Skocz do zawartości

Częściowe zamurowanie okna


dedert

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Może ktoś podpowiedzieć jak poprawnie zamurować część okna piwnicznego nad którym będzie słup żelbetonowy? Okno musi być zamurowane na ok 20 cm bo na krawędź okna wchodzi słup żelbetonowy i wystąpi w tym miejscu "reakcja pionowa" z tego co mówi konstruktor. Jest tutaj co prawda strunobeton ale mówi że lepiej zamurować na 20 cm. Domyślam się że takie zamurowanie musi być przewiązanie ze starymi bloczkami i samo wbicie/wklejenie kotwy/prętów może nie wystarczyć?

Czy zrobić to w taki sposób jak poniżej czyli wykuć po poł bloczka żeby było wiązanie? I czy można wykuć bloczek poza krawędź strunobetonu? Nad strunobetonem jest od razu wieniec 25x25

 

2c7be983f96ef8ccgen.jpg

 

78600966f696f6d6gen.jpg

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

To zagadnienie konstrukcyjne, które musi zweryfikować konstruktor. Chodzi o bezpieczeństwo ponieważ zmienia się ustrój konstrukcyjny.. Słup może spowodować klawiszowanie nadproża po dodatkowym obciążeniu. W tym otworze okiennym by się przydał, ale tylko są moje rozważania, słup żelbetowy w osi słupa nad nim. Chodzi o to by nie obciążyć dodatkowo mimośrodowo nadproża, które de facto jest podparte jako belka. Dodatkowo nadproże strunobetonowe stanie się podstawa słupa i zmieni się rozkład sił.

 

 

Napisano

A czy podstawą słupa nie jest wieniec? To przecież w niego są wklejone pręty startery. Konstruktor mówi koniecznie podmurować. Nie powiedział jak. 

 

Nie wiem o czym pan pisze o "osi słupa nad nim". Słup będzie ciągnął się przez cały parter, wieniec stropu i ścianę kolankową a kończył na wieńcu na ścianie kolankowej. Jest to słup krawędzi okna narożnego. 

Napisano (edytowany)

Ściany piwnicy są akurat z bloczków betonowych wiec chyba mocniejsze od cegły. Oczywiście na zaprawie cementowej. Ale czy mam tak przewiązac jak narysowałem? Wykuć kawałki bloczków (na przemiennie co drugi) na chociaż 20 cm i wmurować nowe? Tu nie stosować kotw mocowanych w spoinach poziomych? 

To jest to miejsce. Myślę czy zrobić tak, wykuć w czerwonych liniach:

 

137eabb622afb553gen.jpg

 

 

Mnie jeszcze interesuje drugiej przeciwległe okno narożne w kuchni ale już bez słupa. Czy tu też nie ma reakcji pionowej na środek okna? 

80419c57a95f66b0gen.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
12 godzin temu, dedert napisał:

A czy podstawą słupa nie jest wieniec? To przecież w niego są wklejone pręty startery. Konstruktor mówi koniecznie podmurować. Nie powiedział jak. 

jeśli słup stoi na wieńcu, a pod spodem jest nadproże żelbetowe okienka niedużego - to po kiego grzyba ta podpórka. Ja bym to przedyskutował z konstruktorem jeszcze raz.

Niewiele da to male podmurowanie, jeśli już. To by trzebaa było pół okna zamurować.

12 godzin temu, dedert napisał:

Mnie jeszcze interesuje drugiej przeciwległe okno narożne w kuchni ale już bez słupa. Czy tu też nie ma reakcji pionowej na środek okna? 

Jw.

Napisano

Tak tylko na szybko chciałem się pochwalić pięknym rakiem w belce czy też nadprożu garażu. Belka wysokości 50 cm, 6x16 dołem, 4x12 górą i dziś wyszedł taki rak w miejscu jak zaznaczone na modelu 3D. Rak na głębokość myślę że ok 4 cm

 

ace3fcf21b7c1348gen.jpg

 

acb0401a67c9629fgen.jpg

 

 

ebdd53f96cf85f22gen.jpg

 

 

Jak widać jest to miejsce gdzie belka kończy podparcie. Chciałem to zostawić o zakleić betonem z gruszki podczas zalewania stropu ale majster chyba nie chciał by ktoś to zobaczył i wziął cement+piasek i szybko załatał dziurę. Czy w tym miejscu rak jest groźny? 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Musi być :) zamiast słupa żelbet niech będzie w taki sposób. Przy okazji dowiedziałem się że do kleju chemicznego musi być mocny pistolet co mi przysprawiło dużo nerwów w trakcie klejenia. 

Napisano (edytowany)

Prościej mi było w ten sposób. Słupek trzeba by było pewnie i tak zabetonować, zabudować. A tak mam naturalny układ pustaków bo możliwe że zrobię surowy wystrój w tym pokoju:

 

060a391853178d9egen.jpg

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...