Skocz do zawartości

Izolacja drewnianego domu bez cegły - sufit , poddasze


mielicki

Recommended Posts

Napisano

Mam zamiar położyć na poddaszu pianke PE w celu izolacji. Wiem że pianka nie przepuszcza zbytnio pary wodnej. Czy mogę ją spokojnie zastosować jeśli w domu nie ma innej metody wentylacji aniżeli drewniane puste przestrzenie ?

Napisano

Osobiście bym odradzał. znasz chociaz parametry termiczne takiej pianki ? Pamiętaj że drewno nie lubi okładania materiałami sztucznymi. Dodatkowo między deskami a pianka piwnna byc szczelina wentylowana. W tym wypadku istnieje duże ryzyko wykroplenia się kondensatu i w konsekwencji zawilgocenia drewna. Mokre drewno z czasem zostanie atakowane przez grzyby i pleśnie i po X latach będzie do wymiany cała lub część konstrukcji dachu.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 23.10.2020 o 14:08, Eksperci Rockwool napisał:

Osobiście bym odradzał. znasz chociaz parametry termiczne takiej pianki ? Pamiętaj że drewno nie lubi okładania materiałami sztucznymi. Dodatkowo między deskami a pianka piwnna byc szczelina wentylowana. W tym wypadku istnieje duże ryzyko wykroplenia się kondensatu i w konsekwencji zawilgocenia drewna. Mokre drewno z czasem zostanie atakowane przez grzyby i pleśnie i po X latach będzie do wymiany cała lub część konstrukcji dachu.

Dzięki za odpowiedź. W teori znam i dlatego pytam. Wiem że ciężko przepuszcza parę wodną.

 

Co w takim razie byś zastosował ? Styropian? A moża Pianka PU (np taka montażowa w piance? - ona przepuszcza parę i oddycha - mam racje?)

 

Dzięki za pomoc !

Napisano
Dnia 21.10.2020 o 12:01, mielicki napisał:

Czy mogę ją spokojnie zastosować jeśli w domu nie ma innej metody wentylacji aniżeli drewniane puste przestrzenie ?

To dodaj jakieś wentylacje na poddaszu - nawiew, wywiew.

Chyba nie chcesz się udusić. Ani grzybów chodować i pleśni.

 

A co to są "drewniane puste przestrzenie"?

11 godzin temu, mielicki napisał:

Co w takim razie byś zastosował ? Styropian? A moża Pianka PU (np taka montażowa w piance? - ona przepuszcza parę i oddycha - mam racje?

To są takie mikroprzepuszczania.

Nie służą do wentylowania ani dachu, ani poddasza. Nie zastąpią normalnej wentylacji.

Wg mnie.

Napisano
Dnia 2.11.2020 o 10:23, mielicki napisał:

Dzięki za odpowiedź. W teori znam i dlatego pytam. Wiem że ciężko przepuszcza parę wodną.

 

Co w takim razie byś zastosował ? Styropian? A moża Pianka PU (np taka montażowa w piance? - ona przepuszcza parę i oddycha - mam racje?)

 

Dzięki za pomoc !

Ja bym Ci polecał jednak wełnę mineralną np. skalną Toprock w rolce która oprócz tego że jest paroprzepuszczalna to jest również hydrofobizowana. Ewentualnie rozważ nadmuch granulatu skalnego Granrock Super. Wówczas zabudowujesz wszystko płytą gk a nastepnie wdmuchujesz granulat robiąc kilka otworów rewizyjnych

Napisano
Dnia 2.11.2020 o 21:49, zenek napisał:

To dodaj jakieś wentylacje na poddaszu - nawiew, wywiew.

Chyba nie chcesz się udusić. Ani grzybów chodować i pleśni.

 

A co to są "drewniane puste przestrzenie"?

To są takie mikroprzepuszczania.

Nie służą do wentylowania ani dachu, ani poddasza. Nie zastąpią normalnej wentylacji.

Wg mnie.

dzieki za informacje

 

Masz racje , również rozważam odpowiedni nawie i wywiew. Rodzą się pytania z tym związane.

Czy nawiew powinien iść możliwe najwiekszą liczbą aby móc tym według efektów manipulować ? tzn gdzzie lepsze powietrze tędy wpuszczam itp. 

Czy nawiew może iść prosto z kratki .. kanalizacyjnej ? Czy im dłuższcza droga w rurze tym lepiej i wówczas cieple powietrze mamy w mieszkaniu ?

 

Podnie z wywiewem , im więcej rur na suficie tym lepiej ?

Dnia 4.11.2020 o 13:23, Eksperci Rockwool napisał:

nadmuch granulatu skalnego Granrock Super

ile to kosztuje i skąd mam wziąść taką maszyne ??

Napisano
4 godziny temu, mielicki napisał:

Czy nawiew może iść prosto z kratki .. kanalizacyjnej ?

Z jakiej kanalizacji? Chyba nie chcesz smrodu i gazu (np. metanu) sobie wpuszczać do domu.

Na pewno możesz założyć, że część z tego powietrza przyjdzie z doły (klatką schodową?).

Część oknami (rozstrzelnieniami) - a część wentylacją np. zetową nawiewną.

Nie ma co się bawić w jakieś długie rury, bo i tak co ogrzejesz, to i tak tracisz na ogrzewaniu.

Natomiast możesz pomyśleć o rekuperatorze - tam ta wymiana ciepła jest bardziej opłacalna - tylko wtedy przydaje się wcześniejsze skupienie wentylacji blisko siebie, czy w jednym pionie.

4 godziny temu, mielicki napisał:

Czy im dłuższcza droga w rurze tym lepiej i wówczas cieple powietrze mamy w mieszkaniu ?

 

Im dłuższa rura, tym dłużej się powietrze ogrzewa, ale i dłużej wewnetrzne powietrze sie oziębia.

Moim zdaniem na jedno wychodzi.

Ale niech się wypowiedzą specjaliści od takich rzeczy i rekuperacji :icon_biggrin: 

Napisano
Dnia 5.11.2020 o 18:29, zenek napisał:

Im dłuższa rura, tym dłużej się powietrze ogrzewa, ale i dłużej wewnetrzne powietrze sie oziębia.

no tak ale lepiej aby powietrze z zewnatrz jednak mialo jakas droge w murach ?

Dnia 5.11.2020 o 15:07, aru napisał:

tę piankę pod panele podłogowe chcesz kłaść na izolację połaci dachowych?

no wlasnie chyba ta pianka jednak bedzie zla bo nie oddycha. A moze jednak można jej nadmiar jakos sensownie wykorzystać na poddaszu ? W jaki sposób ją wykorzystać ?

Napisano
58 minut temu, mielicki napisał:

no tak ale lepiej aby powietrze z zewnatrz jednak mialo jakas droge w murach ?

wentylację zetową nawiewną robi się po to, by osłabić podmuchy wiatru, który wpycha powietrze do wentylacji - a nie po to, by ocieplić powietrze. Żeby napływ powietrza był bardziej równomierny.

Napisano
Dnia 7.11.2020 o 10:05, zenek napisał:

wentylację zetową nawiewną robi się po to, by osłabić podmuchy wiatru, który wpycha powietrze do wentylacji - a nie po to, by ocieplić powietrze. Żeby napływ powietrza był bardziej równomierny.

czyli upraszczając chodzi o to aby powietrze wchodzocę do budynku miało jakiś łuk na przykład? Widzę zdjęcia kiedy powietrze wchodz górą a wychodzi dołem po ścianie)

Czy tak samo należy zrobić w przypadku pomieszczen na 1 pietrze a nie od fundamentów?

Napisano
7 godzin temu, mielicki napisał:

czyli upraszczając chodzi o to aby powietrze wchodzocę do budynku miało jakiś łuk na przykład? Widzę zdjęcia kiedy powietrze wchodz górą a wychodzi dołem po ścianie)

Znaczy wchodzi górą w ścianę i potem wchodzi dołem do pomieszczenia.

Bo to jest zimne powietrze.

7 godzin temu, mielicki napisał:

Czy tak samo należy zrobić w przypadku pomieszczen na 1 pietrze a nie od fundamentów?

Nie wiem jakie pomieszczenie chcesz wentylować?

Od fundamentów? Nie wiem, jaką sytuacje masz na myśli.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tylko to wygląda jakby ten tynk właśnie na wysokości do tych 90cm po prostu się odparzył od wilgoci. W tego typu pomieszczeniach problemem jest izolacja pozioma i pionowa. Ja mam podobnie, izoloacja pionowa jest ok, ściany są suche, wylewka, pod którą pewnie nie ma żadnej izolacji też wyschła po zrobieniu izolacji pionowej na zewnątrz. Jest wentylacja na przestrzał, okna w zimie są rozszczelnione, latem zwykle otwarte na oścież, a wilgotność utrzymuje się cały rok 60-75%, a na sypialnie to jest za dużo, można spokojnie nabawić się reumatyzmu i innych chorób związanych ze zbyt wysoką wilgotnością czy po prostu grzybem. Bo jak ktoś tam zacznie spać, tak sytuacja jeszcze się pogorszy. U Ciebie dopóki grunt nie wyschnie nie ma co mierzyć wilgotności, ale na moje oko tam będzie w okolicach 70% na codzień. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Tak, zakleiłem żeby pyłu nie wciągło. Z tym nawiewem to nabiłeś mi ćwieka, jest tylko wywietrznik.  W budynku budynku nie ma piwnicy, ale pomieszczenie jest częściowo poniżej poziomu gruntu. Na zdjęciach widać fundamenty. Kończą sie 90 cm od obecnej podłogi i właśnie je chcę zaizolować. Wilgotność mierzyłem i wyszło 5% ale jakoś średnio w wierzę.  Najlepiej byłoby zaizolować z zewnątrz, jak rozumiem ale w tym wypadku nie mam takiej możliwości. Zakładam, że izolacja od wewnątrz jest lepsza niż nic. Tak sobie analizuje, że jeśli założę płyty na ścianę to stracę możliwość kontrolowania czy się nie zbiera wilgoć.     Gruntowałem więc ściany mogą wydawać się mokre. Sama opcja ciekawa, dzięki 
    • Z tego co widzę to tam jest raczej spora wilgoć w ścianach. Jedyne co mogę polecić, to tą firmę, która zajmuje się profesjonalnie między innymi zawilgoconymi piwnicami. Mają zaprawy NCT, które wyciągają wilgoć ze ścian i krystalizują powierzchnię. https://youtube.com/@dachyfasadypiwnice?si=qwJSP6i21jZuDAq- Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po co zaklejałeś, żeby pyłu nie wyciągał?  Ale jeszcze kwestia nawiewu. Bo wentylacja to też nawiew.  Pytam o to z powodu Twojej sugestii, że obawiasz się wilgoci. Robiłeś jakieś pomiary higrometrem przed odkuciem ścian? Przecież tanie higrometry to kilkanaście złotych a jakieś wyobrażenie o stanie pomieszczenia pokazują. No i piszesz, ze to piwnica/parter. W sumie nie bardzo rozumie skąd ta wilgoć, skoro izolacja pozioma została wykonana.   Nie złość się, ale problemy należy rozwiazywać od strony przyczyn, a nie skutków. Bo co Ci da hydroizolacja wewnątrz pomieszczenia? 
    • Komentarz dodany przez Brukarz: Najefektowniejszy podjazd do garażu i zjazd z działki to kocie łby a ściesżki z dużych płyt granitowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...