Skocz do zawartości

Mała rozbudowa domu


Recommended Posts

Napisano

 

 

Witam wszystkich.
Taki mały problem mam. Otóż na wiosnę planuję małą rozbudowę domu. Moja rozbudowa będzie polegać na dobudowaniu dwóch ścian do istniejącego budynku ,tak jak to przedstawiłem na rysunku. Wymiary 2,7mx3m.Ściany będą na parterze i piętrze w technologii lekkiej szkieletowej ,dach pokryty papą .Strop między piętrami drewniany z wylewką pod płytki(będzie tam łazienka).Stary dom natomiast jest z cegły .No i teraz moje pytania .Czy mogę postawić tylko dwie ściany i połączyć je na stałe z istniejącym budynkiem czy muszą być cztery ściany czyli jakby osobna kostka z dylatacją miedzy starym a nowym budynkiem. Wolałbym oczywiście zrobić tylko dwie ściany, tylko czy jeżeli budynek będzie połączony na stałe to czy podczas osiadania fundamentów nie zaszkodzi to konstrukcji.

1874775254_Dwiecianynastaepoczonezbudynkiem.thumb.jpg.cfe99b841376317804dbacc1a1b024d4.jpg1554264671_Czterycianyzdylatacj.thumb.jpg.9b102eec795cde7e1605ef96c72cd4d0.jpg

Napisano

Ostatecznie decyzję podejmie i tak konstruktor robiący projekt. Ale takie bezpośrednie związanie konstrukcji murowanej i drewnianej też się praktykuje. Same konstrukcje drewniane są odporne na skutki osiadania. Połączenie musi zapewnia możliwość drobnych ruchów (np. liczne , ale dość cienkie kotwy z płaskownika, miejsce połączenia osłonięte deską maskującą umocowaną tylko do konstrukcji drewnianej).

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ostatecznie decyzję podejmie i tak konstruktor robiący projekt. Ale takie bezpośrednie związanie konstrukcji murowanej i drewnianej też się praktykuje. Same konstrukcje drewniane są odporne na skutki osiadania. Połączenie musi zapewnia możliwość drobnych ruchów (np. liczne , ale dość cienkie kotwy z płaskownika, miejsce połączenia osłonięte deską maskującą umocowaną tylko do konstrukcji drewnianej).

Czyli wtedy robię fundament tylko pod dwiema ścianami (oznaczone na czerwono)ściany szkieletowe łącze z ceglanymi jakimś połączeniem elastycznym typu wspomniane płaskowniki.Belki stropowe opieram z jednej strony na konstrukcji drewnianej a z drugiej mogę np.wykuć kilka cegieł i oprzeć to na wykutym otworze?

 

 

Napisano
3 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ostatecznie decyzję podejmie i tak konstruktor robiący projekt

I tego trzeba się trzymać!

 

13 godzin temu, climber67 napisał:

Będę miał

I będziesz wiedział...

Napisano

Nie mamy tylu danych, którymi dysponować będzie wykonawca projektu...

 

W jakiej okolicy Polski mieszkasz, jaka jest gleba, jak stare fundamenty wyglądają, czy budynek jest podpiwniczony... i wiele innych, jakie mnie - niekonstruktorowi - się nasuwają...

A konstruktor będzie wiedział co wziąć pod uwagę...

Napisano
20 godzin temu, climber67 napisał:

Wolałbym oczywiście zrobić tylko dwie ściany, tylko czy jeżeli budynek będzie połączony na stałe to czy podczas osiadania fundamentów nie zaszkodzi to konstrukcji.

No i zrobisz dwie ściany na nowych fundamentach.

Fundament musisz mieć zdylatowany od istniejących - ściana powinna też być zdylatowana.

 

3 godziny temu, climber67 napisał:

Czyli wtedy robię fundament tylko pod dwiema ścianami

tak

 

Jednak resztę konstrukcji ( w tym stropy)  musi rozwiązac projektant, biorąc pod uwagę istniejący budynek i konstrukcję  dobudowanej części.

Być może np. doda słup w kącie starych ścian na nowym fundamencie - i na nim oprze strop. A moze wykorzysta stare ściany. Przy drewnianym szkielecie nowej części ta opcja jest chyba nalepsza, a pozwala na drobne ruchynowej konstrukcji.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...