Skocz do zawartości

Wentylacja


texas

Recommended Posts

Napisano
Jeśli komin prowadzony jest w ścianie zewnętrznej lub np. z piętra przez wysoki,zimny strych,wtedy będzie zimny.Taki komin będzie zasysał zimne powietrze,które jako cięższe będzie wciskało się do wnętrza.
Zimne kominy nie wytwarzają ciągu,stąd cofki powietrza i problemy z rozpalaniem w piecu.
Napisano
  Cytat

Jeśli komin prowadzony jest w ścianie zewnętrznej lub np. z piętra przez wysoki,zimny strych,wtedy będzie zimny.Taki komin będzie zasysał zimne powietrze,które jako cięższe będzie wciskało się do wnętrza.
Zimne kominy nie wytwarzają ciągu,stąd cofki powietrza i problemy z rozpalaniem w piecu.

Rozwiń  

Czy dotyczy to zarówno kominów wentylacyjnych jak i tych kominów od kominka?

A jeśli komin jest zimny i wentylacja nie działa - to co z nim zrobić wtedy? Ocieplić?
Napisano
Tak,dotyczy to wszelakich kominów.Murowanych,stalowych,ceramicznych,wentylacyjnych i spalinowych.
Z tym,że taki zimny komin spalinowy po trudach i bojach przy rozpalaniu,po zadymieniu całego mieszkania,w końcu się zagrzeje i będzie ciągnął jak należy.Dopóki będzie się w nim palić.Po ostygnięciu,wszystko od nowa.
Wentylacyjny nie ma takiej możliwości.
Kominy zewnętrzne i te przebiegające w sporej części na strychu powinny być ocieplone.
Napisano
  Cytat

To komin muszę mieć obowiązkowo w środku domu? A jeśli projekt przewiduje komin na ścianie zewnętrznej?

Rozwiń  

Projektant łaski nie robi,i jeżeli komin pasuje mu w ścianie zewnętrznej,to po to kończył studia i ma wszelkie uprawnienia,by zadbać też o odpowiednie ocieplenie komina.
Niestety,patrząc na projekty odnoszę wrażenie,że jedyną umiejętnością jaką większość architektów wynosi ze studiów jest umiejętność posługiwania sie programami komputerowymi,które zwalniają ich od myślenia.Nie ufam architektom w najmniejszym stopniu,jeśli chodzi o wszelakie instalacje.Na murarce się nie znam,wiec opiniowanie projektów pod tym względem zostawiam innym.
A tak a'propos;czy ktoś na jakimś forum budowlanym spotkał budowlańca?Bo ja nie.
  Cytat

a jak ocieplić te1,5m wysokości komina, który biegnie przez strych? owinąć go wełną wystarczy?

Rozwiń  

Oczywiście,wystarczy,ale min 15cm.
Napisano
czasami widuje sie kominy ze stali - na zewnątrz budynku - tam gdzie nie było w projekcie kominka, ale właściciele zapragnęli go mieć. ciekawa jestem jak taki komin (zimny) sie sprawuje? dym z niego wylatuje górą wiec chyba ok?
Napisano
  Cytat

CYTAT(adamis @ 21 01 2008, 17:38 )
Nie ufam architektom w najmniejszym stopniu,


co za pesymizm

Rozwiń  


Ja też nie ufam architektom - w projekcie mojego domu było sporo błędów - niektóre skorygowaliśmy sami ale część została niezauważona - i później dopiero pojawiają sie jakieś problemy.
W biurach architektonicznych jast przecież tak, że projektują często uczniowie a architekt tylko sprawdza to i sie podpisuje pod projektem .... chyba tak nie powinno być...
Napisano
Czy słyszał ktoś o przypadku,kiedy architekt ponosił koszty,np.dodatkowego zbrojenia,dobudowy komina czy wzmocnienia więźby dachowej?Ja o takich przypadkach nie słyszałem.Ludzie płacą za te poprawki i budują dalej.
Każdy z budową i tak ma urwanie głowy,więc komu by sie chciało jeszcze użerać się z architektem.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Czy słyszał ktoś o przypadku,kiedy architekt ponosił koszty,np.dodatkowego zbrojenia,dobudowy komina czy wzmocnienia więźby dachowej?

Rozwiń  


Kosztów budowy ne powinie ponosić ale projekt, jeśli jest niedokładny powinien być poprawiony za darmo. Bez dodatkowych dopłat.
  • 2 lata temu...
Napisano
Nie wiem czy znajdę tu odpowiedź, ale potrzebuję pomocy. Będę robił w domu ogrzewanie z pieca CO i jednocześnie będzie on podgrzewał wodę (np do kąpieli). mam dylemat bo w sobotę zalałem strop i zostawiłem dziurę w nim 53/53. Projekt przewiduje komin schiedla 48/50 ale takiego nie mogłem znaleźć a w ogóle to chciałbym porównać ceny z innymi kominami. wyjscie z pieca ma być fi 140. komin będzie czterolukowy ( w tym jeden dymny i trzy wentylacyjne. )chciałbym zeby mi ktoś pomógł dobrać odpowiedni komin do moich potrzeb a za razem rzeby nie był za drogi mieszcząc się w tym otworze. zależałoby mi zeby komin był jak najbardziej prostokątny bez żadnych "zębów" Jeśli jest ktoś kto mógłby mi pomóc to byłbym bardzo wdzięczny.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...