Skocz do zawartości

Dom wybudowany z naciskiem na funkcjonalność


Recommended Posts

Poprzez zastosowanie modnej kolorystyki, Mariola i Adam sprawili, że tradycyjna bryła ich domu prezentuje się nowocześnie. Zwiększyli funkcjonalność pomieszczeń przez dobudowanie na parterze pokoju hobby, a na poddaszu - m.in. pralni z suszarnią.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/reportaze/a/93330-dom-wybudowany-z-naciskiem-na-funkcjonalnosc

Link do komentarza
Gość tomcio_paluch
Trudno tu dyskutować o kolorach czy wybranych dekoracjach, to kwestia gustu, ale nie widać podkreślanej często przez właścicieli oszczędności i dokładności. Garaż na dwa stanowiska jest już dziś fanaberią, zimy są łagodne, a brudny samochód wprowadza się jednak do domu. Rezygnacja z wentylacji mechanicznej za 10 tys. zł to duży błąd. W nowoczesnym domu to już standard. W okresie letnim wentylacja grawitacyjna praktycznie nie funkcjonuje. Konieczne będzie stałe wietrzenie. Zamontowana pergola, tak naprawdę, niczemu nie służy, a ponieważ jest z drewna będzie wymagała częstej pielęgnacji. Balkon nad wejściem - bezużyteczny. Skomplikowana forma dachu z "kukułkami" tworzy wiele mostków cieplnych. Podobnie nie zaizolowana płyta balkonu, zaś rynna wokół tego balkonu, to już bardzo wyraźny bubel. Na takiej małej powierzchni nie ma potrzeby odprowadzania wody w każdym kierunku. Ponadto w takim zagłębieniu pomiędzy płytą balkonu a okapem nad garażem będzie się gromadził kurz. Ten fragment będzie trudno utrzymać w czystości. Sygnalizowany przez inwestora błąd wykonawcy w postaci wykorzystania gruntu rodzimego, nie musiał być błędem. Jeśli chcieli wbudować humus, to tak, ale jeśli grunt mineralny z dużą ilością piasku, to nie był błąd, a rzeczywiście oszczędność. Koszty energii elektrycznej, przy tak rozwiniętym systemie kontroli i regulacji, wydaje się absurdalny. Przy tej powierzchni użytkowej, 2500 zł rocznie byłoby sukcesem. Ponadto, samo ogrzewanie podłogowe w łazienkach nie jest wystarczające. Łazienka powinna mieć temperaturę 27 stopni, a podłogówka jest niskotemperaturowa, więc uzyskanie takiej temperatury musi być wspomagane grzejnikiem, nie wspominając o konieczności suszenia ręczników. Od strony formalno-prawnej, to chyba konieczny był kierownik budowy, a nie inspektor nadzoru. Życzę Marioli i Adamowi zadowolenia i satysfakcji z nowego domu. Z praktyki tylko powiem, że tak, mniej więcej, po dwóch, trzech latach stwierdzą, że wiele rzeczy zrobiliby inaczej. I to jest piękne :)
Link do komentarza

różne rzeczy można powiedzieć o tym domu, ale słowo "funkcjonalność" mi nie przyszło na myśl.

16 godzin temu, Gość tomcio_paluch napisał:

 Łazienka powinna mieć temperaturę 27 stopni, a podłogówka jest niskotemperaturowa, więc uzyskanie takiej temperatury musi być wspomagane grzejnikiem, nie wspominając o konieczności suszenia ręczników. 


27 stopni? Grubo przesadziłeś, chyba, że lubisz tropikalne upały. Dla mnie taka temperatura to byłaby męczarnia. A już sprzątać łazienkę w takim ukropie to sobie nawet nie wyobrażam.

Ręczniki spokojnie się suszą przy podłogówce i sprawnej wentylacji.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez udraznianiekanalizacji.eu: Dobry materiał, przydałoby się aby duża część dzisiejszych hydraulików z Internetu zapoznało się z treścią tego artykułu. Od wielu lat udrażniam kanalizację w Warszawie i przeważnie trafiam na nieprawidłowo wykonane odpływy kanalizacyjne - głównie w kuchni. Dwa lub trzy razy widziałem odpływ kuchenny wykonany z rury o średnicy 32 mm, gdzie wyście syfonu miało 40 mm. Czyli za syfonem ktoś dał redukcję 40/32 i potem to podłączył. Oczywiście w ścianie nie zapomniał dać ostrych kolanek o kącie 90 stopni. Zawsze w takich sytuacjach marzy mi się, aby ten co to wykonał przyjechał i spróbował udrożnić taki odpływ. Gratuluję wiedzy i pozdrawiam https://udraznianiekanalizacji.eu.
    • Teoretycznie można teoretyzować, a praktycznie trzeba dostosować się do zastanych i czasem niemożliwych do zmiany warunków... A te warunki ograniczone są przez budowę pionu i możliwości ingerencji w tę budowę...   Dlatego pytam o pion kanalizacyjny...
    • spytalem chatagpt   Schemat poprowadzenia rur kanalizacyjnych przedstawiony na ilustracji wygląda poprawnie w ogólnych założeniach, jednak istnieje kilka kwestii technicznych, które warto sprawdzić lub poprawić, aby zapewnić prawidłowe działanie instalacji: 1. Średnice rur Pralka i kabina prysznicowa (Ø 40 mm): Rury Ø 40 mm są wystarczające dla odprowadzenia wody z pralki oraz prysznica, o ile odległość do pionu nie jest zbyt duża (zaleca się maksymalnie do 3–5 m). Umywalka (Ø 50 mm): Średnica Ø 50 mm jest odpowiednia, ale można zastosować Ø 40 mm, ponieważ umywalka generuje stosunkowo mały przepływ. Główna rura do pionu (Ø 50 mm): Rura Ø 50 mm łącząca różne odpływy (pralka, prysznic, umywalka) jest odpowiednia. Pion Ø 110 mm jest standardem dla toalet i głównego odpływu. 2. Spadki rur Prawidłowy spadek to 1-2% (1-2 cm na każdy metr rury). Należy sprawdzić, czy wszystkie odcinki rur na schemacie mają zachowany odpowiedni spadek w kierunku pionu. 3. Szczelność i odpowietrzenie Brak wzmianki o odpowietrzeniu instalacji – jest ono kluczowe dla zapobiegania cofaniu się zapachów i problemów z przepływem. Jeśli pion Ø 110 mm ma wyprowadzenie odpowietrzające (np. na dach), to problem jest rozwiązany. Wszystkie połączenia muszą być szczelne i zaizolowane, szczególnie w przypadku łączenia rur o różnych średnicach. 4. Ryzyko cofania się wody Odpływy z pralki i prysznica łączą się z główną rurą (Ø 50 mm). Jeśli pralka wypuszcza dużą ilość wody pod ciśnieniem, istnieje ryzyko cofania się wody do kabiny prysznicowej. Aby tego uniknąć: Użyj syfonu z zaworem zwrotnym przy pralce. Zachowaj różnicę wysokości odpływów. 5. Skrócenie rur Im krótsze odcinki poziome, tym mniejsze ryzyko zatorów. Na schemacie odległość pralki od pionu wygląda na większą – warto upewnić się, że rura ma wystarczający spadek na całej długości. Podsumowanie Schemat może działać poprawnie, ale wymaga uwzględnienia kilku detali: Upewnij się, że spadki są odpowiednie. Rozważ zastosowanie syfonów z zaworem zwrotnym. Sprawdź, czy pion ma odpowietrzenie. Zachowaj minimalne odległości i unikaj zbędnych zagięć w rurach. Jeśli te kwestie zostaną spełnione, instalacja powinna funkcjonować prawidłowo. ------------- warto korzystać Ja osobiście wybrałbym rozwiązanie 2
    • To chyba bylaby swietna przyneta dla duuuuuzego zuka gnojaka        Hmm... 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...