Skocz do zawartości

Częściowe zamurowanie okna


dedert

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Może ktoś podpowiedzieć jak poprawnie zamurować część okna piwnicznego nad którym będzie słup żelbetonowy? Okno musi być zamurowane na ok 20 cm bo na krawędź okna wchodzi słup żelbetonowy i wystąpi w tym miejscu "reakcja pionowa" z tego co mówi konstruktor. Jest tutaj co prawda strunobeton ale mówi że lepiej zamurować na 20 cm. Domyślam się że takie zamurowanie musi być przewiązanie ze starymi bloczkami i samo wbicie/wklejenie kotwy/prętów może nie wystarczyć?

Czy zrobić to w taki sposób jak poniżej czyli wykuć po poł bloczka żeby było wiązanie? I czy można wykuć bloczek poza krawędź strunobetonu? Nad strunobetonem jest od razu wieniec 25x25

 

2c7be983f96ef8ccgen.jpg

 

78600966f696f6d6gen.jpg

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

To zagadnienie konstrukcyjne, które musi zweryfikować konstruktor. Chodzi o bezpieczeństwo ponieważ zmienia się ustrój konstrukcyjny.. Słup może spowodować klawiszowanie nadproża po dodatkowym obciążeniu. W tym otworze okiennym by się przydał, ale tylko są moje rozważania, słup żelbetowy w osi słupa nad nim. Chodzi o to by nie obciążyć dodatkowo mimośrodowo nadproża, które de facto jest podparte jako belka. Dodatkowo nadproże strunobetonowe stanie się podstawa słupa i zmieni się rozkład sił.

 

 

Napisano

A czy podstawą słupa nie jest wieniec? To przecież w niego są wklejone pręty startery. Konstruktor mówi koniecznie podmurować. Nie powiedział jak. 

 

Nie wiem o czym pan pisze o "osi słupa nad nim". Słup będzie ciągnął się przez cały parter, wieniec stropu i ścianę kolankową a kończył na wieńcu na ścianie kolankowej. Jest to słup krawędzi okna narożnego. 

Napisano (edytowany)

Ściany piwnicy są akurat z bloczków betonowych wiec chyba mocniejsze od cegły. Oczywiście na zaprawie cementowej. Ale czy mam tak przewiązac jak narysowałem? Wykuć kawałki bloczków (na przemiennie co drugi) na chociaż 20 cm i wmurować nowe? Tu nie stosować kotw mocowanych w spoinach poziomych? 

To jest to miejsce. Myślę czy zrobić tak, wykuć w czerwonych liniach:

 

137eabb622afb553gen.jpg

 

 

Mnie jeszcze interesuje drugiej przeciwległe okno narożne w kuchni ale już bez słupa. Czy tu też nie ma reakcji pionowej na środek okna? 

80419c57a95f66b0gen.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
12 godzin temu, dedert napisał:

A czy podstawą słupa nie jest wieniec? To przecież w niego są wklejone pręty startery. Konstruktor mówi koniecznie podmurować. Nie powiedział jak. 

jeśli słup stoi na wieńcu, a pod spodem jest nadproże żelbetowe okienka niedużego - to po kiego grzyba ta podpórka. Ja bym to przedyskutował z konstruktorem jeszcze raz.

Niewiele da to male podmurowanie, jeśli już. To by trzebaa było pół okna zamurować.

12 godzin temu, dedert napisał:

Mnie jeszcze interesuje drugiej przeciwległe okno narożne w kuchni ale już bez słupa. Czy tu też nie ma reakcji pionowej na środek okna? 

Jw.

Napisano

Tak tylko na szybko chciałem się pochwalić pięknym rakiem w belce czy też nadprożu garażu. Belka wysokości 50 cm, 6x16 dołem, 4x12 górą i dziś wyszedł taki rak w miejscu jak zaznaczone na modelu 3D. Rak na głębokość myślę że ok 4 cm

 

ace3fcf21b7c1348gen.jpg

 

acb0401a67c9629fgen.jpg

 

 

ebdd53f96cf85f22gen.jpg

 

 

Jak widać jest to miejsce gdzie belka kończy podparcie. Chciałem to zostawić o zakleić betonem z gruszki podczas zalewania stropu ale majster chyba nie chciał by ktoś to zobaczył i wziął cement+piasek i szybko załatał dziurę. Czy w tym miejscu rak jest groźny? 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Musi być :) zamiast słupa żelbet niech będzie w taki sposób. Przy okazji dowiedziałem się że do kleju chemicznego musi być mocny pistolet co mi przysprawiło dużo nerwów w trakcie klejenia. 

Napisano (edytowany)

Prościej mi było w ten sposób. Słupek trzeba by było pewnie i tak zabetonować, zabudować. A tak mam naturalny układ pustaków bo możliwe że zrobię surowy wystrój w tym pokoju:

 

060a391853178d9egen.jpg

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...