt musi dostosować projektant i konstruktor. Oni ocenią, czy sciany mają odpowiednia wytrzymałość na rożne siły, czy nie trzeba podnieć trochę teren wokół, o ile podnieść poziom kondygnacji nad piwnicą, żeby piwnica miała odpowiednią wysokość, co zrobić, by ewentualnie wzmocnić ściany, jak zaizolować to wszystkow nowej sytuacji, jak bedą przebiegać media (gaz, woda elektryka, kanalizacja, i co tam jeszcze jest, podłącza, ogrzewanie).

2. Projektant też oceni, czy trzeba ubiegać się o nowe pozwolenie (chyba nie), czy można to zalegalizować jako poprawkę projektu.

 

Moim zdaniem na tym etapie taka modernizacja projektu jest bezproblemowa (chyba że są jakieś wyjątkowe przeciwwskazania).

Ale podroży to koszty budowy - lecz dzięki temu będzie więcej powierzchni. 

Zastanawiłbym się, czy w takim przypadku nie podpiwniczyć całość - łatwiej zaizolować wszystko po obwodzie - moim zdaniem. I tak dojdą jakieś schody, wiec zajmą częśc powierzchni.

 

 

Ale, ale -  pokazana jest fotka fundamentów ze stropem nie wylanym. Czy to jest stan obecny, czy też stan obecny jest zupełnie inny?

Bo mój post napisałem w oparciu o to, co widać na fotce.

Napisano

Dziękuje za odpowiedzi. 

 

Jeśli chodzi o stan to dom jest zamieszkany od 2 lat;)

 

"PS. Ze zdjęć wynika, że to zasypany parter - dziwne rozwiązanie. "

 

Ze względu na duży upad na działce, by nie utopić całego domu - mieliśmy dwa rozwiązania. To widoczne na zdjęciach czyli posadowione na gruncie nośnym i następnie zagęszczenie piaskiem wnętrza. Druga opcja to było nasypanie działki i dopiero budowanie. Wybraliśmy opcję pierwszą.

 

 

Napisano (edytowany)
5 godzin temu, Zeglok napisał:

Przedstawiam zdjęcia podglądowe. 

To są zdjęcia z Twojej budowy, czy takie POGLĄDOWE skądśtam?

Gdzie jest ten

3 godziny temu, Zeglok napisał:

duży upad na działce

??? Na zamieszczonych zdjęciach działka i okolica wygląda na płaski teren...

 

No, chyba że ten upad odkryły badania geologiczne... gdzieś głębiej pod powierzchnią :scratching:

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano
6 godzin temu, Zeglok napisał:

Jeśli chodzi o stan to dom jest zamieszkany od 2 lat;)

Czyli odniosłem sie do stanu, którego nie ma :) bez sensu

 

To może opisz stan aktualny, jaki jest, jak głęboko są fundamenty, jaka tam jest "pierwsza płyta" podłogi parteru, jaki jest poziom gruntu w stosunku do niej, jakieś fotki...

Trudno pisać o wyobrażeniach.

Napisano
59 minut temu, zenek napisał:

bez sensu

Oj, tak... nie pierwszy raz najpierw piszesz, a dopiero później, gdzieś tam przy okazji - czytasz...

 

3 godziny temu, aru napisał:

zdjęcia są "podglądowe"

kwestia czy u Autora :scratching:

No, tak... jedna literka (ale jaka!!!) czyni cuda... D...

Napisano
1 minutę temu, podczytywacz napisał:

Oj, tak... nie pierwszy raz najpierw piszesz, a dopiero później, gdzieś tam przy okazji - czytasz..

Dlaczego robisz z siebie durnia?

Napisano

 

 

Chyba z postu#4 wynika, że zdjęcia jednak u Autora...

Przed chwilą, zenek napisał:

Dlaczego robisz z siebie durnia?

Ja???

 

1 godzinę temu, zenek napisał:

Trudno pisać o wyobrażeniach.

A jednak piszesz... :zalamka:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...